Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3384350
kiara schreef: di 20 aug 2019, 07:49 Ik zag dit topic en dacht echt iets voor mij ::)
Hier ook zo’n angsthaas ( ik zelf dus) en dan met name zwarte nagels bij mijn border collie, niet te zien dus ik moet gokken zo eng :(

De honden zelf zijn niet bang gelukkig en heb een goede schaar ( ben de naam kwijt)
Maar hoe kan je nou zien bij zwarte nagels ??
Je kan dat niet zien bij zwarte nagels. Maar het hele idee is dus met de Millers schaar dat je op een andere manier gaat knippen. Namelijk flintertje voor flintertje. En je knipt langzaam door de nagel met een zeer scherpe schaar (Millers) en als je dan in het leven zit, geeft je hond dat wel aan, nog voordat je er doorheen bent geknipt. Je moet dus en rust hebben, geen haast hebben, geduld hebben en flintertje voor flintertje eraf knippen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384420
Heb hier een filmpje over de knipmethode
( helaas doet deze op het eind vijlen zodat je toch net niet goed te zien krijgt hoe het uitziet bij zwarte nagels.)


Maar eigenlijk knip je af, wordt het binnenste dat witte spul en zolang dat er is kun je nog blijven knippen, en dan ga je iets van grijszwarte gloed krijgen dat is dan het zachtere deel, dan zit je in de buurt van het leven.

Wou hier ff wat foto's maken maar ze liggen nu lekker te pitten en op zo'n manier dat ik er in geen enkele houding bij kan
Gebruikersavatar
Door pike
#3384449
Naar aanleiding van een filmpje van Lizzy heb ik ooit een Dremel aangeschaft om te vijlen. Op zich ging dat heel goed (nadat ik ontdekt had dat de lage snelheid wel de stilste maar niet de beste was), maar echt inkorten dedezn ze niet. Na het vijlen kwam de nagels in stand niet in de buurt van de bodem, maar tijdens het lopen was het altijd nog tiktiktik. Nu vijl ik sinds kort op de manier zoals ik het in het filmpje van de link hiervoor ergens geplaatst heb gezien. Om de drie-vier dagen. En nu wordt ik 's nachts niet meer wakker van tiktiktik maar van plofplofplof ::) :biggrin2:
Het werkt super, de nagels worden eindelijk daadwerkelijk korter. Wat een genot en het ziet er zoveel beter uit. Dank voor deze link! :thumbsupup:
Door miik
#3384451
Haar eigen nagels zijn ook kort :D
Mijn eerste hondje Mickey had zwarte nagels en was een drama, het afknippen van flinters zijn we toen al gaan doen bij haar.... je kan zelfs zo ver gaan dat het leven bijna als een bolletje uit steekt, maar nog niet bloed. Door het lopen op asfalt slijt dat bolletje vanzelf en dring je het leven dus weer verder terug....
#3384582
Kaio schreef: wo 21 aug 2019, 10:17 Heb hier een filmpje over de knipmethode
( helaas doet deze op het eind vijlen zodat je toch net niet goed te zien krijgt hoe het uitziet bij zwarte nagels.)


Maar eigenlijk knip je af, wordt het binnenste dat witte spul en zolang dat er is kun je nog blijven knippen, en dan ga je iets van grijszwarte gloed krijgen dat is dan het zachtere deel, dan zit je in de buurt van het leven.

Wou hier ff wat foto's maken maar ze liggen nu lekker te pitten en op zo'n manier dat ik er in geen enkele houding bij kan
Aahh bedankt voor het filmpje en de uitleg! :)

Die hond heeft echt engelengeduld :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384583
Eef+doggies schreef: vr 23 aug 2019, 14:22 Aahh bedankt voor het filmpje en de uitleg! :)

Die hond heeft echt engelengeduld :biggrin2:
Of hij wordt heel goed beloond ;) in het begin is het te zien in het filmpje als je niet naar de poot kijkt ;)
Zie je ook al aan de hond voor ze beginnen, ok ik ga koekjes krijgen houding :biggrin2:
#3384594
Kaio schreef: vr 23 aug 2019, 14:42 Of hij wordt heel goed beloond ;) in het begin is het te zien in het filmpje als je niet naar de poot kijkt ;)
Zie je ook al aan de hond voor ze beginnen, ok ik ga koekjes krijgen houding :biggrin2:
Oh ja, hij zit er helemaal klaar voor :D :D
Wat een scheetje :smitten:
Had ik helemaal niet gezien.

Toch vind ik het knap/lief.
Xindy heeft niet zoveel geduld hoor ::)
En ik beloon ze uiteraard na elk knipje.
Maar ik geloof dat het met zijn tweeën handiger is, dan kan de ander afleiden/belonen tegelijk met het knippen.

Die jelly is inderdaad goed te zien!
Hoe groter de hond is hoe beter natuurlijk :biggrin2:
Door Cathy
#3385621
Vandaag mijn rode millers forge schaartje binnen gekregen , wat een geweldig ding :D kon me al niks voorstellen kwa beveiliging maar nu wel , zelf,s voor de zwarte nagels echt super .
Door Lizzy
#3385679
Cathy schreef: ma 09 sep 2019, 16:28 Vandaag mijn rode millers forge schaartje binnen gekregen , wat een geweldig ding :D kon me al niks voorstellen kwa beveiliging maar nu wel , zelf,s voor de zwarte nagels echt super .
Oh fijn om te lezen dat ie bevalt! Bedoel je met de beveiliging dat lipje? Hahaha, die heb ik nog nooit gebruikt in m'n leven :biggrin2: . Heb ik nog nooit de zin van gezien maar dat komt misschien omdat ik niet snap hoe het werkt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3385680
Lizzy schreef: di 10 sep 2019, 08:34 Oh fijn om te lezen dat ie bevalt! Bedoel je met de beveiliging dat lipje? Hahaha, die heb ik nog nooit gebruikt in m'n leven :biggrin2: . Heb ik nog nooit de zin van gezien maar dat komt misschien omdat ik niet snap hoe het werkt :biggrin2:
Die heb je toch ook niet nodig als je maar schilfertjes knipt?
Ik heb het ook nooit gebruikt, want dan kan ik ook niet zien wat ik doe, irri.
En dan nog als je al bij het leven zit en je toch nog eens knipt kan die beveiliging ( Of afstandmanager oid) er wel op zetten maar dat helpt dan niet :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door