Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3384519
Als ik ergens bang voor ben is het wel wespen :-[
Dus ik dacht ik maak zelf vallen ::)
Resultaat om de dag vol :o
Bijlagen
C59CC71C-25B9-4EAF-9481-CDC8F0D19BA6.jpeg
C59CC71C-25B9-4EAF-9481-CDC8F0D19BA6.jpeg (1.72 MiB) 1895 keer bekeken
A8ADE216-B9A1-42CA-A10A-47C7E48C9E5B.jpeg
A8ADE216-B9A1-42CA-A10A-47C7E48C9E5B.jpeg (1.6 MiB) 1895 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384542
Goh dan heb je wel veel wespen
Hier maar een aantal gezien, niet echt noemenswaardig

Vliegen daarin tegen hebben we hier altijd te veel, daar hebben we wel vallen voor, anders kunnen we niet eens buiten zitten.
Door Lizzy
#3384545
Hier stikt het ook van de wespen. Niet zoveel als vorig jaar, toen kwamen ze op onze rijpe vijgen af en de rijpe peren van de buurman. Uit voorzorg hebben we de vijgen en peren dit jaar eerder weggehaald. Ik denk dat we ook wel een nest in 1 van de bomen hebben. Ik laat ze met rust. Ze gaan vanzelf weer weg. Wist je dat wespen ook heel nuttig zijn?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3384558
Wespen zijn ontzettend nuttig. Ze hebben een belangrijke functie in de bestuiving, maar ze zijn ook de natuurlijke vijand van bijvoorbeeld de eikenprocessierusp.

Ik eet en drink in deze maanden wel binnen en laat hun hun nuttige werk doen.
Door Lizzy
#3384569
Kaela schreef: vr 23 aug 2019, 12:00 Wespen zijn ontzettend nuttig. Ze hebben een belangrijke functie in de bestuiving, maar ze zijn ook de natuurlijke vijand van bijvoorbeeld de eikenprocessierusp.

Ik eet en drink in deze maanden wel binnen en laat hun hun nuttige werk doen.
En ze eten veel muggen en vliegen!

Ik snap ook heel goed dat je er bang voor bent hoor. Ik vind ze ook echt niet gezelli ofzo. Brrr. Maar omdat ze eigenlijk alleen in deze periode van het jaar opdringerig en lastig zijn pas ik me maar aan aan hen :biggrin2: (en eet ook binnen en haal dus de vruchten eigenlijk te vroeg weg).
Door Eef+Stippels
#3384578
Anneloog schreef: vr 23 aug 2019, 10:13 Nadeel van een wespen al is dat het juist wespen aantrekt. Lees dit stuk maar eens. https://www.drakenbijen.nl/blog/augustu ... pen-komen/

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Oohhh wat een interessant stukje! :D
Leuk!
En als het werkt is zo'n nepnest wel een uitkomst.

Ik ben zelf ook bang voor wespen, licht hysterisch zelfs :-[ , want allergisch. En ik ben bang dat ze de honden steken.
Maar we doen er niets tegen. We hebben een nest in de dakgoot, af en toe komt er 1 naar binnen en die geleid ml dan met zachte hand naar buiten. Ze doen hem niets, terwijl hij ze toch zachtjes aanraakt.
Maar misschien is dat een andere soort, geen idee.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3384619
Nou, ze mogen dan al nuttig zijn, ik houdt ook niet van wespen. Ze zijn op dringerig, ze kunnen gemeen steken en als ze je in de keel steken kan je eraan sterven. Of als je allergisch bent, zoals mijn ma en zus, maakt het al niet uit waar ze steken. Zonder épi-pen heeft mijn ma ongeveer 10 min te leven, ooit ondervonden.
Dat maakt het wel eng.
En door hun zoeken naar eten en drinken gaan ze net daar (naar je mond of in je glas of drinkblikje) waar ze in je mond terecht kunnen komen.

Hier moeten nesten in de buurt toch weg. Vorig jaar hadden we 2 nesten in onze tuin en toen kon je zelfs in juni nog niet met een boterham buiten zitten of je werd omsingeld. Dat is echt niet leuk meer.
Dit jaar konden we buiten een glas drinken en kwamen er maximaal 5 op af. Dan is het goed te doen. Dan heb ik er geen probleem mee.

Het enige waar ik banger voor ben, zijn dazen. Maar die komen gelukkig veel minder voor. Hier dan toch...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3384620
Ik snap best dat wespen eng zijn. Maar ik snap niet zo goed dat om die reden ze allemaal maar dood moeten. En zeker niet met zo'n val, daarmee dood je een deel, nooit allemaal.

Als een nest echt ongelukkig zit qua locatie snap ik ook dat het weggehaald moet worden. Maar laatst in de discussie over de eikenprocessierups werd wel duidelijk dat juist die "we hebben er last van dus we gebruiken gif en het moet dood" acties voor de extremen zorgen zoals de invasie als de eikenprocessierups. Dus we zullen toch ook beter moeten leren leven met de beestjes, we houden niets over als we niet veranderen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3384635
De wespen die je aan het eind van de zomer in de buurt van zoetigheid aantreft zijn de werksters die werkloos geworden zijn en voor hun dood nog even de zoetigheid induiken. Deze wespen vangen heeft geen invloed op de wespenpopulatie zie: [/url]https://www.wespenbeheer.nl/Waspbane[url]
Wij hebben dit jaar heel veel wespen op ons fruit. Ze vreten al het onrijpe fruit aan zodat we niets overhouden. Het is nog te vroeg om het fruit te plukken maar om toch iets van onze heerlijk nashiperen te kunnen oogsten hebben we ze ingepakt in zakjes (wat ook de vogelschade iets beperkt).
Gebruikersavatar
Door kiara
#3384638
Kaela schreef: vr 23 aug 2019, 19:25 Ik snap best dat wespen eng zijn. Maar ik snap niet zo goed dat om die reden ze allemaal maar dood moeten. En zeker niet met zo'n val, daarmee dood je een deel, nooit allemaal.

Als een nest echt ongelukkig zit qua locatie snap ik ook dat het weggehaald moet worden. Maar laatst in de discussie over de eikenprocessierups werd wel duidelijk dat juist die "we hebben er last van dus we gebruiken gif en het moet dood" acties voor de extremen zorgen zoals de invasie als de eikenprocessierups. Dus we zullen toch ook beter moeten leren leven met de beestjes, we houden niets over als we niet veranderen.
Ik had een nest in de schuur en die staat pal voor me achterdeur dus weg laten halen. Zaten ook talloze binnen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door