Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3387070
- pien - schreef:
Ik heb die Vadouvan ook laatst gekocht en ik was erg nieuwsgierig want het leek me waanzinnig lekker dus gauw opengemaakt, maar ik vond het goor ruiken, dus nog niet gebruikt...is ook niet aan te raden begrijp ik?
Stinken is een groot woord, heeft iets weg van kerrie... maar de smaak van het geheel, plus erg veel bloemkoolrijst (terwijl wij allemaal bloemkool erg lekker vinden), was niet echt lekker....
Door - pien -
#3387072
CindyMayella schreef: za 05 okt 2019, 20:37 Stinken is een groot woord, heeft iets weg van kerrie... maar de smaak van het geheel, plus erg veel bloemkoolrijst (terwijl wij allemaal bloemkool erg lekker vinden), was niet echt lekker....
Vreemd, het is een Indiaas kruidenmengsel begreep ik, ondanks de Franse naam? Ik vond het niet zo lekker ruiken dat ik het ergens doorheen ging doen in elk geval.
Door El_Kato
#3387074
Vandaag dit stoofpotje uit de slowcooker :)
Wel het recept wat aangepast de AH had geen Guinness dus Skumkoppe bok erdoor gedaan. Voor de groente een pompoen in stukken. De melasse heb ik niet en ik las in de reacties datjes al erg zoet was dus dat weggelaten. Ik heb een heel flesje bier gebruikt en het water weggelaten wel een bouillon blokje erbij. We hebben het met brood gegeten, heerlijk!

https://simoneskitchen.nl/slowcooker-st ... -guinness/
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3387112
Kaela schreef: za 05 okt 2019, 09:54 Dat kan natuurlijk, dat je scharrel niet diervriendelijk genoeg vindt. Maar kippenei valt onder vegetarisch en dan is de worst dus wel vegetarisch.



Volgens mij is dit een verschil in gebruik van termen. Hier is het normaal om vegetarisch ook vega te noemen. Heb je het veganistisch, dan wordt de term vegan gebruikt. Dus deze worst is volgens spraakgebruik hier wel vega, maar niet vegan. Maar goed, Unox claimt dat de worst vegetarisch is en strikt gezien is ie dat dus ook.
Ik was inderdaad wat onduidelijk. Er staat op de verpakking: gemaakt met eiwit van kippeneieren. :D
Had gehoopt dat het veganistisch zou zijn, maar zag toen dat er twee sterren eiwit gebruikt werd.

Gisteren een vierkleuren maaltijdsalade en flammkuchen van de bbq. Had er ook nog een pompoenquiche bij gemaakt, want extra eters maar dat werd toch wat veel. Die doen we vanavond.
Door Lizzy
#3387115
-Annemarie- schreef: zo 06 okt 2019, 13:32 Ik was inderdaad wat onduidelijk. Er staat op de verpakking: gemaakt met eiwit van kippeneieren. :D
Had gehoopt dat het veganistisch zou zijn, maar zag toen dat er twee sterren eiwit gebruikt werd.

Gisteren een vierkleuren maaltijdsalade en flammkuchen van de bbq. Had er ook nog een pompoenquiche bij gemaakt, want extra eters maar dat werd toch wat veel. Die doen we vanavond.
Die plastic worst van AH eigen merk is wel veganistisch. Ik vind het trouwens wel een beetje slap hoor, van Unox, dat ze er van die dieronvriendelijke eieren in doen, in die plastic worst van hun :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3387117
Eerste baksel uit het bakken met bonen kookboek van Lina Wallentinson.
Kokosmuffins met limoen. En met kikkererwten. :)

PA062719.JPG
PA062719.JPG (3.34 MiB) 1924 keer bekeken


En ik ben met kombucha begonnen.

PA042714.JPG
PA042714.JPG (2.97 MiB) 1924 keer bekeken
PA042707.JPG
PA042707.JPG (3.33 MiB) 1924 keer bekeken
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op zo 06 okt 2019, 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Door frodo quin
#3387254
frodo quin schreef: zo 06 okt 2019, 11:20 Er ligt al een eeuwigheid een pak jackfruit in mijn kast, maar ik ben nog niet toegekomen aan het klaar te maken. Vandaag (of morgen) is de dag :) Ik ga dit rect proberen https://www.avantgardevegan.com/recipes ... uce-wraps/

Hoop wel dat de jack fruit nog niet over tijd is :-[
Het was heel erg lekker :D
Dat je deze smaak kon krijgen met een fruitsoort had ik nooit verwacht. Liquid smoke had ik trouwens niet en heb ik vervangen door gerookt paprika poeder en het venkelzaad door anijszaad.
Door Lizzy
#3387262
frodo quin schreef: ma 07 okt 2019, 17:50 Het was heel erg lekker :D
Dat je deze smaak kon krijgen met een fruitsoort had ik nooit verwacht. Liquid smoke had ik trouwens niet en heb ik vervangen door gerookt paprika poeder en het venkelzaad door anijszaad.
Ja, best goed spul he! Ik heb het nu een paar keer uit blik gegeten, vond ik ook goed te doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door