Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3388064
Siberienne schreef: di 15 okt 2019, 22:19 Hmmm, zouden de mensen die het moeten gaan doen zich vanavond afvragen hoe ze jou morgen geprovoceerd krijgen?

Ik vind dat soort termen altijd nogal grappig.

Waarom zie je er tegenop eigenlijk?
Ik ben niet echt te provoceren :)

Met de vorige longfunctietest kreeg ik een aanval van hyperventilatie. Benauwd, duizelig, tremor. En dat hebben ze vandaag dus opgewekt.
Aan de andere kant: als het mis gaat, zit ik wel op de goede plek!

Gelukkig ging een vriendin vandaag mee en hoefde ik niet alleen.

Test is goed verlopen, vanuit medisch oogpunt gezien. Voor mij was het minder, maar het is nu wel duidelijk waar een deel van mijn problemen vandaan komen.

Nu nog een manier vinden om mijn ademhaling onder controle te krijgen.
Door Siberienne
#3388074
Ronald schreef: wo 16 okt 2019, 17:17 Ik ben niet echt te provoceren :)

Met de vorige longfunctietest kreeg ik een aanval van hyperventilatie. Benauwd, duizelig, tremor. En dat hebben ze vandaag dus opgewekt.
Aan de andere kant: als het mis gaat, zit ik wel op de goede plek!

Gelukkig ging een vriendin vandaag mee en hoefde ik niet alleen.

Test is goed verlopen, vanuit medisch oogpunt gezien. Voor mij was het minder, maar het is nu wel duidelijk waar een deel van mijn problemen vandaan komen.

Nu nog een manier vinden om mijn ademhaling onder controle te krijgen.
Voor dat laatste kom je misschien wat in de alternatieve hoek uit? Yoga, craniosacraal therapie ed. Of zangles :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3388075
Siberienne schreef: wo 16 okt 2019, 21:00 Voor dat laatste kom je misschien wat in de alternatieve hoek uit? Yoga, craniosacraal therapie ed. Of zangles :biggrin2:
Zangles is volgens sommigen in mijn omgeving een goed idee. Voor yoga en mindfulness is de drempel te hoog. Iets met associaties uit het verleden.

Ik ga eerst eens praten met een ademcoach.
Door Siberienne
#3388076
Ronald schreef: wo 16 okt 2019, 21:12 Zangles is volgens sommigen in mijn omgeving een goed idee. Voor yoga en mindfulness is de drempel te hoog. Iets met associaties uit het verleden.

Ik ga eerst eens praten met een ademcoach.
Mijn meneer lukte het ook niet met yoga (niet hyperventileren maar iets met adem vastzetten rond zijn middenrif en veel buikpijn daardoor) maar hij is aangenaam verrast door een fysio die ook craniosacraal therapie toepast. Daar moest ik even aan denken. Ja, yoga moet maar net je ding zijn ;) Succes bij de ademcoach en wel fijn dat de test 'goed' ging.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3388078
Mijn yoga club heeft 1x in de week 'broga' - een les voor/door mannen, en het zweverige gedeelte is eruit gelaten. Alleen de daadwerkelijke oefeningen en geen kippenhok - om de drempel wat te verlagen voor de heren :biggrin2:
Door eelke
#3388081
Ik heb een horloge die me verteld wanneer ik stress heb en dan ontspanningsoefeningen voorstelt. Dat helpt wel.
Kan ik ook mooi terug zien waar ik stress van krijg (dat is bv niet per see van stressvolle dingen) en waar ik meer ontspannen van raak. (na wandelen ben ik meer ontspannend, terwijl als ik plat op de bank lig mijn stress juist weer omhoog gaat, zelfs als ik bv een dutje doe).
Ik heb ook wel last van hyperventilatie. Niet van die astma achtige aanvallen, maar wel flauw en moe worden, en een tintelend gezicht enzo. Dan kom ik er dus weer eens te laat achter dat ik verkeerd aan het ademen ben ::)

Ik had eerst de vivosmart 3, maar het bandje ging stuk en nu kreeg ik ivm garantie de 4, omdat de 3 niet meer te leveren is. Die heeft nog meer opties, ik moet me nog inlezen wat het allemaal precies inhoudt. Iets met zuurstofmeting in je bloed enzo, geen idee nog wat het inhoudt :biggrin2:

