Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
#3388981
Ik kwam brokjes schapevet met knoflook tegen. Kan ik die aan mijn honden geven? Welk voordeel hebben die? Op de verpakking staat niets.
Door Chouka
#3388984
Fenixjuh schreef: ma 04 nov 2019, 19:08 Ze vinden het lekker :)
Verder volgens mij geen specifiek voordeel ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
ja, heel lekker. Ze vlogen er nogal op.
Door Chouka
#3388986
En nu bedacht ik dat ik ook kon googelen:

BIOFOOD schapenvet bonbons maxi variant knoflook en alliine voor honden en katten. Deze schapenvet maxi bonbon knoflook zorgt voor een prachtige glanzende vacht, gezonde huid en een beschermend laagje in de darmen ter verbetering van de darmflora. Op de bonbon is een laagje sterk geconcentreerd reukloze knoflook met de werkzame stof alliine aangebracht. Alliine wordt in het lichaam omgezet in allicine en heeft een bewezen vernietigende werking op virussen en bacteriën waar insecten, zoals vlooien, luizen, wormen en teken van leven.
BIOFOOD schapenvet heeft o.a. een gunstige werking bij honden en katten met maag- of darmproblemen. Het zorgt ervoor dat het slijmvlies van het maag- en darmkanaal beschermd wordt tegen voedselbestanddelen die irriterend werken. Hierdoor wordt de opname vanuit de darmen verbeterd. Schapenvet is een product dat de maag- en darmflora positief beïnvloed en activeert. Hierdoor worden de voedingsstoffen beter opgenomen en dit betekent een betere vertering. Het schapenvet, afkomstig van schapenvlees wat geschikt is voor menselijke consumptie, bevat vitamine A en D die noodzakelijk zijn voor het gezichtsvermogen, vernieuwing van de bovenste laag (epitheel) van de huid, slijmvliezen, luchtwegen en het maag-darmkanaal en de opbouw van de beenderen (skelet). Vitamine A en D ondersteunen daarnaast de afweer tegen infecties (immuunsysteem).
Bij regelmatig gebruik is de werking van schapenvet beter.
Voedingsadvies: 1 bonbon per 20 kilogram lichaamsgewicht
De Biofood schapenvet bonbon bestanddelen zorgen voor:
-Een gezonde huid en vacht
-Een betere darmflora
-Extra weerstand
-Sterkere botten


Zou het echt zo mooi zijn?
Door MillyMol
#3388988
Chouka schreef: ma 04 nov 2019, 19:26
Zou het echt zo mooi zijn?
Als er geen referenties zijn naar goed onderbouwde wetenschappelijke artikelen is het niet meer dan een onbewezen claim.
Door Lizzy
#3388991
Wat een hoop flauwekul op een rij. Als je het mij vraagt is schapenvet rete ongezond. Rauw schapenvet (nierbekkenvet) moet in de vriezer bewaard worden, anders bederft het. Dit pure vet wordt continue blootgesteld aan zuurstof en oxideert dus. Maar loopt niet eens vanzelf je huis uit!?!?! Bij mij gaan dan alle alarmbellen rinkelen, eerlijk gezegd. Het moet om te beginnen dus verhit zijn geweest. En verhit dierlijk vet..... Gezond.......? Ech nie. Ik gaf dit eerlijk gezegd nog niet aan mijn honden als ik €100 toe kreeg.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3389003
Je kan knoflook ook door de groentemix malen.
En vet kan je beter gezonde vetten geven die omega 3 bevatten en als je dan toch schapenvet wil geven, geef dan gewoon schapen- lams- of geitenvlees of hart. Daar zit het vet gewoon aan.
Gezonder voor de portemonnee ook... ::)
Door Lizzy
#3389006
Mijn reactie is trouwens niet rot bedoeld naar jou hoor Chouka. Maar wel naar deze fabrikant die dit soort ongezonde meuk probeert in onze honden te douwen.
Door Siberienne
#3389008
Ik kreeg ooit de tip om het bij mijn vorige honden beetje bij de brokken te doen als wat extra kalorien. Maar ik dacht ‘waarom maar 1 laat ik er 2 geven. ‘ nog nooit een hond zo aan de diarree gehad
Gebruikersavatar
Door pike
#3389027
Siberienne schreef: di 05 nov 2019, 12:14 Ik kreeg ooit de tip om het bij mijn vorige honden beetje bij de brokken te doen als wat extra kalorien. Maar ik dacht ‘waarom maar 1 laat ik er 2 geven. ‘ nog nooit een hond zo aan de diarree gehad
:o :o
Door Chouka
#3389074
O.K. helemaal duidelijk.
Ik had al iets van 'waarom zou ik dat geven als ik anders liever een deel van het vet zou verwijderen'.

Allemaal O.K. Lizzy. Ik stelde de vraag om een eerlijk antwoord te krijgen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door