Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3386685
Verschrikkelijk dat euthanasiebeleid :(

Het moet toch mogelijk zijn om lijden op een menselijke manier te stoppen.
Honden hebben idd een beter einde wat dat betreft..

Ook voor (oude) mensen die niet meer verder willen. Laat ze toch rustig sterven op hun eigen voorwaarden.
Ipv daarvan springen ze van het balkon van het bejaardentehuis en komen zwaar gehavend in het ziekenhuis :-X
Door hannabelgje
#3386687
België is het enige land ter wereld waar het wel toegestaan is onder de 12 jaar. Ik vind dat toch echt een goede zaak dat jonge kinderen niet onnodig hoeven te lijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
#3386689
hannabelgje schreef: zo 29 sep 2019, 11:21 België is het enige land ter wereld waar het wel toegestaan is onder de 12 jaar. Ik vind dat toch echt een goede zaak dat jonge kinderen niet onnodig hoeven te lijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dat is het.
En eigenlijk zou toch niemand onnodig moeten hoeven lijden...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3386701
Eef+doggies schreef: zo 29 sep 2019, 11:23 Dat is het.
En eigenlijk zou toch niemand onnodig moeten hoeven lijden...
Dat vindt Kees niet hoor, volgens zijn sprookjespapa hoort het er gewoon bij en deal je er maar mee.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3386765
Tijdens de laatste ronde gisteravond, is Appie zn teennagel er af gegaan :'( ..... mn man had niets in de gaten, tot ie thuis hem moest afdrogen en Appie gilde van de pijn... na inspectie bleek zn nagel eraf te zijn (rechterpoot, zeg maar ‘ringvinger/teen)..... zo gelaten, kon op dat moment niets doen; vanochtend maar de DA gebeld.... AB kuur, want het stonk al een beetje en pijnstilling..... en 3x daags soda badje...
Appie kan en durft nergens meer op of in te liggen, waarschijnlijk vanwege de pijn??? We hebben maar een kleedje op zn favoriete plek neer gelegd (voor het keukenraam), zodat ie toch een beetje comfortabel ligt.....
Hij is echt heel zielig :( :'( ....
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3386791
Angelique schreef: zo 29 sep 2019, 13:33 Dat vindt Kees niet hoor, volgens zijn sprookjespapa hoort het er gewoon bij en deal je er maar mee.
Tja, van Kees mag je onnodig lijden niet stoppen met euthanasie maar je mag wel gezonde mensen doden in het kader van de doodstraf :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3386797
dinky89 schreef: ma 30 sep 2019, 19:42 Tja, van Kees mag je onnodig lijden niet stoppen met euthanasie maar je mag wel gezonde mensen doden in het kader van de doodstraf :-X

Word niet als Kees ::)

Klein leed...ze zijn aan de overkant bieten aan het laden en ze zijn nog lang niet klaar ::) Katja is niet blij.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3386834
Ik heb het ooit in deze topic gemeld, dus maar even het vervolg. Vandaag heeft Eddie definitief diagnose Parkinson gekregen. MRI van zijn hoofd was goed, blij dat hij hersens had. :D Zondag tijdens de MRI wel een "wat is dit in hemelsnaam????"-momentje... Nieuwe tussenwervelschijf is van kunststof en hoefde niet vermeld, maar was wel heel duidelijk zichtbaar en gaf wat ????.

Hij doet het heel goed op de medicatie, opstartproblemen zijn voorbij, tremoren behoorlijk verminderd, niet helemaal weg, maar dat was ook een utopie geweest. Vandaag hoorden we ook dat de darmproblemen die hij jaren geleden zo vaak had waarschijnlijk ook al met Parkinson te maken hadden. Bijna niet voor te stellen.... Betekent dat hij het al jaren heeft. Metaalsmaak weg, zere handen weg, werkt weer een paar uur om de dag, gaat goed. Zolang het stressniveau niet te hoog wordt lukt alles prima, schiet hij door dan is het mis, maar goed... dat is nou eenmaal zo en daar zal hij ook mee moeten leren leven. Werkgever is gelukkig heel welwillend en ik geloof graag dat dat is omdat ze hem graag zien en niet omdat het moet. Moeilijkste is om met je potje energie te dealen zodat je de dag door kunt komen. En dat heeft tijd nodig, dus die moet hij dan ook maar nemen.

