Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3384389
Super mooie vijver seg. Zou ik ook willen zo met planten en stenen.

Maareh, niet om vervelend te doen, maar is de vijver niet veel te klein voor goudvissen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3384392
frodo quin schreef: di 20 aug 2019, 18:59 Super mooie vijver seg. Zou ik ook willen zo met planten en stenen.

Maareh, niet om vervelend te doen, maar is de vijver niet veel te klein voor goudvissen?
Te klein? En de goudvissen die je binnen in een bakje houdt dan?
Door frodo quin
#3384395
Goudvissen mogen absoluut niet binnen in een bakje. Nuja kan wel, maar dan heb je wel een hele grote nodig. Het uiterste minimum is bij mijn weten 4 meter lang en 200 liter per vis en eigenlijk is dat nog steeds te klein, maar dan kunnen ze met goede filters en grote waterwissels wel normaal uitgroeien ipv te vergroeien, met alle narigheid voor de vis die daar bij hoort. Het befaamde éeen goudvis past zich aan naar het formaat van de bak" is dus dat vergroeien, maar dat geldt niet voor de gehele vis, waardoor er dus zaken in verdrukking komen. Is iets wat men vroeger gewoon niet wist.

Goudvissen zijn zo'n beetje de minst begrepen diersoort die er is denk ik.
Gebruikersavatar
Door pike
#3384512
Ziet er heel leuk uit. Maar de 8 vissen, hoe voorzie je die van zuurstof want ik zie geen zuurstofplanten en ook geen luchtpompje?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3384515
pike schreef: do 22 aug 2019, 22:24 Ziet er heel leuk uit. Maar de 8 vissen, hoe voorzie je die van zuurstof want ik zie geen zuurstofplanten en ook geen luchtpompje?
Nou er zitten echt wel zuurstof planten in hoor ook onder water en half onder water en 2 mossels dan heb je geen pomp nodig. De goudvissen die er in zitten komen uit een vijver zonder pomp en amper plantjes en krijgen maar jongen en groeien als kool , zelfs geen eten! ( bij mij wel eten) .Ik ben nog bij iemand geweest die had een slag kleiner had een pomp maar heeft hem uitgezet op een gegeven moment. Ook niks aan de hand, als je maar genoeg soorten planten erin heb en dat heb ik :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3384532
kiara schreef: vr 23 aug 2019, 06:30 Nou er zitten echt wel zuurstof planten in hoor ook onder water en half onder water en 2 mossels dan heb je geen pomp nodig. De goudvissen die er in zitten komen uit een vijver zonder pomp en amper plantjes en krijgen maar jongen en groeien als kool , zelfs geen eten! ( bij mij wel eten) .Ik ben nog bij iemand geweest die had een slag kleiner had een pomp maar heeft hem uitgezet op een gegeven moment. Ook niks aan de hand, als je maar genoeg soorten planten erin heb en dat heb ik :biggrin2:
Klinkt goed hoor! Leuk zo'n vijver! Alleen zou ik echt niet gaan voeren, want daarmee verstoor je de balans en ga je veel te veel vissen krijgen.
Of hoogstens even een héél klein beetje in het begin omdat je vijver nog jong is, maar dan zo snel mogelijk afbouwen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3384533
Doranto schreef: vr 23 aug 2019, 09:13 Klinkt goed hoor! Leuk zo'n vijver! Alleen zou ik echt niet gaan voeren, want daarmee verstoor je de balans en ga je veel te veel vissen krijgen.
Of hoogstens even een héél klein beetje in het begin omdat je vijver nog jong is, maar dan zo snel mogelijk afbouwen.
Doe ik ook hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3384627
Ja, gratis bij het huis gekregen.. Ik vond het eerst verschrikkelijk, veel te groot en ik wilde helemaal geen vissen..
Nu echt superblij mee, ik heb er gras omheen gelegd en ik knuffel graag met Snow naast de vijver. Heerlijk plekje :-)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door kiara
#3384639
Fenixjuh schreef: vr 23 aug 2019, 22:23 Ja, gratis bij het huis gekregen.. Ik vond het eerst verschrikkelijk, veel te groot en ik wilde helemaal geen vissen..
Nu echt superblij mee, ik heb er gras omheen gelegd en ik knuffel graag met Snow naast de vijver. Heerlijk plekje :-)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
O leuk foto ???
Gebruikersavatar
Door pike
#3384698
kiara schreef: vr 23 aug 2019, 06:30 Nou er zitten echt wel zuurstof planten in hoor ook onder water en half onder water en 2 mossels dan heb je geen pomp nodig. De goudvissen die er in zitten komen uit een vijver zonder pomp en amper plantjes en krijgen maar jongen en groeien als kool , zelfs geen eten! ( bij mij wel eten) .Ik ben nog bij iemand geweest die had een slag kleiner had een pomp maar heeft hem uitgezet op een gegeven moment. Ook niks aan de hand, als je maar genoeg soorten planten erin heb en dat heb ik :biggrin2:
Als je zuurstofplanten hebt dan hoef je inderdaad geen luchtpomp. Ik kon ze niet zien op de foto,s vandaar dat ik me het afvroeg. ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3384699
Afbeelding

Er lag eerst grind omheen. Ik heb gras gelegd en plantjes toegevoegd, die rots met beeldjes was al... De hele tuin staat vol met beelden ;) :D

Afbeelding
En omdat ik dit gewoon echt zulke mooie bloemen vind, het zijn voor mij echt cadeautjes :smitten:

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door