In deze categorie staan de huisregels van Barfplaats. Je kunt er verder vragen, problemen of suggesties over het forum melden.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel

Door Admin
#3385220
Er staan nog een paar punten open die aangepast worden na de laatste update.

1.
Alle tinypic en photobucket foto's moeten vervangen worden. Die websites zijn niet meer veilig.

2.
Kim_S schreef: di 06 aug 2019, 11:06 Dat kostte wel even moeite hoor :P

Ik mis mijn “nieuwe berichten” knop in het scherm. Of kijk ik gewoon niet goed?
Nieuwe berichten staat onder het menu Forum links bovenin. Ik ben het wel met je eens dat het niet handig is. Ik kom er net ook achter dat de notificaties knop op mobiel mist. Al die knoppen bovenin ga ik nog even op een handigere manier indelen.

3.
zurca schreef: di 06 aug 2019, 12:56 Voorheen zag je in 1 oogopslag in welk topic een nieuw bericht was geplaatst doordat het ballonnetje dan gekleurd was... Dat mis ik nu :-[

Verder ff wennen maar het ziet er wel mooi uit!

4.
koekje schreef: di 06 aug 2019, 12:58 Ik kan op mobiel mijn postvak niet meer vinden.
5.
Doranto schreef: di 06 aug 2019, 14:28 En als ik op mijn avatar klik staat er dat ik off-line ben, terwijl er onderaan de pagina staat dat ik on-line ben.
6.
koekje schreef: di 06 aug 2019, 19:09 Nog een lay-out dingetje: op mobiel staat bij mij bovenaan een bericht de tijd etc door het nummer/ de code van het bericht. Mogelijk door de grote letters?
Het is niet hinderlijk op zich, maar wel iets wat eigenlijk niet hoort.

IMG_1952.PNG
7.
koekje schreef: wo 07 aug 2019, 20:09 Hoe zie je eigenlijk of je al in een topic gereageerd hebt of niet?
In de oude versie kwam er dan een dingetje in de tomaat te staan, maar nu ziet het er op mobiel allemaal hetzelfde uit.
8.
Rik01 schreef:Is er een optie (of kan die er komen) om het gehele forum als gelezen te markeren op mobiel?

Nu moet ik op forum overzicht drukken (want ik zit altijd in ongelezen berichten), dan naar het menu, dan naar account en daar kan ik pas aanklikken "markeer gehele forum als gelezen". Dat zijn nogal wat stappen.
Ja vast wel. Ik was net bezig om het menu bovenin anders in te delen. Ik zal kijken of het daar tussen kan.
Rik01 schreef: zo 11 aug 2019, 01:19 Mooiste zou een knop (grote vink) links van het menu zijn (in mobiele view). Maar direct onder het (hoofd)menu zou ook al fijn zijn (in ieder geval in alle views).

9.
Rik01 schreef: ma 12 aug 2019, 00:14 Niet dat ik die knop zou gebruiken hoor, maar zou het dan niet handiger zijn dat ie dan naar de laatste post van die pagina springt? Hier op mobiel springt ie er ver voorbij (wegens de banners e.d. onderin). Gewoon een link naar de laatste post van die pagina zou dan handiger zijn zodat je direct op de goede plaats staat. (Misschien valt het op een desktop mee maar daar zit ik nu niet achter)

*of breek ik nu dat wereldrecord zeiken-om-niets* :biggrin2:
10.
pearlsofpassion schreef: ma 12 aug 2019, 16:50 Ik gebruik Chrome. En ik ben idd ingelogd.
De rest begrijp ik niet helemaal. :P
Voorheen zag ik ze wel gewoon he.

Ik mis ze toch wel.
Ik moet nu bij mensen zonder avatar geregeld terug bovenaan het bericht scrollen, wat nu ook een stuk hoger ligt dan voorheen, om te zien wie er postte.
Vroeger zag ik dat in een oogopslag, en zelfs bij mensen zonder onderschrift, zag ik het in hetzelfde beeld.
Ah nu snap ik het. Het kwam even niet in mij op dat je in de browser zat maar wel op mobiel. Dan worden onderschriften verborgen inderdaad. Ik denk als we gaan stemmen dat de grote meerderheid van mobiele gebruikers kiest om ze te verbergen want een van de grootste ergernissen is veel te moeten scrollen. Ik kan misschien wel een instelling inbouwen zodat je de optie hebt om ze aan te zetten, maar dat zal niet p korte termijn zijn.

