Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385559
Ik heb ook een beetje die reactie. Maar ipv afzien van het kopen, zou ik dan wel die lijm aanbrengen. Dat vind ik dan een kleine moeite voor fijne schoenen. Want dat lijken ze mij ook wel. En ik vind ze echt mooi.
Gebruikersavatar
Door pike
#3385563
pearlsofpassion schreef: zo 08 sep 2019, 19:53 Ik heb ook een beetje die reactie. Maar ipv afzien van het kopen, zou ik dan wel die lijm aanbrengen. Dat vind ik dan een kleine moeite voor fijne schoenen. Want dat lijken ze mij ook wel. En ik vind ze echt mooi.
Je bent uiteraard vrij in je keuze, en over smaak valt zowiezo nooit te twisten.
Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat je bij nieuwe schoenen eerst de spleten met lijm moet behandelen. Waarom maken ze dat dan niet gewoon in een keer goed? Ik vraag me af waarom die spleet er is. Heeft die een functie? En wat gebeurt daar dan mee als je er lijm op aanbrengt?
Door zurca
#3385570
Ik heb de schoenen voor "net" en niet om aan te doen als ik met de hond het bos of polder in ga. Had alleen maar "hondenschoenen" en zocht een paar leuke gympies voor onder een korte broek of spijkerbroek ;)

Hier hun visie over de zool;

The unique thing about Wildling is the innovative sole. Inspired by Japanese ninja boots, it offers absolute flexibility wherever the foot moves. At the same time it provides protection in the exact place where the foot needs it. The natural grooved tread - similar to a fox's paw - doesn’t get in the way, yet still has a good grip. The thin sole, between 1.5 and 3.5 mm, allows you to feel each step and be in direct contact with the ground, almost as if you were barefoot. The intense awareness of body and space is incredibly important in order to send the right signals to muscles and joints. Unlike in a shoe with all-round cushioning, where the body is encouraged to take steps that are too big and substantial, movements in minimal shoes are softer, and are gently absorbed by the body's natural cushioning mechanism.

Wildling soles are thin, yet - thanks to a sewn-in soft insert - are still comfortable. The winter models include an integrated warming insole to protect feet from the cold. In addition, the inside of the shoe is lined. After a few days, the outside of the sole also adjusts to fit the foot. That’s how each shoe gets its own individual shape - as unique as each foot.
Door src_esther
#3385575
pike schreef: zo 08 sep 2019, 19:13 Ik heb ze ook bekeken want ik kende het merk niet, maar dat was ook mijn reactie. Die gespleten zool zie ik niet zitten. Mooi voor binnenshuis maar buiten gaat dat toch niet goed aflopen. Niet bij mij in elk geval. Het is naar mijn idee vragen om ellende. Je houdt de stof op die plaatsen, zo dicht bij de grond, nooit goed en nooit mooi. En je kan wel zeggen als het regent trek ik wat anders aan, maar wat als je door regen overvallen wordt? Of het gras is natter dan je verwacht had? Ach ja natuurlijk, normale mensen lopen niet door gras en over zand :doh: was ik even vergeten. :biggrin2: En echte wol is leuk en zeker warm, maar je gaat in de winter met sneeuw en ijs je voeten echt niet droog houden dus ook niet warm houden. Het gros van de schoenen wordt tegenwoordig nou eenmaal niet gemaakt voor buitenmensen, of wordt uberhaupt niet gemaakt om op te lopen. En dat geldt niet alleen voor de "normale" schoenen maar ook voor veel van de barefootschoenen
Dat is ook wat mij opvalt bij heel veel schoenen die ik bekijk. "Ja, leuk als je in de stad woont en er nooit uitkomt."
Zo heb ik een aantal mooie Sendra laarzen met lerenzool uit de tijd dat ik in de stad woonde. Nu draag ik elk paar ongeveer 1 keer per jaar een paar uurtjes.
Door zurca
#3385580
Nog even een aavulling op die opening in de zool bij Wildling in combi met in iets scherps gaan staan....
Ik heb met mijn merrells eens een doorn in de zool gehad. Die stak door de zool in mijn voet, erg auw :-X Ik denk dus dat het leer tussen de zool bij wildling bijna dezelfde bescherming geeft als de zool zelf...ja misschien komt daar iets scherps iets eerder door maar zelf denk ik dat dat wel mee kan vallen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385592
pike schreef: zo 08 sep 2019, 20:04 Je bent uiteraard vrij in je keuze, en over smaak valt zowiezo nooit te twisten.
Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat je bij nieuwe schoenen eerst de spleten met lijm moet behandelen. Waarom maken ze dat dan niet gewoon in een keer goed? Ik vraag me af waarom die spleet er is. Heeft die een functie? En wat gebeurt daar dan mee als je er lijm op aanbrengt?
Ja, dat vind ik ook.
Ik weet niet waarom ze het zo doen, ik begrijp het ook niet.
Ik heb natuurlijk geen ervaring met de lijm, maar op Baresteps zegt ze dat ze al haar Wildling's zo behandelt en dat er zo geen water binnenkomt. Ze legt meerdere lagen en de lijm sluit goed af en is toch flexibel.
Als de lijm toch beschadigt raakt, kan je die terug opvullen.