Oh en je kan er ook op zien hoe laat het is :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3388082
De yogaschool waar ik heen ga is een hele fijne en heeft ook mogelijkheden voor priveles. Ik kan me zomaar voorstellen dat critical alignment yoga voor jou een uitkomst zou kunnen zijn, dat is een hele andere tak van yoga.
Ik snap je drempel en daarin moet je helemaal je gevoel volgen. Maar mocht je je toch wat in willen lezen, kan je op www.club-yoga.nl kijken.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3388157
Siberienne schreef: wo 16 okt 2019, 22:06 Mijn meneer lukte het ook niet met yoga (niet hyperventileren maar iets met adem vastzetten rond zijn middenrif en veel buikpijn daardoor) maar hij is aangenaam verrast door een fysio die ook craniosacraal therapie toepast. Daar moest ik even aan denken. Ja, yoga moet maar net je ding zijn ;) Succes bij de ademcoach en wel fijn dat de test 'goed' ging.
Yoga en mindfulness geeft me teveel prikkels uit het verleden. En dat is nu juist hetgeen waarvoor ik bij een psycholoog loop. Ik heb nu contact gezocht met een ademcoach. Misschien kan zij me helpen om verder te komen.

Oh... en er staat nog EDMR in de planning.
Door Siberienne
#3388159
Ronald schreef: vr 18 okt 2019, 14:43 Yoga en mindfulness geeft me teveel prikkels uit het verleden. En dat is nu juist hetgeen waarvoor ik bij een psycholoog loop. Ik heb nu contact gezocht met een ademcoach. Misschien kan zij me helpen om verder te komen.

Oh... en er staat nog EDMR in de planning.
Ik hoop dat beiden je wat op gaan leveren. Ik heb enige ervaring hoe traumatische dingen een lijf kunnen beïnvloeden en vice versa, en da’s niet niks. Misschien is dit boek nog wat voor je.
https://www.bol.com/nl/p/de-tijger-ontw ... 040587790/

En ik wil je sowieso heel veel succes wensen met het vinden van de juiste weg die bij jou past. Maar als ik je zo lees komt dat wel. ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3388295
Ronald schreef: wo 16 okt 2019, 17:17 Ik ben niet echt te provoceren :)

Met de vorige longfunctietest kreeg ik een aanval van hyperventilatie. Benauwd, duizelig, tremor. En dat hebben ze vandaag dus opgewekt.
Aan de andere kant: als het mis gaat, zit ik wel op de goede plek!

Gelukkig ging een vriendin vandaag mee en hoefde ik niet alleen.

Test is goed verlopen, vanuit medisch oogpunt gezien. Voor mij was het minder, maar het is nu wel duidelijk waar een deel van mijn problemen vandaan komen.

Nu nog een manier vinden om mijn ademhaling onder controle te krijgen.
Ik heb eens een neusprovocatietest gehad. Daar waren ze ook zó mee klaar. ;D

Sterkt Ro! :bigarmhug:
Door Siberienne
#3388315
Ik ruim nog steeds op.
Vandaag langs het asiel geweest met overtollig speelgoed van de heren en stapel oude handdoeken.
Twee tassen met allerlei en twee dozen met boeken naar de kringloop.

Ik ben eigenlijk toch wel geschrokken van wat er nog allemaal weg kan. We proberen zo min mogelijk echt weg te gooien en tot nu toe gaat dat best goed, veel kwijt via marktplaats en kringloop zodat het echt nog (her)gebruikt wordt. Zelfs het scherm en de tafel voor de diaprojector hebben nog een gebruiker gevonden....

Afgelopen zaterdag nog wel wat spullen naar de stort gebracht, kapotte dingen, piepschuim enzo, ging bij mij de weegbrug stuk, mocht ik gratis storten :biggrin2: ik had ook allles in Seatje gepropt dus dat ‘t niet heel veel was zag hij ook wel ;)
Door Siberienne
#3388394
Tsja... dan ga je ‘s morgens op ‘t werk heet water uit het nieuwe koffie/thee apparaat halen, krijg je dit;
839C4465-03EE-48A0-9471-E93CE841B825.jpeg
839C4465-03EE-48A0-9471-E93CE841B825.jpeg (2.53 MiB) 2587 keer bekeken
En dan denk ik ‘tsja... wat moet ik hier van denken..’
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door