Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
#3384933
Voor de 3e keer in ruim een jaar zijn bij Mayla tanden en kiezen verwijderd. In totaal zijn er nu 16 of 17 uit. Eerst 5, daarna afgelopen februari 9 of 10 en zonet weer 3 :(

Kleine hondjes = slechte gebitten ??? Wie heeft hier een mening over ?? :-\

Haar tandjes waren verder mooi schoon en wit. In februari had ze een tandvleesontsteking maar nu niet. Ik poets ze 2 keer per week.
Door Lizzy
#3384934
Je bericht was twee keer geplaatst, ik heb er 1 verwijderd.

Volgens mij is het echt waar hoor, dat kleine honden slechtere gebitten hebben. Als je een Engelstalige goegel opdracht geeft (why do small dogs have bad teeth) vind je veel website die uitleggen waarom.

Ik denk dat twee keer per week poetsen te weinig is en je beter iedere dag kunt poetsen.
Door irmaa
#3384936
Ja zeker, mijn leonbergers hadden altijd schitterende gebitten ook toen ze heel oud waren, nooit gepoetst. ( rauw en knaagden wat af met botten enz...) Mijn kleintjes: waardeloos Heb net alles laten schoonmaken en trekken, 2x in een paar maanden omdat het niet te doen was in 1 keer ( een jaar eerder was alles gedaan in het asiel) een paar maanden later: weer een puinhoop.
Volgend jaar maar weer, want het kostte kapitalen hier meer dan 1000 euries ;-) Tenzij hij pijn krijgt natuurlijk. Hou het wel in de gaten. poetsen is niet te doen bij hem.
Door evelyn02
#3384969
Mijn beide border terriërs zijn 15 geworden met prima gebitten. Nooit iets aan gedaan. En ze waren 6 en 8 kg dus wel klein. Voor hun ging het dus niet op.
Door Eef+Stippels
#3385030
Wat vervelend voor Mayla :-\

Ik denk dat je haast wel elke dag moet poetsen. En dan ook het tandvlees goed meenemen. Tandsteen vormt zich toch al na 24 uur?

Onze dobers hadden goede gebitten, we hoefden niet eens te poetsen, perfect.

Maar onze gestipte dames hebben geen goed gebit. En ze zijn niet klein, 18 en 27 kilo. Ik poets bijna elke dag en dat helpt echt. Als ik dat niet zou doen had Xindy denk ik geen tand meer over :-X

Zou het ook niet zo zijn dat dierenartsen er beter zicht op hebben? Vroeger keken ze of de tanden schoon waren en dan was het goed. Nu blijkt dat schone tanden niet perse betekent dat het gebit in goede conditie is :(
Door frodo quin
#3385103
Jammer dat ze haar tandjes kwijt is, maar gelukkig is ze dan wel van de pijn af.

Ik hoor inderdaad ook meer bij kleine honden over slechte gebitten.
Door Nynke
#3385777
Bedankt voor jullie reacties !!

Ik probeer nu dan ook elke dag te poetsen maar wat hebben ze er een hekel aan !! Yesco is zo dom dat zodra Mayla op het aanrecht staat hij ook wil, maar zodra ik dan met de tandenborstel in de buurt kom denkt hij; f*ck, ik ben er weer ingetrapt >:( :biggrin2:

De dierenarts zei wel dat haar tandjes prachtig schoon waren, dat het daar niet aan lag.
Door Nynke
#3386336
Lizzy schreef: do 12 sep 2019, 11:40 Hoe komt het dan, volgens de dierenarts?
Puur pech. Net als je al schreef, kleine hondjes syndroom. Tis niet anders. Maar ze kauwt weer op de kippenruggen, het kost alleen wat meer tijd.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3386543
He, wat vervelend Nynke!
Zo te lezen doe je wel super goed je best en boft Mayla dat ze bij jou woont!
Hopelijk blijft het nu (zo lang mogelijk) goed gaan!
Soms is het niet anders...

Knuffel voor jullie. :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door