Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3386839
We kregen maandag te horen dat mijn lief op indicatie van de logopedist een intensief revalidatietraject moest gaan volgen, dat betekende een halfjaar naar een revalidatiecentrum. Er werden twee plaatsen genoemd waar hij terecht zou kunnen, allebei meer dan een uur rijden, en ik heb geen rijbewijs. Dan zouden we elkaar dus eigenlijk niet meer kunnen zien en dan zou hij wegkwijnen. En dan heb ik het nog niet eens over mezelf, chronisch depressief en Asperger. Ik had dit al verwacht en vertelde dat ik een logopedist in het dorp had gebeld die aan huis kon komen. De arts zei dat mijn lief dan maar 3 keer per week logopedie zou krijgen en in het revalidatiecentrum 10 keer. Weet u wat? antwoordde ik......dan doe ik die andere 7 keer wel! Ik houd van mijn man en vecht als een leeuwin voor hem.
Uiteindelijk begreep de arts dat ze kon lullen als Brugman tegen de vastberaden vrouw van deze patiënt en het resultaat is dat mijn lief maandagavond weer in zijn eigen bedje sliep. En het gaat goed, hij knapt op, doet allerlei dingen gewoon uit zichzelf. Kan zich aan- en uitkleden, wast zich, poetst zijn tanden, kan radio, tv en computer aan, zorgt al een beetje voor de hondjes. Ok, praten is nog niet goed, geheugen ook niet, maar het gaat steeds vooruit.
Er komt volgende week een logopedist die door het ziekenhuis is geregeld bij ons thuis. Ze belde om dat te vertellen en toen ik onze situatie had uitgelegd zei ze dat ze het een goede beslissing vond dat ik hem naar huis had gehaald! Ze vindt het ook een prima idee dat ik ga helpen. Ik ben op een andere manier tientallen jaren met spreken bezig geweest als professioneel voorlezer en voorleescoach, dus ik heb een streepje voor.
En wat uiteindelijk telt is aandacht, geduld en liefde, veel liefde. Wij wonen haast 39 jaar samen, je haalt ons niet zomaar uit elkaar.........
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3386842
Wat fijn om te lezen dat hij weer thuis is! Sterkte met het hele traject, en ontzettend goed dat je hebt gezorgd dat dat thuis met jou samen kan :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3386844
Wat goed dat hij nu thuis kan zijn. Voor jullie allebei. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar samen sta je sterk. Ik wens je man een heel voorspoedig herstel toe.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3386851
Goede beslissing! Echte liefde daar kan echt helemaal niets tegenop.
Zeker weten dat dit het beste resultaat op gaat leveren! Succes jullie beiden! :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3386857
Oo wat heftig zeg.
Wat goed dat je zo doorzet om het op jullie manier te doen. Het belang van thuis zijn is voor velen heel groot, lijkt me in die situatie ook veel prettiger, met liefde omringt zijn.
Best knap al dat ie allerlei dingen al kan, dan gaat de rest ook goed komen, zeker met jou hulp.
Heel veel sterkte en beterschap :-*
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3386874
Oh wouw wat heftig maar wat dapper dat je je er zo sterk voor hebt gemaakt om hem naar huis te halen.
Zo te lezen was dat een goede beslissing.

Heel veel sterkte en herstel samen!
Door frodo quin
#3386882
Fijn om het goede nieuws te lezen :)

Goed dat hij toch al een hoop fysieke dingen kan. Ik duim dat de rest ook beetje bij beetje beter gaat.

Wanneer start de logo?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door