Maar het voelt voor mij ook stom aan om zo aan een nieuwe schoen te gaan prutsen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385593
zurca schreef: zo 08 sep 2019, 20:40 Ik heb de schoenen voor "net" en niet om aan te doen als ik met de hond het bos of polder in ga. Had alleen maar "hondenschoenen" en zocht een paar leuke gympies voor onder een korte broek of spijkerbroek ;)

Hier hun visie over de zool;

The unique thing about Wildling is the innovative sole. Inspired by Japanese ninja boots, it offers absolute flexibility wherever the foot moves. At the same time it provides protection in the exact place where the foot needs it. The natural grooved tread - similar to a fox's paw - doesn’t get in the way, yet still has a good grip. The thin sole, between 1.5 and 3.5 mm, allows you to feel each step and be in direct contact with the ground, almost as if you were barefoot. The intense awareness of body and space is incredibly important in order to send the right signals to muscles and joints. Unlike in a shoe with all-round cushioning, where the body is encouraged to take steps that are too big and substantial, movements in minimal shoes are softer, and are gently absorbed by the body's natural cushioning mechanism.

Wildling soles are thin, yet - thanks to a sewn-in soft insert - are still comfortable. The winter models include an integrated warming insole to protect feet from the cold. In addition, the inside of the shoe is lined. After a few days, the outside of the sole also adjusts to fit the foot. That’s how each shoe gets its own individual shape - as unique as each foot.
Dank je Zurca, maar ik begrijp het nog steeds niet. Als die gleuf nu Gewoon een dun stukje zool zou zijn, zou je dat verschil toch niet merken?
Ik begrijp dat de voet daar geen ondersteuning nodig heeft want de grond nauwelijks raakt, maar de zool van een schoen heeft meer functies dan dat hé. Anders ga je gewoon blootvoets of op sokken...

Zelfs in de stad kan je een nattere ondergrond of wat steentjes tegenkomen. Ik vind het gek...
Ik heb geen zin om steeds te moeten opletten waar ik loop. Dat ik er niet het bos mee intrek of door de plassen waad, prima. Dat doe ik nu ook niet met m'n zomer Vivo's. Maar gewoon elke normale ondergrond die je op een normale wandeling tegenkomt vind ik wel noodzakelijk.
Ik wil ze gewoon gebruiken om de kinderen naar school te doen of naar m'n werk te gaan waarbij de auto 2km verder geparkeerd staat. Maar zelfs daarbij heb ik m'n twijfels.
Door zurca
#3385596
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar helemaal niet over na heb gedacht, dat die gleuf weleens voor narigheid kan zorgen ivm scherpe dingen.
Heb ze rustig aan als ik een rondje door de wijk wandel met de hond of als ik boodschappen ga doen en let daarbij amper op waar ik loop.
Ik denk echt dat het wel meevalt want als er vele klachten binnen zouden komen over "ongelukjes" door die zool dan zou het wel aangepast worden kan ik mij zo indenken.
En anders mail je ze eens, kijk met wat voor reactie ze komen ;)
Door Robian
#3385605
pearlsofpassion schreef: za 07 sep 2019, 14:28 Hmmm nee. :-[
Ik kan de vapor glove 3 niet meer vinden in zijn maat en de nieuwe versie is dus de 4. Die ziet er wel een tikje anders uit. Dus het is niet noodzakelijk even fijne schoen...
Vandaar dat ik even vroeg of iemand die 4 al geprobeerd had. Anders denk ik wel dat ik het durf proberen hoor. Maar meneer is geen die-hard barefoot loper en ik wil hem net aan de barefoot krijgen. Dus als vb zijn tenen te strak zitten, zou hij het niet goed weten. Want hij draagt dus ook nog vaak gewone schoenen. Ik heb geen zin om nog zo'n paar bij te kopen.
Van barefoots heeft hij nu de Vivo Gobi. En nu vroeg hij iets sportiever.

