Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3386892
Vanaf 1 oktober mogen hier de honden los op het strandje van de recreatieplas.
Echter is op 20 september voor deze plas nog een negatief zwemadvies afgegeven vanwege blauwalg. Vanaf 1 oktober wordt de waterkwaliteit niet meer gecondoleerd.
Nu zal met de huidige weersomstandigheden de blauwalg wel verdwijnen, maar hoe snel gaat dat eigenlijk? Kan ik Guapa al laten zwemmen nu?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3386896
Geen idee hoe snel dat gaat. Gevoelsmatig zou ik zelf nog even wachten. Vervolgens goed kijken daar waar je Guapa wil laten zwemmen of het er schoon uitziet.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3386901
Ik zou het ter plekke beoordelen.... Bij ons in het hondenpark staan de hele zomer bordjes met blauwalg als waarschuwing, maar omdat de wind goed stond was juist het zwengedeelte heel mooi, tussen het riet bij de eendjes was echt smerig.
Als er een olieachtig laagje ligt, niet zwemmen.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3386910
Ik wacht voor de zekerheid maar even. Het water ziet er niet vies uit, maar het is stilstaand water. De plas staat nergens in verbinding met ander water. :(
Door eelke
#3386919
Het water is daar sowieso een rare kleur blauw vanwege een goede alg toch? Als we het over dezelfde plas hebben. Lastig om dan goed te oordelen denk ik, ik zou zelf ook nog even wachten en denken dat het met deze regen en lagere temperaturen wel snel weg zal zijn, maar eigenlijk heb ik geen idee...
Kun je niet vragen of het nog een gecontroleerd wordt? Er een mail aan wagen kan altijd toch?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3386930
eelke schreef: vr 04 okt 2019, 08:10 Het water is daar sowieso een rare kleur blauw vanwege een goede alg toch? Als we het over dezelfde plas hebben. Lastig om dan goed te oordelen denk ik, ik zou zelf ook nog even wachten en denken dat het met deze regen en lagere temperaturen wel snel weg zal zijn, maar eigenlijk heb ik geen idee...
Kun je niet vragen of het nog een gecontroleerd wordt? Er een mail aan wagen kan altijd toch?
Ik weet niet welke plas jij bedoelt, maar ik heb het over de Asterdplas. Is mij nooit opgevallen dat het water daar blauw ziet? 🤔
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3386934
Het vervelende is dat lang niet alle blauwalg giftig is, slechts een deel. Maar ja dat zie je er niet aan af he.
Maar ja vervelend risico om te nemen.
In mijn zoektocht naar blauwalg (wij hebben er bij waterwerk ook last van) kwam ik deze tegen: Dus als ik dit moet geloven wordt er alleen op de kleur gecontroleerd en niet op giftigheid. Hoop dat ze dat gaan veranderen, kunnen wij en de hondjes ook vaker zwemmen



Overigens zie ik op zwemwater.nl dat (zo goed als) alles vrij is van blauwalg
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3387002
Ja, ik zie het nu ook. Is het kennelijk toch nog gecontroleerd!
Mag ze morgen lekker plonzen! :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3387146
We zijn gisteren geweest! Ze heeft heerlijk kunnen rennen en plonzen. Weer helemaal tevreden, die hond.
Door eelke
#3387150
Sonja schreef: vr 04 okt 2019, 10:28 Ik weet niet welke plas jij bedoelt, maar ik heb het over de Asterdplas. Is mij nooit opgevallen dat het water daar blauw ziet? 🤔
Ah, ik dacht aan de Galderse meren ;)

Fijn dat het weer ging!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3387153
eelke schreef: zo 06 okt 2019, 20:46 Ah, ik dacht aan de Galderse meren ;)

Fijn dat het weer ging!
Die zitten aan de andere kant van Breda. De Asterdplas is voor ons op loopafstand, dus daar gaan we vanaf nu weer een paar keer per week naartoe.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door