Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Wilma17
#3385787
Hallo allemaal, mijn Amerikaanse Stafford reu van bijna 6 jaar is in april getest op allergie,hier kwam een malassezia allergie uit en hij heeft een eiwit allergie.Ik moest dit gaan behandelen met shampoo door hem 2 keer per week te wassen.Dit hielp in het begin wel maar daarna niet meer ik ben nu begonnen met de desensibilitatie en prik morgen voor de tweede keer is dus nog te vroeg om hier wat van te zeggen.
Ik voer op het moment op advies van de da hills z/d maar vind zijn ontlasting helemaal niks.
Wat adviseren jullie wat kvv betreft want ik hoor wel van veel mensen dat kvv beter is voor huid en darmen .
Alle tips zijn meer dan welkom.
Fijne avond.
Door Lizzy
#3385800
Wilma17 schreef: wo 11 sep 2019, 20:01 Hallo allemaal, mijn Amerikaanse Stafford reu van bijna 6 jaar is in april getest op allergie,hier kwam een malassezia allergie uit en hij heeft een eiwit allergie.Ik moest dit gaan behandelen met shampoo door hem 2 keer per week te wassen.Dit hielp in het begin wel maar daarna niet meer ik ben nu begonnen met de desensibilitatie en prik morgen voor de tweede keer is dus nog te vroeg om hier wat van te zeggen.
Ik voer op het moment op advies van de da hills z/d maar vind zijn ontlasting helemaal niks.
Wat adviseren jullie wat kvv betreft want ik hoor wel van veel mensen dat kvv beter is voor huid en darmen .
Alle tips zijn meer dan welkom.
Fijne avond.
Hoi Wilma17, nee, ik heb daar wel beeld bij dat de ontlasting niet goed is. Het is ook zooi, die Hill's meuk. De kwaliteit van deze brok is gewoon niet beter dan de eerste beste supermarktbrok. En dat zeg ik niet zo maar: viewtopic.php?f=17&t=137618&p=3377390&h ... t#p3377390

Dus ja, ik zou zeker overschakelen naar een gezondere voeding. Ik zou overschakelen naar een KVV waar echt gemalen vleesbot in zit en geen calciumsupplement en geen premix aan toe is gevoegd (vitamines/mineralen, synthetisch). En het beste wissel je ook wat goede merken af. Ik denk dan aan merken als BARFMenu maar dan alleen de premium want in de gewone zit een premix en andere toevoegingen en ik vind dat he-le-maal 10 keer niks), CarniVoer, etc. Laat ook alle KVV's waar een zalmolie aan toe is gevoegd links liggen. Zalmolie is altijd gekweekte zalm en niet goed genoeg voor jouw hond. Geef ook geen KVV waar rijst of andere granen aan toe zijn gevoegd.

Ik zou wel extra visolie geven van een goede kwaliteit. Ik denk dan aan Royal Green capsules. Geef ook geen visolie uit een fles. Dat wordt veel te snel ranzig.

Ik zou ook groenten erbij gaan geven. Je kunt rauwe groentenmix maken maar je kunt ook elke dag een andere groenten koken. Geef geen ui en prei. Maar groenten als waterkers, andijvie, af en toe spinazie, broccoli, courgette, boerenkool, witlof: is uitstekend. Geef ook maar voorlopig geen gekookte wortel, pompoen, zoete aardappel of biet.

Wat ook goed is om toe te voegen om de darmen en de weerstand te boosten is rauwe melk kefir. Dat verkopen ze niet in de supermarkt, maar misschien kun je eraan komen: https://www.rawmilkcompany.nl/producten/kefir/.

Ik weet niet hoe je Engels is maar dit is wel een goede link: https://healthypets.mercola.com/sites/h ... ction.aspx