De trail glove lijkt me idd geen optie.
Ik heb de vapor glove 3 en de vapor glove 4 Luna.
De 3 draag ik zonder sokken maar de 4 niet. Mijn voeten worden er wat zweterig in.
Qua pasvorm merk ik niet zoveel verschil. Ik heb ze ook een halve maat te groot omdat er geen 41.5 is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385608
zurca schreef: ma 09 sep 2019, 11:49 Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar helemaal niet over na heb gedacht, dat die gleuf weleens voor narigheid kan zorgen ivm scherpe dingen.
Heb ze rustig aan als ik een rondje door de wijk wandel met de hond of als ik boodschappen ga doen en let daarbij amper op waar ik loop.
Ik denk echt dat het wel meevalt want als er vele klachten binnen zouden komen over "ongelukjes" door die zool dan zou het wel aangepast worden kan ik mij zo indenken.
En anders mail je ze eens, kijk met wat voor reactie ze komen ;)
Volgens dat ik zo op de blog lees zijn er wel klachten. Vooral dan met water dat binnenkomt. Maar dan is de reactie van Wildling gewoon dat de schoenen nooit claimen van waterdicht te zijn.
Over de functie van de groef zelf kan ik niets vinden. Geen reactie daarop als er rechtstreeks naar gevraagd wordt ook niet.
Ik begrijp dat het een typerend kenmerk is dat ze niet kwijt willen, maar er komt best veel negatieve reactie's op, voor zover ik zie. Ik ben het er toch mee eens dat de voordelen (flexibiliteit hoogstwaarschijnlijk, en handelsmerk) niet opwegen tegen de nadelen. Maar Wildling zelf denkt daar duidelijk anders over.

Nu ik blijf erbij, ik vind ze te leuk om ze daarvoor niet te kopen. Maar ik zal het dan zeker zeggen ja.
Ik ben wel blij te horen dat jij er nog geen hinder van ondervonden hebt. Das toch een ervaring uit eerste hand. Op internet hoor je vooral de klagers natuurlijk, das altijd zo. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3385609
pearlsofpassion schreef: ma 09 sep 2019, 12:59 Volgens dat ik zo op de blog lees zijn er wel klachten. Vooral dan met water dat binnenkomt. Maar dan is de reactie van Wildling gewoon dat de schoenen nooit claimen van waterdicht te zijn.
Dat is natuurlijk waar. Ik heb op hun site ook ergens gelezen dat je ze na aankoop in het begin regelmatig moet sprayen om ze meer waterafstotend te maken. Dus dat zou ik dan zeker doen als ik ze kocht.
Door zurca
#3385611
Mijn vriend heeft ze ook vaak aan, loopt er dan ook mee met de hond en heeft ook (nog) geen klachten over scherpe dingen.
Ze lopen gewoon lekker en zien er leuk uit.
Waterdicht zijn ze inderdaad niet maar dat is een dingetje bij veel barefoot schoenen. Ik heb er die spray van hun zelf bij gekocht en heb ze daar nu 2 maal mee behandelt. Maar ik trek bij nat weer gewoon andere schoenen aan. (Geen barefoot maar gewoon mijn hanwag of meindl ;) )
Ik vind de nieuwe herfst/wintercollectie ook erg leuk! Maar daar ga ik (denk ik nu ;D ) geen geld aan uit geven. Puur omdat het qua weersomstanigheden dan geen handige schoenen zijn om met wandelen aan te trekken. Als ik voor herfst/winter barefootschoenen wil ga ik sparen voor de Vivo trackers.

Dames die de vivo trackers hebben, ze bevallen jullie nog steeds? Nog geen natte voeten er in gehad?!
Gebruikersavatar
Door pike
#3385637
zurca schreef: ma 09 sep 2019, 13:30
Dames die de vivo trackers hebben, ze bevallen jullie nog steeds? Nog geen natte voeten er in gehad?!
Ik heb de trackers nu ongeveer 1 jaar. Ik heb nog steeds droge voeten en de zolen zijn ook nog niet afgelopen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet verwacht had. Maar ze gaan nu hun tweede winter in en dat is me met Meindl of Hanwag ed. nooit gelukt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3385645
zurca schreef: ma 09 sep 2019, 13:30 Dames die de vivo trackers hebben, ze bevallen jullie nog steeds? Nog geen natte voeten er in gehad?!
Bij mij gaan de trackers nu de 3de winter in. Ik heb er ooit één keer natte voeten in gehad, dat was toen ik ze op advies van de plaatselijke schoenmaker had geïmpregneerd met een spuitbus. Nadat ik ze toen weer goed in het vet had gezet, bleven mijn voeten weer droog.
Het leer begint nu wel wat barstjes te vertonen, en ze beginnen wat te slijten, maar zolang mijn voeten droog blijven, blijf ik ze dragen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door