Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3388491
Eergister ZuidAmerikaanse bonenstoof met krabbetjes, héérlijk, én nog 2 bakken voor in de vriezer.
Gisteravond Thaise soep met mie, kokos, garnalen en koriander.
Vanavond pompoensoep met prei.
Gebruikersavatar
Door pike
#3388505
Lizzy schreef: vr 25 okt 2019, 12:58 Uit eten met m'n moeder, jippieeee! (ik ga vanavond met mams naar Ilse de Lange).
Wat leuk!

Hier wordt het zuurkool met zalm en prei en veldsla. Verse ananas als toetje.
Door - pien -
#3388530
- pien - schreef: vr 25 okt 2019, 11:56 Eergister ZuidAmerikaanse bonenstoof met krabbetjes, héérlijk, én nog 2 bakken voor in de vriezer.
Gisteravond Thaise soep met mie, kokos, garnalen en koriander.
Vanavond pompoensoep met prei.
Het werd witlofslaai met een eitje. Pompoensoep ga ik vandaag maken.
Vanavond eten we een Iraans gerecht van snijbiet met rijst en een plupje losgeklopte yoghurt.
Door - pien -
#3388743
Gister bezorg-eten (lamsshoarma+pizza) ivm de Aga die omgebouwd werd met een systeem wat ervoor zorgt dat ze gaat 'slapen' na kooktijd en toen was ze niet op tijd op temperatuur om te koken. O, en dat kwam ook omdat ik 2 uur heb staan poetsen om haar weer schoon te krijgen, dat is altijd lastig als ze op temperatuur is...
Vandaag weer gezond : Thaise paksoi-hutsefluts met mie, kruidenmix gemaakt in de Magimix :D
Door Basilicum
#3388753
In de slowcooker: Kippendijen, restje paprikastukjes, sperzieboontjes, verse ananas, kerrie, kippenbouillon en op het laatste moment nog wat kookroom erdoor. Erbij zilvervliesrijst
Door - pien -
#3388876
Siberienne schreef: vr 01 nov 2019, 22:25 Hele gestoofde knolselderij met champignonsaus zilvervliesrijst en slaai. Ik vond het aardig, de knol maar een klein beetje flauw.
Hier ging de halve knolselderij in een Servische stoofpot met bonen en biologische sukadelap. Héérlijk!
De andere helft gaat dan weer in een andere stoofpot :D
Gister kwam de groentetas weer (helaas misten we de bietjes, die waren vergeten, maar die worden dan volgende week extra bezorgd) en daar zat een koolraap in (staat op onze zwarte lijst ::) maar bij last-minute vervanging kunnen ze daar geen rekening mee houden) dus die is naar de buurvrouw verhuist.
Misschien eten we de andere helft van de Servische stoofpot vanavond of ik verzin iets anders met de groente die gister in de tas zat..meneer pien is aan de beterende hand maar echt geweldig gaat het niet, dus ik mag nog steeds koken :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door