Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3386209
Ik weet echt niet waar jullie allemaal wonen hoor.
Deur open kan ik me echt al weken niet veroorloven.
Boven staat een raam op kip en daar zit de zon nog overdag erop en ik geloof dat het daar nu maximaal 16 graden is. Al meer dan een week en vorige week was het raam dan nog geregeld dicht en heeft de verwarming dus even gedraaid.
Met de zon overdag kan ik zonder verwarming, denk ik toch, ik weet eigenlijk niet zeker of die 's ochtends niet even aan springt. Maar dan moet de deur wel dicht blijven!
#3386241
Hier zijn de ramen nu over het algemeen wel dicht. Maar temperatuur binnen is nog aangenaam met zo'n 21 graden.
Wel is het zo dat als de zon schijnt ik 's ochtends niet meer de screens naar beneden doe als ik ga werken dus dan kan het mooi opwarmen voor de avond.
Daarnaast wordt het wel duidelijk wat meer kil in huis op trieste dagen zoals vandaag dus dan zit ik niet meer in t-shirt maar gaat een vestje aan.
Zon is nu ver te zoeken dus nu vest aan en sokken aan ipv blote voeten.
#3386545
Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen!
Ik woon nu in een huis met vloerverwarming: met de laatste jaarafrekening heb ik 4 x zoveel gas verbruikt als alle jaren daarvoor!?
Ik ga voor een dikke trui en evt. een dekentje kiezen. Kijken hoe lang ik dat volhoud, haha :P Ik ben benieuwd.

Bandit heeft diverse ligplaatsen, van warm tot koud. Hij mag het niet koud krijgen natuurlijk!!
#3386550
De kachel nog niet aangehad. Geen bewuste keuze maar het is gewoon nog nie t zo koud geweest in huis. Overdag staat de achterdeur vaak nog open en als het frisjes word in huis gaat de deur dicht en pak ik er een kleedje bij en dan is het prima te doen, misschien toch een voordeeltje dat we begin vorig jaar de kozijnen en ramen hebben laten vervangen :) Heb er met de afrekening begin dit jaar niets van gemerkt moest zelfs bijbetalen >:( Tis nu volgens mij op de thermostaat nog niet onder de 19,5 geweest.

Wil niet overbodig stoken maar wil het wel comfortabel hebben vind het niets om te moeten zitten kleumen om een paar centen te besparen. Als ik het echt koud krijg gaat de kachel aan :)
#3386648
Vanavond voor t eerst sokken en een shirt met lange mouwen aan.
Dan kunnen als t frisser wordt de schoenen ook aan binnen en een vest en een trui.
Het kleed kan weer op de grond in de woonkamer.
Afgelopen herfst/winter/lente heb ik het 19 graad gelaten.
Dat hoop ik nu ook weer te kunnen.
#3386652
Hier was het 21,5° in huis. De deur stond zelfs een deel van de namiddag open omdat het niet echt afkoelde daardoor.

Toen ik in de vroege avond vertrok schrok ik wel toen ik op straat kwam. Daar was het KOUD.

Volgende week geven ze wel eens 12° overdag, dus ik denk dat dan wel de verwarming op zal moeten, zeker omdat ik dan ook nog met twee net geopereerden ga zitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door