Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3385689
25 graden :o

Nou deze week is beter weer, maar heb wel de tuindeur af en toe dicht.
En vorige week omdat we beneden alleen maar vloerverwarming hebben en dat dus 2 dagen duurt eer die op gang is, en ik het toch zo koud had met 17 graden binnen, heb ik de airco aangezet :cool: op heat :D
Dat beviel prima
#3385690
Eef+doggies schreef:
oh lekker :)

ik verlang bijna terug naar de hitte :biggrin2:
Haha, ik ben heel blij dat we dat achter de rug hebben. Ik denk dat het soort huis en met name vloer heel veel kan schelen in hoe snel het koud is. Hier is het precies 20 graden binnen met de pui open. Mij hoor je dan niet klagen. Maar als het savond's 18 graden is en je gaat dan zitten. Dan gaat hier idd ook de warming aan.


#3385691
Echt ideaal zo'n airco :biggrin2:

Hier is het 18C en het voelt als 15C :P

ml zegt altijd dat we moeten isoleren, en daar heeft ie wel gelijk in ::)
Ons huis heeft een c label en dat leek mij niet zo slecht, maar als het dan in 1 week zo afkoelt binnen lijkt het wel alsof we helemaal geen isolatie hebben..
#3385694
Ik heb hem net vanmorgen aangezet. Het was onder de 20 graden gezakt en dat is me echt te koud beneden. Op de slaapkamers staan de ramen open, dat blijft nog wel even. Maar beneden moet het aangenaam zijn zo der donsdeken dus daar wil ik zo'n 21-22 graden hebben.
#3385696
In het vakantiehuisje was het ontzettend kil. Ook als het buiten lekker was. Dus daar ging elke avond de kachel aan.

Zo overdag is het wel prima te doen. Heb nu ook overal de ramen open. Maar ik doe niet aan data waarop de kachel wel of niet aan mag. Dus als we het vanavond fris hebben gaat ie aan.
#3385697
Nee, hier nog geen verwarming aan maar het is hier dan ook nog niet koud. Als het kouder wordt hebben we soms met dit huisje ook wel weer mazzel. Als er maar een beetje zon schijnt, dan schijnt ie de hele dag op de achter/zijgevel (hoekhuis) en dan verwarmt de zon het huis goed. Dat is dan het enige voordeel hier van de slechte isolatie :biggrin2:
#3385700
Hier koelt het ineens in huis wel snel af; vorige week nog 25 gr in huis (zelfs ‘s ochtends) en nu is het rond de 21... de achterdeur staat wel op de haak, maar ‘s avonds gaat de deur al rond 19 uur dicht.....
We hebben een tussenwoning en de boel is best wel goed geïsoleerd, dus de cv gaat hier zo weinig mogelijk aan.... de achterdeur moeten we best wel vaak op de kleine of grote haak zetten voor frisse lucht omdat we geen ramen open kunnen zetten en we hebben geen ventilatieroostertjes in de ramen of deuren.....
Ik heb wel sinds dit weekend weer lange broeken aan ipv 3/4 en shirts met lange mouwen ipv korte mouwen.... ik merk wel dat het een stuk kouder is dan een week geleden....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door