Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3388836
Lonaa schreef: vr 01 nov 2019, 09:13 Nee, inderdaad heel rustig, geen stress. Er is geen reden tot stress ook, maar ik ben er wel, kleine mup moet niet het idee hebben dat ze er helemaal alleen voor staat. En inderdaad doe ik dit als het me nodig lijkt. Niet iedere keer, niet om ieder wissewasje. Want uiteindelijk moet ze toch ook zelf wat weerbaarder worden.

Maar ik word soms wel moe hoor, van al die 'goedbedoelde' adviezen. En dan zelf honden hebben die nergens naar kijken/op letten of fatsoenlijke luisteren. Oke dan.
Ik sluit me helemaal aan bij Lizzy. Jouw hond, jouw inschatting, jij kent haar het beste. En lang niet alle honden zijn even sociaal kundig, ik heb ook iets teveel grote labradors meegemaakt met een bord voor hun kop. Als jouw hond niet comfortabel is en niet gehoord wordt, mag je best ingrijpen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3388839
Sommige mensen vinden ook dat baby's sterk worden van ze eens goed te laten huilen.
Gewoon laten lullen, die mensen.

Wat ik al geleerd heb is het vooral belangrijk dat ze geen negatieve ervaringen opdoet en dat ze leert dat ze op jou kan vertrouwen. Zodat ze met vertrouwen nieuwe situaties kan ondergaan en verkennen.
Dat er haar niets kan gebeuren als jij erbij bent.
Dus nee, niet overbeschermen, maar dat doe je niet. Maar als ze iets eng vind en het ondergaat is een paar tellen wel genoeg. Van langer duren gaat ze niets meer extra leren, kan ze alleen maar bang van worden en evt negatief reageren. Want wat moet ze anders als ze in het nauw gedreven wordt en aan haar lot overgelaten? Uitvallen en van zich afbijten. Dat wil je toch niet aanleren?
Door Lonaa
#3388874
Dank voor de reacties, blij mee. Eigenlijk weet ik ook wel dat ik er goed aan doe, wat ik doe, maar toch ga je het je afvragen ofzo.

Vandaag gaan we even lekkers kopen bij de Intratuin. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3388887
Inderdaad, wanneer andere honden haar signalen blijven negeren zou ik ook ingrijpen. Anders heb je ook nog het risico dat ze uiteindelijk echt van zich af gaat bijten en dan heb jij ineens 'een valse hond' en heb jij het ineens gedaan.

Ze is ook wel echt een plaatje :-D
Door Lonaa
#3388896
Afbeelding

En de tandjes, aan 1 kant. Andere kant ziet er eigenlijk net zo uit.
Je ziet blijvende en puphoektand, en daarachter, aan de binnenkant van de bek zie je nog net de blijvende onderhoektand. Die valt nu dus 'binnen' de bovenkaak. En ze heeft een overbeet/de onderkaak is wat achter gebleven.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3388919
Ik vind dit er eigenlijk helemaal niet afwijkend uitzien, maar dat kan aan mij liggen :???:
Als die hoektand helemaal door is, dan komt dat melktandje er vanzelf uit.
Door Lizzy
#3388921
Spikkelneus schreef: zo 03 nov 2019, 08:29 Ik vind dit er eigenlijk helemaal niet afwijkend uitzien, maar dat kan aan mij liggen :???:
Als die hoektand helemaal door is, dan komt dat melktandje er vanzelf uit.
Idem.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3388926
Spikkelneus schreef: zo 03 nov 2019, 08:29 Ik vind dit er eigenlijk helemaal niet afwijkend uitzien, maar dat kan aan mij liggen :???:
Als die hoektand helemaal door is, dan komt dat melktandje er vanzelf uit.
Het gaat over de onderhoektand. Die zie je nog net achter de 2 bovenhoektandjes (melk- en blijvend). Of het afwijkend is weet ik niet maar ik kan op het eerste zicht wel volgen dat die ver naar binnen staat.
Door Lonaa
#3388937
pearlsofpassion schreef: zo 03 nov 2019, 09:56 Het gaat over de onderhoektand. Die zie je nog net achter de 2 bovenhoektandjes (melk- en blijvend). Of het afwijkend is weet ik niet maar ik kan op het eerste zicht wel volgen dat die ver naar binnen staat.
Ja, te ver naar binnen, en het onderkaakje is dus te kort, dus voor nu, als ie meer naar buiten zou staan heeft ie alsnog geen ruimte.

Denk dat ik komende week even voor een second opinion ga bij een DA met meer verstand van tandjes :)
Door Lizzy
#3388948
Die is bijna niet te zien. Maar als ze een beetje onderbeet heeft: wat wou je daar aan doen? (ik denk trouwens dat dat reuze meevalt). Nou ja, links of rechtsom liet ik een gewone dierenarts niet beslissen over of je wel of niet aan het gebit moet gaan klooien :-\
Door Lonaa
#3388949
Lizzy schreef: zo 03 nov 2019, 17:22 Die is bijna niet te zien. Maar als ze een beetje onderbeet heeft: wat wou je daar aan doen? (ik denk trouwens dat dat reuze meevalt). Nou ja, links of rechtsom liet ik een gewone dierenarts niet beslissen over of je wel of niet aan het gebit moet gaan klooien :-\
Bijna niet te zien omdat ie dus te veel naar binnenstaat en 'achter' de bovenhoektand staat.

Ik ga komende week naar het Dierenziekenhuis in Oldenzaal, die hebben een tandmevrouw, voor een second opinion. :)
Door Lizzy
#3388950
Lonaa schreef: zo 03 nov 2019, 17:25 Bijna niet te zien omdat ie dus te veel naar binnenstaat en 'achter' de bovenhoektand staat.

Ik ga komende week naar het Dierenziekenhuis in Oldenzaal, die hebben een tandmevrouw, voor een second opinion. :)
Ja, ik vind dat dus nogal meevallen als je kijkt naar de volwassen tand. Maar, goed idee om tandenmevrouw ernaar te laten kijken! Zij heeft er meer verstand van als jou dierenarts en zeker heel meer meer dan ik!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door