11. opgelost
Lizzy schreef: do 15 aug 2019, 11:25 Ik heb een probleem met uploaden van foto's.

Hij zegt:

FOUT het was niet mogelijk om de afmeting van de foto te bepalen.

Dan staat er rechtsboven een kruisje. Maar deze kun je niet aanklikken. Oftewel, je krijgt die foutmelding nooit meer weg.

Is het trouwens ook mogelijk om te kijken of te grote foto's niet meer gedraaid worden maar weet ik veel, automatisch verkleind? Ik krijg het hubeskelubes van al die foto's die een kwartslag gedraaid worden door het forum :biggrin2:
Ik moet dit even goed uitzoeken want het is niet echt een fout. Er staat een controle aan die foto's met een fout erin blokkeert. Die controle had ik op de oude server uitgezet maar het is niet voor niks. Die zorgt ervoor dat er geen foto's met virus geupload kunnen worden. Vooral omdat we nu foto's uploaden naar de server toelaten wil ik die controle wel aan laten staan.

Wat je als alternatief kan doen is de foto uploaden naar https://tinypng.com en daar de gecomprimeerde versie downloaden. Die haalt alle fouten eruit. Dat heb ik met jouw foto ook gedaan en die kon ik wel op het forum plaatsen.

12.
El_Kato schreef: vr 23 aug 2019, 11:05 Op even wennen na werkt het nieuwe forum voor mij prima alleen die akelig kleine sterretjes voor de berichten om de nieuwe berichten te zien… dat werkt bij mij heel regelmatig niet omdat ik gewoon te lomp ben/te grote vingers of wat dan ook maar ik lijk steeds mis te drukken en open dan het topic bij de start :-\
Kan dat ev wat groter gemaakt worden?
Rik01 schreef: vr 23 aug 2019, 11:14 Of de link van het sterretje uitbreiden naar het grote icoon ervoor. Zo was het vroeger ook dat je op dat icoon kon drukken om direct naar het eerste ongelezen bericht te gaan.
13.
pearlsofpassion schreef: di 03 sep 2019, 09:28 Nog eentje.
Als je op de mobiel (en zonder Tapatalk dus) een topic opent, is bij een lange titel niet de gehele topictitel zichtbaar. Hij loopt uit beeld.
En ik heb natuurlijk niet de gewoonte de hele titel aandachtig te lezen voor ik het topic openklik... ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3385223
Nog eentje.
Als je op de mobiel (en zonder Tapatalk dus) een topic opent, is bij een lange titel niet de gehele topictitel zichtbaar. Hij loopt uit beeld.
En ik heb natuurlijk niet de gewoonte de hele titel aandachtig te lezen voor ik het topic openklik... ::)

En een notificatiesknop zou ik idd ook heel blij mee zijn. Misschien rechtstreeks naar postvak in ook, nu je toch bezig bent? :biggrin2: :sofa:
Door Admin
#3385224
pearlsofpassion schreef: di 03 sep 2019, 09:28 Nog eentje.
Als je op de mobiel (en zonder Tapatalk dus) een topic opent, is bij een lange titel niet de gehele topictitel zichtbaar. Hij loopt uit beeld.
En ik heb natuurlijk niet de gewoonte de hele titel aandachtig te lezen voor ik het topic openklik... ::)

En een notificatiesknop zou ik idd ook heel blij mee zijn. Misschien rechtstreeks naar postvak in ook, nu je toch bezig bent? :biggrin2: :sofa:
De bedoeling is dat m'n lijst kleiner wordt, niet langer. >:(

;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3385288
Nou heb ik toch nog een vraag, als ik foto's upload via mobiel dan worden ze gedraaid of op zijn kop gezet. Het gaat hier vaker fout dan goed. Eh kan ik daar iets aan doen?
Voorheen kon je op die foto klikken als je het las en dan kreeg je een pop-up foto die wel goed gedraaid was. Nu niet meer dus ik plaats echt op de kopt foto's. Vind ik jammer
Door Admin
#3385339
Lizzy schreef: do 15 aug 2019, 11:25 Ik heb een probleem met uploaden van foto's.

