Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3388840
Angelique schreef: do 31 okt 2019, 09:07 Die plas bloed doet toch wel wat aan Noorwegen denken. Jammer dat ze...zo lees ik het....met dat gegeven verder niks gedaan hebben.
Lizzy schreef: Ja, dat vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje raar. Heb je zo'n heftig Noorwegen-achtig geval in NL: doe je er verder niks mee....?
Anne in Zweden schreef:Overigens heeft het Noorse ministerie van Landbouw de meldplicht van dierenartsen opgeheven, evenals het advies om honden niet met elkaar in contact te laten komen, omdat het aantal nieuwe ziektegevallen sterk is gedaald sinds eind september en er uit onderzoek geen duidelijk verband naar voren is gekomen tussen de ziektegevallen (op 14 honden na, die een identieke bacterie hadden en dus dezelfde besmettingsbron, en die ook allemaal in dezelfde omgeving woonden).

Maar op 14-9, toen Scott ziek werd, was het Noorwegen-verhaal nog uiterst actueel, dus ik vraag me ook af waarom de da daar niets mee heeft gedaan.
Zou kunnen dat het wel gemeld is hoor maar dan zonder mij in te lichten.
Maar goed, uit zijn opmerkingen dat hij dit wel een paar keer per jaar ziet maak ik ook niet direct op dat hij zich zorgen maakt over verspreiding van wat er Noorwegen aan de hand was/is.
In mijn omgeving heb ik ook niets gehoord van andere zieke honden. Ook niet bij de hondenschool waar we die zaterdag nog waren geweest.
Wat het geweest is zal ik wel nooit weten. Belangrijkste is dat Scott er nog is.

Qua timing was het trouwens ook wel beroerd (of juist heel goed). We zouden namelijk die maandag op vakantie gaan.
Dus huisje hebben we geannuleerd (en hadden geen annuleringsverzekering). Moet er ook niet aan denken dat hij een paar dagen later ziek was geworden en we in een uithoek van Brabant naar een da hadden moeten zoeken.

Bizar trouwens wat dit met je als baasje doet.
Ik heb die twee dagen alleen maar alle kleedjes, mandjes etc gewassen en kon verder weinig meer dan lusteloos rondhangen.
Meneer Pluk heeft het hele huis schoongemaakt en kon niet stil blijven zitten.
Toen Scott eenmaal weer thuis was ging mijn zorgmodus aan en bij meneer ging alle stress vastzitten in z'n lijf waardoor bij hem alles pijn deed.
#3388844
Nou ja, het komt natuurlijk ook best wel eens voor bij honden, dit. En dat hoeft dan natuurlijk niet perse iets overgewaaids te zijn maar zorgelijk is het wel....

Ja, inderdaad apart he, hoe mensen anders in mekaar zitten en anders om gaan met dit soort dingen. Wij hebben hier ongeveer hetzelfde. Als mijn honden wat mankeren word ik een beetje apathisch en Leo gaat nog harder van hot naar her rennen.

Nou, hoe dan ook: zo heerlijk dat het weer goed gaat met Scott :-*
#3388861
pluk schreef: vr 01 nov 2019, 15:20 Zou kunnen dat het wel gemeld is hoor maar dan zonder mij in te lichten.
Maar goed, uit zijn opmerkingen dat hij dit wel een paar keer per jaar ziet maak ik ook niet direct op dat hij zich zorgen maakt over verspreiding van wat er Noorwegen aan de hand was/is.
In mijn omgeving heb ik ook niets gehoord van andere zieke honden. Ook niet bij de hondenschool waar we die zaterdag nog waren geweest.
Wat het geweest is zal ik wel nooit weten. Belangrijkste is dat Scott er nog is.

Qua timing was het trouwens ook wel beroerd (of juist heel goed). We zouden namelijk die maandag op vakantie gaan.
Dus huisje hebben we geannuleerd (en hadden geen annuleringsverzekering). Moet er ook niet aan denken dat hij een paar dagen later ziek was geworden en we in een uithoek van Brabant naar een da hadden moeten zoeken.

Bizar trouwens wat dit met je als baasje doet.
Ik heb die twee dagen alleen maar alle kleedjes, mandjes etc gewassen en kon verder weinig meer dan lusteloos rondhangen.
Meneer Pluk heeft het hele huis schoongemaakt en kon niet stil blijven zitten.
Toen Scott eenmaal weer thuis was ging mijn zorgmodus aan en bij meneer ging alle stress vastzitten in z'n lijf waardoor bij hem alles pijn deed.


Heel herkenbaar en begrijpelijk hoor . Ik ""was er ook niet meer "" als er ernstige aandoeningen waren met mijn roedel .
#3388894
Dat herken ik wel. Ik ga tegelijk in overdrive en blokkeer. Het komt erop neer dat ik niet stil kan zitten en van alles voor hen probeer te doen, maar de standaard to do's lukken dan niet. Lijf verkrampen van spanning herken ik ook.

Het is ook heftig hé als iemand in je gezin er zo erg aan toe is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door