Staffords staan er overigens om bekend, om dit probleem. En het kan veroorzaakt worden door een allergie voor voeding (of een allergie voor iets anders uit de omgeving). De beste basis is een gezonde voeding (en dus geen brok) maar het is niet gezegd dat je daarmee het probleem oplost. Mochten de problemen niet verbeteren, dan zul je misschien zelf nog wel een vers/rauw eliminatie-dieet moeten gaan volgen. Maar, ik zou eerst je hond maar eens overzetten op een gezonde voeding!
Door Siberienne
#3385809
@Lizzy als een eliminatie dieet wellicht in de toekomst nog een optie gaat zijn, zou het dan niet verstandig zijn nu 1 of 2 diersoorten waarmee je volledig kan voeren achter de hand te houden? Dus bv KVV van goede merken maar geen konijn voeren? Ik zeg dit omdat toen ik met Spot moes5 gaan elimineren ik bijna geen diersoort kon bedenken die hij niet gehad had...
Door Lizzy
#3385819
Siberienne schreef: do 12 sep 2019, 09:56 @Lizzy als een eliminatie dieet wellicht in de toekomst nog een optie gaat zijn, zou het dan niet verstandig zijn nu 1 of 2 diersoorten waarmee je volledig kan voeren achter de hand te houden? Dus bv KVV van goede merken maar geen konijn voeren? Ik zeg dit omdat toen ik met Spot moes5 gaan elimineren ik bijna geen diersoort kon bedenken die hij niet gehad had...
Jaaaa, absoluut een top idee :-* ! Ik zou inderdaad iets van kalkoen en konijn niet voeren, zodat je daar in de toekomst mee kunt elimineren als dat nodig mocht zijn!
Gebruikersavatar
Door Wilma17
#3385875
Lizzy bedoel je deze kefir hoeveel moet ik daar van geven en hoe vaak en dan gewoon bij zijn kvv?Bedankt voor al je tips.
Bijlagen
AHI_434d50363332323539_4_LowRes_JPG.jpeg.jpg
AHI_434d50363332323539_4_LowRes_JPG.jpeg.jpg (12.54 KiB) 3843 keer bekeken
Door Lizzy
#3385890
Wilma17 schreef: do 12 sep 2019, 20:32 Lizzy bedoel je deze kefir hoeveel moet ik daar van geven en hoe vaak en dan gewoon bij zijn kvv?Bedankt voor al je tips.
Je kunt beter kefir van rauwe melk nemen Wilma. De link heb ik hierboven gegeven en op de website staan verkooppunten.
Gebruikersavatar
Door Wilma17
#3385893
Super word 5 min bij mij vandaan verkocht ,hoeveel kan ik hiervan geven en moet dit elke dag en dan gewoon over zijn vlees?
Door Lizzy
#3385898
Wilma17 schreef: vr 13 sep 2019, 10:36 Super word 5 min bij mij vandaan verkocht ,hoeveel kan ik hiervan geven en moet dit elke dag en dan gewoon over zijn vlees?
Ik denk dat 100 ml per dag over twee delen prima is. Kan bij het vlees, kan apart aangeboden worden, dat maakt niet uit. Als ze de oerkefir hebben kun je ook die nemen. Goedkoop is het niet. Wel heel gezond en erg lekker!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3386549
Het is heel fout op dit forum om te zeggen.
Ik moest aan mijn hond denken toen je schreef dat jouw hond een eiwit-allergie heeft.
Bandit is een aantal jaren ziek geweest: allergieën voor huisstofmijt, granen, suikers en vooral steeds vaker terugkerende diarree.
Eliminatie-dieet geprobeerd, maar er viel steeds meer af.
Uiteindelijk op advies van een holistisch dierenarts (tijdelijk) vegetarisch gevoerd en Bandit was meteen beter!? Hij heeft ook geen last meer van zijn huisstofmijt-allergie.
Hij krijgt nu 3 soorten vegetarische brokken (zonder mais en soja) en ik heb nog nooit zo'n blije hond gehad.

Voor nu is het misschien nog te vroeg voor je, maar ik vond toch dat ik deze optie moest vermelden. Hopelijk gaat een eliminatie-dieet voor jouw hond werken en kan hij op vers blijven staan! :)

Heel veel succes!
Door Lizzy
#3386555
Border Bandit schreef: do 26 sep 2019, 21:25 Het is heel fout op dit forum om te zeggen.
Ik moest aan mijn hond denken toen je schreef dat jouw hond een eiwit-allergie heeft.
Bandit is een aantal jaren ziek geweest: allergieën voor huisstofmijt, granen, suikers en vooral steeds vaker terugkerende diarree.
Eliminatie-dieet geprobeerd, maar er viel steeds meer af.
Uiteindelijk op advies van een holistisch dierenarts (tijdelijk) vegetarisch gevoerd en Bandit was meteen beter!? Hij heeft ook geen last meer van zijn huisstofmijt-allergie.
Hij krijgt nu 3 soorten vegetarische brokken (zonder mais en soja) en ik heb nog nooit zo'n blije hond gehad.

