Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3386742
Hier nog thans slechte isolatie. Goed te merken in zomer en winter.

Wat volgens mij maakt dat het bij jou sneller koud wordt, terwijl je eigenlijk niet ver van mij woont:
- stad versus platte land scheelt echt een paar graden
- vooraan ramen op het zuid westen die een echte oven zijn bij zon
- achteraan waar het terras is noord oost, maar wel volledig ingesloten met wat donkere platte daken er achter. Het is daar ook altijd een stuk warmer dan op straat.

In het tussen seizoen valt het bij mij dus mee, zolang het niet echt koud wordt, want door de gebrekkige isolatie is het dan wel om zeep. In de zomer is het hier gestoord heet en in de winter stook je je te pletter.
#3386877
Wij hebben net een week verwarming met een warmtepomp (lucht/water). Wel in combinatie met een boel zonnepanelen :P .
Nu is het plotseling erg warm in huis, komen we achter. Begon met instelling van 23 graden dus instelling bijgesteld. Nu is het huis 21 graden, maar ook dat vinden we al te warm, dus gaan we nu maar kijken wat de prettigste warmte is: 20 of 19 graden. In de winter kunnen we bij warmen met de houtkachel. Dus we gaan zien hoe en of we het huis behaaglijk krijgen. Niet te warm maar ook niet te koud.
Hier nog meer ervaringen met warmtepompen?
#3386880
hamada schreef: wo 02 okt 2019, 17:31 Wij hebben net een week verwarming met een warmtepomp (lucht/water). Wel in combinatie met een boel zonnepanelen :P .
Nu is het plotseling erg warm in huis, komen we achter. Begon met instelling van 23 graden dus instelling bijgesteld. Nu is het huis 21 graden, maar ook dat vinden we al te warm, dus gaan we nu maar kijken wat de prettigste warmte is: 20 of 19 graden. In de winter kunnen we bij warmen met de houtkachel. Dus we gaan zien hoe en of we het huis behaaglijk krijgen. Niet te warm maar ook niet te koud.
Hier nog meer ervaringen met warmtepompen?
Is het type warmte dat je in huis ervaart anders met een warmte pomp?
#3386893
sam28 schreef: zo 29 sep 2019, 12:26 Mijn huis is niet geïsoleerd. De spleet op de foto is als de deur op slot zit. spleet.JPG

Daarnaast zitten er overal gaten die tochten.
Ik heb ook geen flauw idee waarom het zo warm blijft. Het zullen de hete buizen niet zijn.
Oeps. En daar komt de woningbouw niet iets aan doen? Jeetje zeg....

Als ik de deuren en ramen hier op een kier zet zijn ze net zo ruim als jouw kier.
Alleen kan ik ze wel dicht doen....
ik zit trouwens weer gewoon met korte mouwen en op blote voeten....
Las ik dat het 0 graden gaat worden....we zullen zien.
#3386895
Nee, daar doen ze niks aan. Die spleten en kieren houden het huis nog enigszins geventileerd, het is een droog, warm huis verder. Dat vind ik vervelender dan die spleten.
Ik heb het wel snel heet, ik zit bv op een camping op Terschelling nu en heb het amper koud gehad nog. Wel flink gezweet met wandelen. Dus tja, ik ben warmbloedig.
Ik heb liever een raam dat open kan blijven als ik weg ben van huis. Dat heb ik namelijk niet.
#3386897
Ik vond het gisteravond zo koud, dat ik de verwarming naar 19C heb gezet. Anders hebben de meiden het 's nachts koud. Ik dek ze wel in met een dekentje, maar als ze gaan verliggen liggen ze bloot.

Wordt het 0 graden?! Wauw, dat had ik nog niet gezien, dat is wel heel extreem..
#3386969
Hier is het elke dag een beetje kouder. Ik hoop dat de voorspelde zon de temperatuur morgen weer wat de hoogte in jaagt.

Het zomer-dekbed is intussen wel gewisseld voor een dikkere.

Ik ga mij zo dadelijk maar eens gaan verwarmen met de bergen huishouden die nog op mij wachten ;)
#3386971
frodo quin schreef: wo 02 okt 2019, 18:33 Is het type warmte dat je in huis ervaart anders met een warmte pomp?
De warmtepomp verwarmt de radiatoren en vloerverwarming en blijft continue op de zelfde temperatuur. Voor zover ik nu merk is de vloer iets verwarmd en de radiatoren ook lauw. Dit itt met de oude CV met klokthermostaat. Dan was de vloerverwarming erg warm op moment dat CV was ingesteld met warme radiatoren, als temperatuur behaald was koelden radiatoren enzo weer af. Warmte lijkt nu stabieler. Voelt wel goed aan, maar we wachten af hoe het in de winter gaat en welke basis warmte fijn voelt.
#3387024
hamada schreef: vr 04 okt 2019, 18:46 De warmtepomp verwarmt de radiatoren en vloerverwarming en blijft continue op de zelfde temperatuur. Voor zover ik nu merk is de vloer iets verwarmd en de radiatoren ook lauw. Dit itt met de oude CV met klokthermostaat. Dan was de vloerverwarming erg warm op moment dat CV was ingesteld met warme radiatoren, als temperatuur behaald was koelden radiatoren enzo weer af. Warmte lijkt nu stabieler. Voelt wel goed aan, maar we wachten af hoe het in de winter gaat en welke basis warmte fijn voelt.
Dat klinkt wel fijn, ja :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door