Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3387456
Ml heeft een nieuwe winterjas nodig, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

Hij heeft de afgelopen jaren een hennep/katoen jas gevoerd met fake fur van gerecycled plastic gedragen, maar dat gaat het hem niet meer worden, te duur en eigenlijk ook te zwaar om te dragen.

Het belangrijkste: hij moet heeeeel erg warm zijn :)
En ook een beetje hond/vlek bestendig :biggrin2:
Iemand tips?
Door El_Kato
#3387460
Ik was laatst bij Decathlon en zag daar een mooie dames jas hangen. Niet perse goedkoop maar met een aparte binnenjas zodat je een herfst en winterversie kan maken. Vond het er verder goed uitzien en twijfel of ik er nog een voor terug ga om hem te passen en te kopen. Ze hebben een vergelijkbare herenversie.

Hoe de kwaliteit van Quechua is met kleding maar voor kampeerspullen vind ik ze erg betaalbaar en goed.

Herenversie
https://www.decathlon.nl/p/3-in-1-heren ... 82&c=GRIJS

Damesversie
https://www.decathlon.nl/p/3-in-1-damesjas/_/R-p-124745
Door Eef+Stippels
#3387463
Dat ziet er goed uit, dank je!

De jas hoeft niet goedkoop te zijn, want hij moet wel goed zijn, maar zijn huidige jas was 300,- en dat vind ik wat te gortig..
Doet ie al wel iets van 7-8 jaar mee, dus wat dat betreft was het niet heel duur ::)

Ik heb vorig winter zelf een nieuwe winterjas van een paar tientjes bij Bonprix besteld, ben er heel blij mee :biggrin2:
Maar ik ben warmbloedig en ml niet..
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3387476
Mijn baas heeft goede jassen... Maar ja, daar heeft jouw ml niets aan :cool:

Gelukkig worden ze ook in de grote mensenwereld verkocht: https://www.noorloos-se.com/NL/producte ... Elite.html

Wind- en waterdicht, warm en niet al te idioot duur. Die van mij gaat al 4 winters mee. En de nodige regenbuien. Ik laat hem wel bij de stomerij wassen.

Ze hebben trouwens nog veel meer soorten, maten en prijzen...
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3387494
Lees ik de omschrijving, is dit het eerste wat ik zie: "Comfortabele Softie jas"... ::)

Die wil mijn meneer niet denk ik :P
Door zurca
#3387517
Mijn vriend, koukleum eersteklas, heeft een jas van Fjallraven. De Greenland parka. Hij is erg tevreden over! Lekker warm.Goed waterdicht en zodra de jas dat niet meer is kan je 'm zelf opnieuw waxen of laten doen. 1 "Minpunt"...de prijs :-X :biggrin2: ;)
Door Eef+Stippels
#3387537
Aaahh bedankt voor de tips, ga ik ook bekijken!!

Nu ben ik bang om te kijken wat een Fjalraven jas dan kost :P
Edit: de eerste is meteen 500,- :cool:

Een Softie jas ;D
Mijn ml maakt het niet uit hoe het heet, als het maar warm is :biggrin2:
Door Siberienne
#3387540
Beetje zoeken, er zijn ook goedkopere... wel oerdegelijk merk moet ik zeggen. Zeker g1000 als buitenstof is onverwoestbaar bijna. Maar vaak wel zware jassen.

Er zijn nog wel meer fijne buitensportmerken met goede jassen, maar meestal niet goedkoop. Soms kun je mazzel hebben in uitverkoop of outlet.

Patagonia en fjallraven zijn wel merken die veel met duurzaamheid doen.
Als je licht en warm wil; kijk dan eens naar jassen met primaloft voeringen, meneer heeft die een met excellente ‘warmte to weight ratio’. Maar die is niet waterdicht. Hij kiest ervoor 1 waterdichte dunne jaste hebben die hij over een dikke trui aandoet. Meneer is ook geen koukleum, zal ik maar zeggen. Ik wel en ik woon zowat in die primaloft jas.

Ik had trouwens eerst een goedkopere van de welkoop, ook met synthetische voering. Wel warm maar ook erg zweterig en ik had die voor ‘t steppen met de honden maar de rits was niet winddicht, dus kreeg ik het daarbij nog ijskoud.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3387547
Ik heb een jas van de anwb, bestaat uit een gewatteerde binnenjas en een water en winddichte buitenjas. Die gebruik ik zonder de binnenvoering ook als zomerjas als het slechter weer is. Zoiets als de Renske van Human Nature die nu in de anwb webwinkel staat.

Ik heb hem nu 2 winters en een zomer gebruikt en hij is nog als nieuw. Is er vast ook in een mannenvariant.
Door src_esther
#3387560
Eef+doggies schreef: wo 09 okt 2019, 12:16 Ml heeft een nieuwe winterjas nodig, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

Hij heeft de afgelopen jaren een hennep/katoen jas gevoerd met fake fur van gerecycled plastic gedragen, maar dat gaat het hem niet meer worden, te duur en eigenlijk ook te zwaar om te dragen.

Het belangrijkste: hij moet heeeeel erg warm zijn :)
En ook een beetje hond/vlek bestendig :biggrin2:
Iemand tips?
Vaude is druk bezig met het ontwikkelen van milieu- en/of diervriendelijke kleding. Er is al het een en ander te koop, goedkoop is het niet. De 3in1's vind ik wel aansprekend, overigens ook de dames varianten.
Zag best wel wat moois ertussen, maar winterjas hoef ik niet meer want ik loop nu een aantal jaar met zo'n heel dure Barbour jas :-[ die dus dan gewoon 30 jaar mee moet gaan... Heel dik is het niet, wel waterafstotend (heeel lang) en winddicht en wat mij betreft warm genoeg.

Tegenwoordig wil ik kleding met zo min mogelijk plastic (wie heeft het nieuws-item gezien over de schadelijkheid van micro-/nanoplastics), de alternatieven zijn vaak echter ook niet best (katoen (pesticiden, water), viscose (chemicaliën), zijde (zeer waarschijnlijk dierenleed), wol (mogelijk dierenleed (mulesing)), etc), helaas. Je wordt er toch doodziek van...
Door Eef+Stippels
#3387576
Oh wat mooi van Vaude!

Die Renske jas van de ANWB lijkt ook lekker warm, had ik zelf wel willen hebben :biggrin2:
Maar voor heren zie ik niets vergelijkbaars.

Ik zie wel dat het budget dat ik in mijn hoofd had aan de lage kant is ::)
Ik dacht dat zijn vorige jas duur was, maar dat is blijkbaar een heel normale prijs.
Door Eef+Stippels
#3387770
Ik denk dat we voor die van Quechua gaan.
Twee lagen lijkt superhandig, hij kan gewoon in de wasmachine, hoeft niet gewaxt en is lekker lang.

Bedankt voor het meedenken allemaal :)
Door src_esther
#3387801
Siberienne schreef: do 10 okt 2019, 12:30Patagonia en fjallraven zijn wel merken die veel met duurzaamheid doen.
Volgens rankabrand.nl zit je veel beter bij Patagonia dan bij Fjällräven. Vaude scoort nog beter.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door