Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3385463
Ik heb verleden jaar de vapor glove 3 gekocht en vind hem heerlijk. Het was mijn eerste barefoot schoen en ik wou er niet teveel geld aan uitgeven dus de kleur was een beetje apart. Maar ik kan daar de hele dag op lopen en dus heb ik dit voorjaar een paar bijbesteld in een andere kleur. Ze zijn nog steeds allemaal heel. En dat terwijl ik er toch mee op ondergrond loop waar ze niet voor bedoeld zijn: Bosgrond vol met dennenappels, eikeltjes, uitstekende boomwortels. Strand vol met grote en kleine stenen. Veel onverharde paden, grind- en zandwegen. Het enige nadeel is dat ze niet waterafstotend zijn. Maar als dat wel zo was zouden ze waarschijnlijk niet zo lekker luchtig zijn en voor klamme voeten zorgen. Maar ik loop er het hele zomerhalfjaar op (regenen doet het hier zo goed als niet), net zo lang tot ze te koud worden. En als het dan toch een keertje regent trek ik wel de Trackers aan.
Door src_esther
#3385476
Fenixjuh schreef: vr 06 sep 2019, 14:29 Ik heb de vapor glove 3 gehad en ik vind het geen fijne schoen. Ik was gewend aan een veel dunnere zool en de stoffen bovenlaag verteerde bij mij...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ik denk dat je niet de vapor glove had maar de trail glove die minder barefoot schoenen zijn. Ik vind ze wel lekker zitten en als het iets koude is geven ze wat meer bescherming.
@PoP heb je zo genoeg info?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385501
Hmmm nee. :-[
Ik kan de vapor glove 3 niet meer vinden in zijn maat en de nieuwe versie is dus de 4. Die ziet er wel een tikje anders uit. Dus het is niet noodzakelijk even fijne schoen...
Vandaar dat ik even vroeg of iemand die 4 al geprobeerd had. Anders denk ik wel dat ik het durf proberen hoor. Maar meneer is geen die-hard barefoot loper en ik wil hem net aan de barefoot krijgen. Dus als vb zijn tenen te strak zitten, zou hij het niet goed weten. Want hij draagt dus ook nog vaak gewone schoenen. Ik heb geen zin om nog zo'n paar bij te kopen.
Van barefoots heeft hij nu de Vivo Gobi. En nu vroeg hij iets sportiever.

De trail glove lijkt me idd geen optie.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3385502
Zojuist bij Anyones barefootshop de skinners bekeken. Vond ze veel te smal en heb nu deze gekocht:
MRLM-J50299-052918-S19-HERO.png
MRLM-J50299-052918-S19-HERO.png (276.75 KiB) 1645 keer bekeken
Ik vind dat ook een soort sok met een zooltje. Als het kouder wordt, wil ik er dikke sokken in doen en als pantoffel dragen. Ze zijn lekker breed (heb het herenmodel) en aan het zooltje blijft veel minder troep plakken, als je er mee buiten loopt. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3385504
Dat ziet er uit als een heel goed alternatief!
Ik vind de skinners ook erg smal (en ik heb geen brede voeten, gewoon normale breedte ::) ) Het gaat maar net.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je, als je die binnenshuis draagt, klamme voeten krijgt? In de skinners heb ik daar wel last van namelijk.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3385511
pike schreef: za 07 sep 2019, 16:22 Dat ziet er uit als een heel goed alternatief!
Ik vind de skinners ook erg smal (en ik heb geen brede voeten, gewoon normale breedte ::) ) Het gaat maar net.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je, als je die binnenshuis draagt, klamme voeten krijgt? In de skinners heb ik daar wel last van namelijk.
Ik heb ze nu een paar uurtjes aan, en tot nu toe voelt het in ieder geval niet klam. Maar ik heb wel dikke sokken aan op het moment. Hoe het met dunnere sokken gaat laat ik t.z.t. wel even weten.
Door src_esther
#3385514
pearlsofpassion schreef: za 07 sep 2019, 14:28 Hmmm nee. :-[
Ik kan de vapor glove 3 niet meer vinden in zijn maat en de nieuwe versie is dus de 4. Die ziet er wel een tikje anders uit. Dus het is niet noodzakelijk even fijne schoen...
Vandaar dat ik even vroeg of iemand die 4 al geprobeerd had. Anders denk ik wel dat ik het durf proberen hoor. Maar meneer is geen die-hard barefoot loper en ik wil hem net aan de barefoot krijgen. Dus als vb zijn tenen te strak zitten, zou hij het niet goed weten. Want hij draagt dus ook nog vaak gewone schoenen. Ik heb geen zin om nog zo'n paar bij te kopen.
Van barefoots heeft hij nu de Vivo Gobi. En nu vroeg hij iets sportiever.