En verder plukken we de dag, stellen niets uit tot morgen en doen dat wat we willen en kunnen.

Verdrietige klaag: 6 maanden geleden dat we onze kleine ouwe jongen hebben laten gaan.... En ik ben nog steeds niet uitgehuild. Bah.
Door Cathelijn
#3386852
Dus het is nu echt Parkinson, niet leuk om te horen. Maar fijn voor Eddie dat de medicijnen goed aanslaan. En met die gevonden hersenen :D kan hij vast wel een manier vinden om zijn dagen goed in te delen.
En sterkte voor jou met Eddie en met het gemis van je grote vrienden :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3386855
Angelique schreef: ma 30 sep 2019, 22:02 Word niet als Kees ::)

Klein leed...ze zijn aan de overkant bieten aan het laden en ze zijn nog lang niet klaar ::) Katja is niet blij.
Dat doen ze hier bij voorkeur snachts lijkt het wel :P
Ach ja ze zijn zo goed als klaar dit jaar
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3386856
Pauline schreef: di 01 okt 2019, 20:57 Ik heb het ooit in deze topic gemeld, dus maar even het vervolg. Vandaag heeft Eddie definitief diagnose Parkinson gekregen. MRI van zijn hoofd was goed, blij dat hij hersens had. :D Zondag tijdens de MRI wel een "wat is dit in hemelsnaam????"-momentje... Nieuwe tussenwervelschijf is van kunststof en hoefde niet vermeld, maar was wel heel duidelijk zichtbaar en gaf wat ????.

Hij doet het heel goed op de medicatie, opstartproblemen zijn voorbij, tremoren behoorlijk verminderd, niet helemaal weg, maar dat was ook een utopie geweest. Vandaag hoorden we ook dat de darmproblemen die hij jaren geleden zo vaak had waarschijnlijk ook al met Parkinson te maken hadden. Bijna niet voor te stellen.... Betekent dat hij het al jaren heeft. Metaalsmaak weg, zere handen weg, werkt weer een paar uur om de dag, gaat goed. Zolang het stressniveau niet te hoog wordt lukt alles prima, schiet hij door dan is het mis, maar goed... dat is nou eenmaal zo en daar zal hij ook mee moeten leren leven. Werkgever is gelukkig heel welwillend en ik geloof graag dat dat is omdat ze hem graag zien en niet omdat het moet. Moeilijkste is om met je potje energie te dealen zodat je de dag door kunt komen. En dat heeft tijd nodig, dus die moet hij dan ook maar nemen.

En verder plukken we de dag, stellen niets uit tot morgen en doen dat wat we willen en kunnen.

Verdrietige klaag: 6 maanden geleden dat we onze kleine ouwe jongen hebben laten gaan.... En ik ben nog steeds niet uitgehuild. Bah.
Hij best heftig denk ik, zo'n diagnose, al is verziekte proces ervoor niet minder heftig, dus aan de andere kant weer goed dat de diagnose er is, dan kun je er tenminste wat mee. Hopelijk blijft het heel goed gaan met de medicatie.
En sterkte met alles, gemis van je maatje is extra groot in deze tijden.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3386860
Heftig Pauline, dat de diagnose nu echt vast staat. Veel sterkte met daar de juiste weg mee vinden. Wel fijn dat de medicijnen goed zijn aangeslagen.

Alweer een half jaar geleden, een dikke knuffel voor jullie beiden.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3386868
Heftig Pauline. Wel "fijn" dat de medicatie zo goed aanslaat. En jammer dat het niet eerder ontdekt is.
Sterkte en een dikke knuffel :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door