Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#338555
Ik heb net 'n Kalkoennek ontleed 8)
Wie rekend de % bot/vlees uit???
de nek was 375 gram ,bestaat uit 135 gram bot en 240 gram vlees.

Dacht dat er meer bot in zou zitten,maar net als met de kippennek,blijkt de kalkoen nek ook meer vlees te hebben dan dat ik verwacht had...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op do 23 jun 2005, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#338562
bernergek schreef: Dus de kalkoennek bestaat voor 36% uit bot en voor 64% uit vlees.
Great!! Ik weet nooit HOE ik % moet uitrekenen..
dyslexic met getallen geloof ik...dus HOE doe je 't?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#338565
202spots schreef: Great!! Ik weet nooit HOE ik % moet uitrekenen..
dyslexic met getallen geloof ik...dus HOE doe je 't?
heb je een pb'tje gestuurd. ;)
Door 202spots
#338569
bernergek schreef: Maar kalkoennekken zijn toch best gevaarlijk om zo te geven, omdat honden ze in 1 willen doorslikken?
Jahah...daarom krijgen ze hier alleen maar gemalen nekken...Tor heeft 1 keer 'n halve nek,de dikke end doorsgeslikt...hij liep hard weg toen ik de nek wilde afpakken,en slikte hem liever in 1 stuk naar binnen dan dat ie 't aan mij terug gaf...'n hoop gekoor en geslik en koren van Tor zijn kant, :o :o :oen ik kon niks anders doen dan op 'n afstand te kijken terwijl ik 'n hartstilstand had en ik mijn adem inhield totdat Tor dat ding door z'n keelgat had gewurgd en weer normaal ging ademen,heb daarna NOOIT geen nekken meer gegeven tenzij ze eerst gemalen zijn.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#338572
202spots schreef: Jahah...daarom krijgen ze hier alleen maar gemalen nekken...Tor heeft 1 keer 'n halve nek,de dikke end doorsgeslikt...hij liep hard weg toen ik de nek wilde afpakken,en slikte hem liever in 1 stuk naar binnen dan dat ie 't aan mij terug gaf...'n hoop gekoor en geslik en koren van Tor zijn kant, :o :o :oen ik kon niks anders doen dan op 'n afstand te kijken terwijl ik 'n hartstilstand had en ik mijn adem inhield totdat Tor dat ding door z'n keelgat had gewurgd en weer normaal ging ademen,heb daarna NOOIT geen nekken meer gegeven tenzij ze eerst gemalen zijn.
Ah, ik wist niet dat jij ze ging malen nee.
Jeetje zeg, dan staat je hart inderdaad stil zeg. Wat een schrik moet dat geweest zijn.
Heeft hij er geen last achteraf meer van gehad?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op do 23 jun 2005, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#338574
Nee,hij gelukkig nergens last van gehad,maar ik had wekenlang de zenuwen!!!
Ook Thanks voor je pbtje!! ;D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#338575
202spots schreef: Nee,hij gelukkig nergens last van gehad,maar ik had wekenlang de zenuwen!!!
Ook Thanks voor je pbtje!! ;D
Fijn dat hij nergens last van heeft gehad, maar ik kan me die zenuwen bij jou goed voorstellen.
Graag gedaan hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#338600
202spots schreef: Great!! Ik weet nooit HOE ik % moet uitrekenen..
dyslexic met getallen geloof ik...dus HOE doe je 't?
Hee Dory daar heb ik ook last van, getallen dyslexie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door