De trail glove lijkt me idd geen optie.
Ik kan je niets over de vapor glove 4 vertellen, ik heb de 3 en - volgens mij - de trail glove 4, tussen die 2 zit een aardig groot verschil. De vapor zijn heel barefoot, zero-drop en wind-regendoorlatend mesh. De trail is iets tussen de vapor en gewone sportschoen in.
Gebruikersavatar
Door pike
#3385517
pearlsofpassion schreef: za 07 sep 2019, 14:28 Hmmm nee. :-[
Ik kan de vapor glove 3 niet meer vinden in zijn maat en de nieuwe versie is dus de 4. Die ziet er wel een tikje anders uit. Dus het is niet noodzakelijk even fijne schoen...
Vandaar dat ik even vroeg of iemand die 4 al geprobeerd had. Anders denk ik wel dat ik het durf proberen hoor. Maar meneer is geen die-hard barefoot loper en ik wil hem net aan de barefoot krijgen. Dus als vb zijn tenen te strak zitten, zou hij het niet goed weten. Want hij draagt dus ook nog vaak gewone schoenen. Ik heb geen zin om nog zo'n paar bij te kopen.
Van barefoots heeft hij nu de Vivo Gobi. En nu vroeg hij iets sportiever.

De trail glove lijkt me idd geen optie.
Ik heb ook geen ervaring met de vapor glove 4. Als ik naar de plaatjes en de beschrijving kijk zie ik niet veel verschil. De onderkant van de zool ziet er iets anders uit.
Maar ben je wel bekend met de vapor glove 3? Want die heeft toch mij een veel dunnere zool dan de Vivo gobi. En de 4 heeft ook zo'n dunnen zool begrijp ik. En dat moet mijnheer PoP natuurlijk wel prettig vinden om op te lopen.
Ik heb begrepen dat de schoen die Doranto nu heeft gekocht ook een vapor glove 4 is, type 3D. Die schijnt breder te zijn dan de oudere modellen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385520
Ik ga hem de schoenen van Wildling eens laten zien. Die vind ik zelf heel leuk en m'n broer wil er misschien ook.

En anders zou ik de vapor glove 4 wel eens proberen.
De 3D vind hij echt niet mooi...
Door zurca
#3385532
De schoenen van wildling kan ik aanbevelen.
Verzending ging heel vlot, ik had drie dagen na betaling de schoenen in huis. En mijn vriend ook zoiets.
De schoenen zitten lekker, dunne en soepele zool. In vergelijking met de vapor glove 3 (ik heb de leren uitvoering Luna) die ik heb zijn ze wat breder. Ik heb een smalle voet en vind daarom de vapor glove net wat lekkerder zitten. Die zitten om mijn voet wat meer aangesloten maar mijn tenen hebben er wel de "barefoot-ruimte" in zeg maar. Verder geen reden om de wildlings niet aan te trekken, die zitten ook gewoon echt lekker maar anders dus ;)

Wil je een barefootschoen die niet al te opvallend is kan ik je de wildlings echt wel aanbevelen, zijn net qua looks net een paar gympies maar met barefootzool :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385544
Oh fijn!
Hoe zit het met die gleuf in de zool? Heb jij daar die speciale lijm in gedaan? En indien niet, blijft de stof eronder dan goed? En wat als je in een plas loopt, komt er dan water door?
Daar ben ik wel wat bang voor...

