Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3387009
- pien - schreef: vr 04 okt 2019, 21:00 Ze zijn dicht Lizzy...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, nu wel :biggrin2: . Toen ik dat schreef wat het nog voor vijven. Nou ja, ik belde dus maandagochtend.
Door - pien -
#3387023
Lizzy schreef: za 05 okt 2019, 08:45 Ja, nu wel :biggrin2: . Toen ik dat schreef wat het nog voor vijven. Nou ja, ik belde dus maandagochtend.
Weet je, ik wil Anneke dan niet lastig vallen als ze met nascholing bezig is of vrij is en ga er vanuit dat, als er iets ernstigs is, ik dat heus zal horen...
Door Eef+Stippels
#3387030
- pien - schreef: za 05 okt 2019, 09:50 Weet je, ik wil Anneke dan niet lastig vallen als ze met nascholing bezig is of vrij is en ga er vanuit dat, als er iets ernstigs is, ik dat heus zal horen...
Ja, dat mag je toch aannemen lijkt me...
Het zou wel heel raar zijn als ze de toko dicht doet en je niet even belt als er iets ernstigs zou zijn.
Door - pien -
#3387047
Jeej! Ik heb de uitslag.
Géén rare dingen!
De (minimale) afwijkers:
Alkalische Fosfatase (AF) 13 14 - 147 U/l
Hemoglobine 21.1 13.4 - 20.7 g/dl
Eosinofiele granulocyten (abs.) 1534 70 - 1490 /ul
Door Lizzy
#3387055
- pien - schreef: za 05 okt 2019, 13:40 Jeej! Ik heb de uitslag.
Géén rare dingen!
De (minimale) afwijkers:
Alkalische Fosfatase (AF) 13 14 - 147 U/l
Hemoglobine 21.1 13.4 - 20.7 g/dl
Eosinofiele granulocyten (abs.) 1534 70 - 1490 /ul
FIJN :-* ! Heeft ze je toch nog gemaild/gebeld, super!
Wilde ze daar verder nog iets mee, met de minimale afwijkers?
Door - pien -
#3387071
Ik kreeg een mailtje met het resultaat van het bloedonderzoek en de vraag wanneer Gabi voor het laatst ontwormd is of ontlastingonderzoek heeft gehad.
Dat is bij mij niet gebeurd, dus voor het laatst toen hij naar Nederland kwam.
Had ik ook helemaal niet aan gedacht, aan wormen :-X
Door Siberienne
#3387078
- pien - schreef: za 05 okt 2019, 20:43 Ik kreeg een mailtje met het resultaat van het bloedonderzoek en de vraag wanneer Gabi voor het laatst ontwormd is of ontlastingonderzoek heeft gehad.
Dat is bij mij niet gebeurd, dus voor het laatst toen hij naar Nederland kwam.
Had ik ook helemaal niet aan gedacht, aan wormen :-X
Ik denk dat ze dat vraagt vanwege de wat verhoogde eosinofiele leukocyten, dat zie je vaak bij parasitaire infecties, zoals wormen
Door Lizzy
#3387090
Ja, parasieten inderdaad op 1:

Eosinofiele granulocyten

Uitleg
Eosinofiele granulocyten hebben een belangrijke functie bij het bestrijden van grotere parasitaire organismen. Deze witte bloedcellen produceren stoffen die schade kunnen toebrengen aan aanvallers, maar ook de eigen weefsels kunnen hiervan schade ondervinden. We zien dat bijvoorbeeld bij voorste luchtweginfecties, vooral die waarbij een allergie een rol speelt en bij allergische ontstekingen van de huid (vlooienallergie).

Lage waarden
Stress (opwinding, angst, pijn)
Corticosteroiden (toegediend of ziekte van Cushing)
Acute infecties

Hoge waarden
Parasitaire infecties (wormen, teken, vlooien)
Allergieën, vooral vlooienallergie
Overgevoeligheidsreacties (bv. asthma)
Weefselschade bij allergische reacties
Loopsheid
Voorste luchtweginfecties
Ziekte van Addison
Hypereosinofiel syndroom (Duitse herder, Rottweiler)
Door - pien -
#3387101
Lizzy schreef:Ja, parasieten inderdaad op 1:

Eosinofiele granulocyten

Uitleg
Eosinofiele granulocyten hebben een belangrijke functie bij het bestrijden van grotere parasitaire organismen. Deze witte bloedcellen produceren stoffen die schade kunnen toebrengen aan aanvallers, maar ook de eigen weefsels kunnen hiervan schade ondervinden. We zien dat bijvoorbeeld bij voorste luchtweginfecties, vooral die waarbij een allergie een rol speelt en bij allergische ontstekingen van de huid (vlooienallergie).

Lage waarden
Stress (opwinding, angst, pijn)
Corticosteroiden (toegediend of ziekte van Cushing)
Acute infecties

Hoge waarden
Parasitaire infecties (wormen, teken, vlooien)
Allergieën, vooral vlooienallergie
Overgevoeligheidsreacties (bv. asthma)
Weefselschade bij allergische reacties
Loopsheid
Voorste luchtweginfecties
Ziekte van Addison
Hypereosinofiel syndroom (Duitse herder, Rottweiler)
Siberienne schreef: za 05 okt 2019, 21:36 Ik denk dat ze dat vraagt vanwege de wat verhoogde eosinofiele leukocyten, dat zie je vaak bij parasitaire infecties, zoals wormen
Dankjulliewel!
Hij heeft geen vlooien, dat hebben we gecheckt.
Ik mail haar morgen dan even, het wordt 'gewoon ontwormen' dan...Pfoe hee, dat is een pak van m'n hart!
Door Lizzy
#3387106
- pien - schreef: zo 06 okt 2019, 11:03 Dankjulliewel!
Hij heeft geen vlooien, dat hebben we gecheckt.
Ik mail haar morgen dan even, het wordt 'gewoon ontwormen' dan...Pfoe hee, dat is een pak van m'n hart!
Is het niet verstandig om eerst een mestonderzoek te laten doen? Als hij geen wormen heeft hoef je niet te ontwormen en dus zijn lichaam niet te belasten. En dan heeft de verhoging ook een andere oorzaak, dus ben je weer wat wijzer.
Door - pien -
#3387107
Lizzy schreef: zo 06 okt 2019, 11:52 Is het niet verstandig om eerst een mestonderzoek te laten doen? Als hij geen wormen heeft hoef je niet te ontwormen en dus zijn lichaam niet te belasten. En dan heeft de verhoging ook een andere oorzaak, dus ben je weer wat wijzer.
Ik ben (nog) niet zo thuis in deze aanpak. Maar ik ga niks doen zonder overleg met Anneke ;)
Door Eef+Stippels
#3387125
- pien - schreef: za 05 okt 2019, 13:40 Jeej! Ik heb de uitslag.
Géén rare dingen!
De (minimale) afwijkers:
Alkalische Fosfatase (AF) 13 14 - 147 U/l
Hemoglobine 21.1 13.4 - 20.7 g/dl
Eosinofiele granulocyten (abs.) 1534 70 - 1490 /ul
Oohh wat fijn!! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door