Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3385015
gisteren biologische kip uit de oven met ui en knoflook en paprika met een lauwwarme sperciebonensalade met aardappeltjes en ook ei er in-
Vandaag.. in ketjap en sambal gemarineerde tahoeblokjes die eerst krokant bakken in Olie. Nasi goreng met daarin de krokante tahoe , knoflook, ui, rode pepers en zoete ketjap en een kruidig omeletje en gefruite uitjes en atjar.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3385018
Rijst, Thaïse wokgroentes en kip met zoet zure saus.... ga volgende week maar eens iets anders met rijst doen, want we eten nu al een paar weken 1x per week deze variatie >:( .... tja, dochterlief, beiden, eten hier echt veel van :P ..
Door Eef+Stippels
#3385031
frodo quin schreef: di 27 aug 2019, 17:36 En daar moet je ook mee uitkijken dat het geen soja yoghurt met kokos smaakje is.

Naar het schijnt is yoghurt op basis van noten (bv cashew, kokos) makkelijk zelf te maken en in de prijs zal dat ongetwijfeld schelen.
Ik heb in het verleden geprobeerd cashewyoghurt te maken, maar dat is me nooit gelukt.. Zelfs niet met een yoghurt maker. Kan heel goed aan mij liggen hoor. Overigens zijn cashewnoten ook niet goedkoop en je doet er al gauw meer van in dan die paar procent die de fabriek erin doet.

Je hebt kant en klaar wel amandel, rijst en kokos yoghurt, maar ze zijn allemaal ontzettend duur en niet perse eiwitrijk. Volgens mij is soja yoghurt het enige dat betaalbaar is..

Wij eten gebakken uien, champignons, bruine bonen en vega spekjes (waren 4,10 voor een piepklein bakje, echt te gek voor woorden :-X ) met appelmoes.
Door Siberienne
#3385050
Lasagne met vega gehakt VVD vegetarische slager. Wel met saus uit een zakje en gesneden groente. ****iets met veel regel-dingen en geen puf om echt te koken**** ;) ;)

Pfff 4,10 voor Vega Spek is wel duur ja.. :-X
Door Lizzy
#3385051
Siberienne schreef: do 29 aug 2019, 23:44 Lasagne met vega gehakt VVD vegetarische slager. Wel met saus uit een zakje en gesneden groente. ****iets met veel regel-dingen en geen puf om echt te koken**** ;) ;)

Pfff 4,10 voor Vega Spek is wel duur ja.. :-X
Wat kost echt spek, die hoeveelheid?
Door Lizzy
#3385065
src_esther schreef: vr 30 aug 2019, 11:23 Da's achterlijk goedkoop...
Ik zie het inderdaad. Geen wonder dat varkens zo'n k*t leven hebben :-X. Ze zouden het "echte" spek 5 keer zo duur moeten maken en het vega spek iets goedkoper. Want dit is de wereld echt op z'n kop.
Door Eef+Stippels
#3385077
Dierlijk spek heb je al voor 8,- per kg zie ik op de site van AH.

Voor de vega variant betaal je 32,80 per kg :-X

Zelfs bio spek kost maar de helft van vega spek...

Soms denk ik dat die fabrikanten ons gewoon uit zitten te lachen als ze de prijzen bepalen, want die gekke vegetariërs zijn wel bereid om 4x zoveel te betalen ::)

Zelfde met de plantaardige yoghurt en überhaupt bio producten etc. De grondstoffen zijn niet zo duur, maar de doelgroep kiept de portemonnee wel leeg voor de dieren en/of het milieu.

Maar misschien ben ik te cynisch .. :???:
Door Lizzy
#3385084
Eef+doggies schreef: vr 30 aug 2019, 15:06 Dierlijk spek heb je al voor 8,- per kg zie ik op de site van AH.

Voor de vega variant betaal je 32,80 per kg :-X

Zelfs bio spek kost maar de helft van vega spek...

Soms denk ik dat die fabrikanten ons gewoon uit zitten te lachen als ze de prijzen bepalen, want die gekke vegetariërs zijn wel bereid om 4x zoveel te betalen ::)

Zelfde met de plantaardige yoghurt en überhaupt bio producten etc. De grondstoffen zijn niet zo duur, maar de doelgroep kiept de portemonnee wel leeg voor de dieren en/of het milieu.

Maar misschien ben ik te cynisch .. :???:
Ik vind je niet cynisch. Eerder heel erg reëel. En ja, ik denk dat we gewoon keihard genaaid worden. Maar bovenal vind ik echt serieus dat dit gewoon qua dierenwelzijn echt niet kan, niet mag en niet kan. Oh dat had ik al gezegd. Echt schandalig.
Door frodo quin
#3385089
Het heeft vaak ook (deels?) te maken met de hoeveelheden waarin het geproduceerd wordt.

Dat dierlijke producten zo enorm goedkoop zijn houdt inderdaad dieronvriendelijke praktijken in :(

De vraag is natuurlijk wel of het ene te duur is of het andere te goedkoop? En dan heb ik het niet perse over dierlijke producten.

Straks (vegan) kebap wraps.
Door Eef+Stippels
#3385090
Ja, het is ontzettend teleurstellend dat de dieren en het milieu de dupe zijn van de inhaligheid van bepaalde sectoren :(

We worden gewoon actief tegengewerkt om het als maatschappij beter te doen.
En we zitten blijkbaar met machthebbers/machtsmisbruikers die geen lor geven om de wereld.
Die hele klimaatverandering zagen ze tientallen jaren geleden al aankomen, maar er iets mee doen.. Neuhh ::)

Zelfde met het gas. De overheid wilde toen ze het gas ontdekten alles zo gauw mogelijk oppompen en verkopen. Ik zag er laatst een docu over, tenenkrommend.
Door Siberienne
#3385093
en dan kijk wat er in het vegetarisch speck van de Vegetarisch slager zit, nog palmolie ook :-X

INGREDIËNTEN
63% soja structuur (water, soja-eiwit, tarwe-eiwit), palmolie, vrije-uitloopkippenei-eiwit, zetmeel (o.a. tarwe), specerijen, zout, natuurlijk aroma (ei), kleurstoffen: paprika-extract, anthocyanen, melkeiwit, dextrose, rookaroma, voedingszuur: citroenzuur, ijzer, vitamine B12.

Zou je niet tofu reepjes zelf kunnen marineren in kruiden en bv gerookte paprika poeder? Eventueel met rookaroma poeder? Ja, dat bestaat ook los :biggrin2: https://www.vanbeekumspecerijen.nl/rook ... oeder.html
Door Siberienne
#3385108
frodo quin schreef: vr 30 aug 2019, 18:49 Nog nooit proberen maken hoor, maar die jongen kan lekker koken :)

https://www.avantgardevegan.com/recipes/streaky-bacon/ en hij heeft nog meer spekrecepten.

Dat recept klinkt vrij ingewikkeld maar wat ik wel zag: liquidatie smoke! Vloeibare rooksmaak en dat is dan weer overal te krijgen. En dan kom je ook op dit recept uit http://www.degroenemeisjes.nl/tempeh-bacon-sandwich/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door