Voor de rest ben ik er ook erg wild van.. :P :D
Door zurca
#3385548
Nee ik heb niet die lijm voor in die gleuf. (Moest zelfs ff zoeken op de site wat je bedoelde haha :-[ ::) )
Geen idee eerlijk gezegt hoe zich dat houdt met regen en plassen. Zowel mijn vriend als ik trekken bij nat weer andere schoenen aan :biggrin2:

Edit, mijn duits is niet zo best dus die site van die lijm nogeens in het engels gelezen. zoals ik het begrijp is die lijm er om kleine reparaties aan de zool of neus van de schoen te kunnen doen. Niet specifiek om die opening onderop de zool mee dicht te smeren.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385551
Ja, maar de schrijfster van de blog Baresteps, gebruikt ze wel zo.
En zij spreekt ook van veel ervaringen van anderen dat er anders lekken komen. Ze is nochtans wel super fan van het merk en verder heel positief, alleen dat puntje van die gleuf in de zool vind ze niet goed en lost dat dus zo op. En ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom de zool niet gewoon volledig is. Als je op iets scherps stapt, gaat dat toch tot in je voet?
Dus daar ben ik wel wat bang voor.
Echt door plassen is vast niet nodig, maar gewoon een vochtige ondergrond of wat kiezels zou je toch verwachten dat de zolen zouden moeten aankunnen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3385553
pearlsofpassion schreef: zo 08 sep 2019, 18:20 Ja, maar de schrijfster van de blog Baresteps, gebruikt ze wel zo.
En zij spreekt ook van veel ervaringen van anderen dat er anders lekken komen. Ze is nochtans wel super fan van het merk en verder heel positief, alleen dat puntje van die gleuf in de zool vind ze niet goed en lost dat dus zo op. En ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom de zool niet gewoon volledig is. Als je op iets scherps stapt, gaat dat toch tot in je voet?
Dus daar ben ik wel wat bang voor.
Echt door plassen is vast niet nodig, maar gewoon een vochtige ondergrond of wat kiezels zou je toch verwachten dat de zolen zouden moeten aankunnen.
Ik heb ze ook bekeken en die gespleten zool is voor mij reden om ze niet te kopen.
Wel jammer, want voor de rest lijken ze me erg fijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3385555
Doranto schreef: zo 08 sep 2019, 18:59 Ik heb ze ook bekeken en die gespleten zool is voor mij reden om ze niet te kopen.
Wel jammer, want voor de rest lijken ze me erg fijn.
Ik heb ze ook bekeken want ik kende het merk niet, maar dat was ook mijn reactie. Die gespleten zool zie ik niet zitten. Mooi voor binnenshuis maar buiten gaat dat toch niet goed aflopen. Niet bij mij in elk geval. Het is naar mijn idee vragen om ellende. Je houdt de stof op die plaatsen, zo dicht bij de grond, nooit goed en nooit mooi. En je kan wel zeggen als het regent trek ik wat anders aan, maar wat als je door regen overvallen wordt? Of het gras is natter dan je verwacht had? Ach ja natuurlijk, normale mensen lopen niet door gras en over zand :doh: was ik even vergeten. :biggrin2: En echte wol is leuk en zeker warm, maar je gaat in de winter met sneeuw en ijs je voeten echt niet droog houden dus ook niet warm houden. Het gros van de schoenen wordt tegenwoordig nou eenmaal niet gemaakt voor buitenmensen, of wordt uberhaupt niet gemaakt om op te lopen. En dat geldt niet alleen voor de "normale" schoenen maar ook voor veel van de barefootschoenen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door