Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3388479
Mijn iphone is inmiddels twee jaar oud en morgen kan ik verlengen met sim only. Dat gaat mooi wat centen schelen, terwijl ik meer data ga krijgen, altijd leuk.

Maarrrr, de batterij van mijn iphone is wel wat sneu. Ik ben eigenlijk continu bezig met opladen. Is niet heel erg, ik heb overal laders en als ik eens lang van huis ben neem ik een powerbank mee. Maar ik vroeg me af of het zin heeft een nieuwe batterij er in te zetten. Iemand ervaring mee?
Door src_esther
#3388482
Nog geen ervaring met nieuwe batterij wel met beter management van de batterij.
1. Laat de batterij niet volledig plat gaan, dus zit het rond de 15-10%, opladen.
2. Misschien gek, maar laad de batterij niet volledig op maar probeer tot 90-95% te laden.
Op die manier gaat je batterij langer mee cq behoudt langer een grote capaciteit.

En sluit apps af die je niet of weinig gebruikt, want bijna alle apps en met name de apps met bijvoorbeeld 'location service' die aanstaan slurpen je batterij leeg.
Door Lizzy
#3388486
Kaela schreef: vr 25 okt 2019, 08:42 Mijn iphone is inmiddels twee jaar oud en morgen kan ik verlengen met sim only. Dat gaat mooi wat centen schelen, terwijl ik meer data ga krijgen, altijd leuk.

Maarrrr, de batterij van mijn iphone is wel wat sneu. Ik ben eigenlijk continu bezig met opladen. Is niet heel erg, ik heb overal laders en als ik eens lang van huis ben neem ik een powerbank mee. Maar ik vroeg me af of het zin heeft een nieuwe batterij er in te zetten. Iemand ervaring mee?
Ik las laatst "met die I phone moet ik mijn telefoon zo vaak opladen dat het lijkt alsof ik weer met een vaste lijn bel :biggrin2: ". Maar ja, volgens mij heeft wel zin om die te vervangen alleen heb ik wel vernomen dat je dan wel een originele batterij moet hebben en het door een goeie tent moet laten doen. Van horen zeggen hoor, want ik heb zelf een Nokia (die 4 dagen doet met een opgeladen batterij :biggrin2: ).
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3388488
Het heeft absoluut zin om een nieuwe batterij erin te laten zetten. Denk er wel aan dat dit moet gebeuren door een erkende dealer. Op de Nieuwestad 93 zit AMAC. Daar zou je het eens kunnen vragen. Weet je ook gelijk of het zin heeft en wat de kosten zijn.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3388490
Ik had een refurbished IPhone gekocht, inmiddels 3 jaar oud en vorig jaar nieuwe batterij erin. Werkt weer als een zonnetje en ik red het weer prima met 1x soms 2x per dag opladen.
Ik heb hem gebracht naar de winkel waar we altijd heen gaan voor kapotte zooi aan de telefoon, geen idee of het een officiële Apple is. Koste €35 dus waarschijnlijk niet...
Door miik
#3388492
Ja, maar ik las laatst ook dat als hij aan de oplader ligt je hem eigenlijk niet zou moeten gebruiken. Het opladen is een proces wat iedere keer afgebroken/gestoord wordt als je bv een app opent ofzo.... Oh en kreeg laatst ook nog de tip- hij hangt bij mij in de auto handsfree voor de ventilator, en dat schijnt funest te zijn voor je batterij (de warme/koude lucht op de achterkant van je telefoon)
Door Siberienne
#3388499
Bij officieel dealer is een stuk duurder maar soms hebben ze aanbiedingen en dan scheelt het niet meer zo veel.
Nadeel van niet officieel is dat het kan zijn dat hij minder goed waterdicht is ivm verlijming van het scherm. Ik heb het met mijn iPhone nog niet gedaan, is nu 4 jaar oud en ik kan meestal nog wel een dag doorkomen ermee- hoewel 'ie ook vaak wel overdag aan de lader hangt in de auto nu ik daar over nadenk.. (en gelukkig beschut onderin een hoekje...)

Wat ik wel doe is batterij besparing aanzetten als ik onderweg ben en minder dan de helft heb en zorgen dat google maps afgesloten is en ik zet de wifi en bluetooth uit als ik die niet strikt nodig heb. Vooral als je ergens bent met een wankele wifi kost het veel batterij ais ie die continu zoekt (zoals bv in de trein ed)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3388506
Nou dat zijn allemaal positieve ervaringen. Denk dat ik hem eerdaags wel ga laten vervangen. Ik vind vaak opladen niet erg, maar dat ie steeds sneller leeg is heeft ook zo zijn grenzen.

Ik doe inderdaad opladen wanneer hij tussen de tien en twintig procent is en haal hem uit de stekker als ie rond de 90 is. Maar ik doe wel vaak hem gebruiken als ie opgeladen wordt, zoals in de auto. Ach, het is een gebruiksvoorwerp en een goede twee jaar is netjes voor een batterij.

Dank voor alle input en Ronald ik hou die winkel in gedachte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door