Voor nu is het misschien nog te vroeg voor je, maar ik vond toch dat ik deze optie moest vermelden. Hopelijk gaat een eliminatie-dieet voor jouw hond werken en kan hij op vers blijven staan! :)

Heel veel succes!
Deze hond komt van brokken. En aangezien een hond die allergisch is voor vlees niet vaak voor komt : denk ik dat dit advies inderdaad een beetje voorbarig is.
Door gytha
#3395439
Ik heb dan ook nog een vraag over bovenstaand onderwerp. Mijn hond kreeg na 5 jaar Darf Natuur met rund, kip, lam en geit een allergie voor alle vier de dieren. Na testen bleek zij niet allergisch te zijn voor paard en eend en dat krijgt zij nu alweer 3 jaar. Nu was ik laatst bij mijn dierenarts en die vertelde, dat zij het niet verstandig vindt om paard én eend te geven. Ik kan beter alleen paard of alleen eend geven volgens haar. Als zij dan voor 1 van de 2 weer allergisch wordt, dan heb ik die andere nog achter de hand.

Ik dacht juist dat het verstandig was, omdat ik dan niet alles op 1 dier zet. Bij het testen werd ook konijn en kangoeroe getest en al had zij dat nog nooit gehad, daar bleek zij ook allergisch voor te zijn.

Tja wat is verstandig? Wat knaagwerk krijgt zij vooral gedroogd paardenspiervlees en struisvogelmaag.
Door Lizzy
#3395451
gytha schreef: vr 21 feb 2020, 12:23 Ik heb dan ook nog een vraag over bovenstaand onderwerp. Mijn hond kreeg na 5 jaar Darf Natuur met rund, kip, lam en geit een allergie voor alle vier de dieren. Na testen bleek zij niet allergisch te zijn voor paard en eend en dat krijgt zij nu alweer 3 jaar. Nu was ik laatst bij mijn dierenarts en die vertelde, dat zij het niet verstandig vindt om paard én eend te geven. Ik kan beter alleen paard of alleen eend geven volgens haar. Als zij dan voor 1 van de 2 weer allergisch wordt, dan heb ik die andere nog achter de hand.

Ik dacht juist dat het verstandig was, omdat ik dan niet alles op 1 dier zet. Bij het testen werd ook konijn en kangoeroe getest en al had zij dat nog nooit gehad, daar bleek zij ook allergisch voor te zijn.

Tja wat is verstandig? Wat knaagwerk krijgt zij vooral gedroogd paardenspiervlees en struisvogelmaag.
Het is heel onverstandig om maar 1 diersoort te voeren. De kans dat je hond dan weer een allergie opbouwt is groot. Bij 2 diersoorten is dat al groot, dat vind ik al link. Maar 1... Nee, geen goed idee.

Wat voor test heb je laten doen? Voedselallergie-test is namelijk super onbetrouwbaar...... En iets dat een hond nooit gegeten heeft en wel allergisch voor is...? Die vind ik ook wel apart!
Door gytha
#3395456
Toen bij de eerste test leek zij geen reactie te hebben op konijn via een buisje en toen heeft zij behalve paard en eend ook konijn gehad. Een half jaar later waren haar slijmvliezen nog steeds stuk en toen heb ik haar echte KVV vlees mee genomen om te testen. Toen bleek het vlees van konijn niet goed te zijn. Het vlees dat ik had meegenomen van paard en eend testen wel goed. Daarna alleen overgegaan op paard en eend en nu alweer een tweetal jaren en het gaat nog steeds goed met haar slijmvliezen.

Op kangoeroe van Buddy ben ik begonnen met mijn eerste eliminatie, nog voordat ik iets had getest. In de 2 maanden dat ik haar dat gaf gingen de slijmvliezen alleen maar meer kapot.
Door Lizzy
#3395564
gytha schreef: vr 21 feb 2020, 18:25 Toen bij de eerste test leek zij geen reactie te hebben op konijn via een buisje en toen heeft zij behalve paard en eend ook konijn gehad. Een half jaar later waren haar slijmvliezen nog steeds stuk en toen heb ik haar echte KVV vlees mee genomen om te testen. Toen bleek het vlees van konijn niet goed te zijn. Het vlees dat ik had meegenomen van paard en eend testen wel goed. Daarna alleen overgegaan op paard en eend en nu alweer een tweetal jaren en het gaat nog steeds goed met haar slijmvliezen.

Op kangoeroe van Buddy ben ik begonnen met mijn eerste eliminatie, nog voordat ik iets had getest. In de 2 maanden dat ik haar dat gaf gingen de slijmvliezen alleen maar meer kapot.
Is dat zo'n haar-test? Of bio-resonantie-test?

Maar als je hond het nu goed doet, dan liet ik het lekker zo. Ik vind 2 diersoorten al erg weinig en vind het eigenlijk onvoldoende afwisseling. Geef je nog wel iets van groenten en gezonde extra's? Dat lijkt me namelijk wel noodzakelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door