Hij zegt:

FOUT het was niet mogelijk om de afmeting van de foto te bepalen.

Dan staat er rechtsboven een kruisje. Maar deze kun je niet aanklikken. Oftewel, je krijgt die foutmelding nooit meer weg.

Is het trouwens ook mogelijk om te kijken of te grote foto's niet meer gedraaid worden maar weet ik veel, automatisch verkleind? Ik krijg het hubeskelubes van al die foto's die een kwartslag gedraaid worden door het forum :biggrin2:
Deze is opgelost. :)
Door Admin
#3385340
Kaio schreef: wo 04 sep 2019, 14:05 Nou heb ik toch nog een vraag, als ik foto's upload via mobiel dan worden ze gedraaid of op zijn kop gezet. Het gaat hier vaker fout dan goed. Eh kan ik daar iets aan doen?
Voorheen kon je op die foto klikken als je het las en dan kreeg je een pop-up foto die wel goed gedraaid was. Nu niet meer dus ik plaats echt op de kopt foto's. Vind ik jammer
Dit is een bekend probleem met de iphone. Ik heb iets aangepast waarmee het opgelost zou moeten zijn, maar ik heb geen iphone om het te testen. Kan je kijken of het nu werkt?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3385344
Admin schreef: do 05 sep 2019, 11:07 Dit is een bekend probleem met de iphone. Ik heb iets aangepast waarmee het opgelost zou moeten zijn, maar ik heb geen iphone om het te testen. Kan je kijken of het nu werkt?
Ik heb geen iPhone ;)
Ik zal het hier zo proberen ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3385345
20190903_132618.jpg
20190903_132618.jpg (2.5 MiB) 19179 keer bekeken
Ik heb een Samsung Galaxy maar het ziet ernaar uit dat het daarvoor ook werkt :thumbsupup:
Gebruikersavatar
Door pike
#3386437
Ik zie het niet in bovenstaande lijst staan. Op de iphone valt onderaan de pagina een beetje buiten beeld aan de linkerkant. Ik kan nooit meer de eerste pagina oproepen, die valt niet aan te tikken. Ik kan het beeld er ook niet inschuiven of inknijpen:
F2B6CD35-6373-422C-9D34-2177BFCFEF7C.png
F2B6CD35-6373-422C-9D34-2177BFCFEF7C.png (80.45 KiB) 18550 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door sam28
#3393402
Ik kreeg vanochtend een email dat er een nieuwe reactie was op een topic (hitte).
Toen ik op de link klikte kreeg ik deze melding. Ik vond m vreemd dus dacht, plaats het hier. :)
Screenshot from 2020-01-21 10-55-54.png
Screenshot from 2020-01-21 10-55-54.png (128.34 KiB) 17670 keer bekeken
Door eelke
#3393403
Haha, jij bent snel. Ik heb net dat topic even 'naar achter' geplaatst, het was een Engelstalig bericht met een link erin, en ik wil eerst even weten of dat een normaal en veilig linkje is voor ik hem terug zet in de bar.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3393423
Nee, het ging om een topic die ik van de zomer had geopend; hitte. Ik kreeg een melding in mijn email dat er iemand op gereageerd had en ik klikte op de link. Toen zei ie deze melding. ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3393424
Je krijgt die melding omdat het topic (omwille van dat vreemde bericht), naar de moderatorhoek verplaatst is in afwachting van dat we beter weten of het bericht te vertrouwen is.
En in de moderatorhoek kan jij natuurlijk niet in.. ;)
 Terug naar “De Regels van Barfplaats, vragen, problemen en suggesties”

Barfplaats wordt gesponsord door