Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3384502
Heel eerlijk: dat krijg je niet voor elkaar... ben zelf ook redelijk bang voor bijv Staffords, al heb je er hele lieve tussen zitten... weet het niet :-\ .....
Gebruikersavatar
Door kiara
#3384516
Het is ook niet mijn ras maar ik blijf zeggen ligt aan de eigenaar!
Ik ken een paar Engelse staffords enorm lief ook naar andere honden, maar daar werd veel mee gedaan het zijn energie bommen. Ik ken ook een kruising Amerikaanse X pitbull ook enorm lief maar ook veel mee gedaan, ook hij kan gewoon bij andere honden en kinderen.
Kortom met zogenaamde hoog risico honden ligt het aan de eigenaar vind ik.
Door nikèdog2000
#3384527
In Engeland zijn de pitbulls en kruisingen al verboden sinds 1991
Het risico met deze honden is als ze ergens van schrikken dan gaat er een knop om
Je weet het nooit
Wanneer dat gebeurd
Ik zou willen dat ze buiten een muilkorf aan moeten
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384538
Het ligt niet alleen aan de eigenaar, een jachthond jaagt, een border collie drijft, een beagle blaft, een waakhond waakt, veel newfies zijn pleite als ze water ruiken.....
En dan heeft een stafford oid ineens geen ras specifieke kenmerken?

Er zijn ook veel stamboomloze of van de buitenlandse markt en serieus de puppy advertenties liegen er dan niet om, verparing tussen kampioenen, en dan ga je kijken kampioen wat, gewoon gevechtcompetitie :o
En ja dat ligt dan ook aan de eigenaar want die besluit zo'n hond aan te schaffen.....

En er zijn echt wel beter gefokte, en ook leuke honden en ook eigenaren die bewust zijn van wat ze aanschaffen. Maar er is gewoonweg een enorme wildgroei en markt in allerlei kruisingen of extremere honden daarin en ik ben bang dat het daar nou fout mee gaat.

En oja in Nederland gaat er gewoon 0,0 gebeuren hiermee, het heeft zo vaak al op de agenda gestaan, er gaat gewoon niks gebeuren.
Door yazzie
#3384554
Feit blijft dat als deze honden bijten om wat voor reden en hoe lief ze ook mogen zijn dan mag je hopen dat je eigen hond het overleeft dan wel niet al te ernstig gewond raakt. De schade voor je eigen hond is sowieso fysiek maar ook geestelijk immens. Ik neem geen risico en ontwijk ze. Ik zeg aanlijnplicht en muilkorf. Altijd. Zo niet, hond kwijt. Klaar.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3384570
Ik ontwijk ze ook op 1 na dan, maar alleen met mijn Sintje en poedel en nog bijna nooit

Maar goed de controle hierop zal wel niks worden vrees ik
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3384573
yazzie schreef: vr 23 aug 2019, 11:37 Feit blijft dat als deze honden bijten om wat voor reden en hoe lief ze ook mogen zijn dan mag je hopen dat je eigen hond het overleeft dan wel niet al te ernstig gewond raakt. De schade voor je eigen hond is sowieso fysiek maar ook geestelijk immens. Ik neem geen risico en ontwijk ze. Ik zeg aanlijnplicht en muilkorf. Altijd. Zo niet, hond kwijt. Klaar.
Eens dan zijn we al een eind op de goede weg!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3384575
Ik ben niet bang voor honden... Ik ben bang voor mensen met honden... En het ligt ECHT aan de baas... Ja, ik ben bang voor alle pitbull-eigenaren die zeggen dat die van hun nooit iets doet... Ik ben bang voor alle eigenaren van kleine hondjes die zeggen dat je ze niet op hoeft te voeden want je kunt ze optillen... :-X (en alles ertussen)
Ja, er zijn rassen die sneller doordraaien dan anderen, maar als aan de andere kant van de lijn een baas zit die verstand van zaken heeft, ben ik niet bang :)
Door nikèdog2000
#3384586
Fenixjuh schreef: vr 23 aug 2019, 13:33 Ik ben niet bang voor honden... Ik ben bang voor mensen met honden... En het ligt ECHT aan de baas... Ja, ik ben bang voor alle pitbull-eigenaren die zeggen dat die van hun nooit iets doet... Ik ben bang voor alle eigenaren van kleine hondjes die zeggen dat je ze niet op hoeft te voeden want je kunt ze optillen... :-X (en alles ertussen)
Ja, er zijn rassen die sneller doordraaien dan anderen, maar als aan de andere kant van de lijn een baas zit die verstand van zaken heeft, ben ik niet bang :)

Kun je op een afstandje niet zien wat voor een randdebiel er aan het lijntje zit
Nooit gehoord van die vrouw met 6 hrh honden op het strand van Katwijk die een pup die naast de kinderwagen liep in stukken werd gescheurd?
Of een kind die op visite was bij iemand werd gescalpeerd?
Of die man die door zijn eigen honden een arm afgescheurd had
Nee niet bang zijn
Maar ik ben wel voorzichtig
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3384590
nikèdog2000 schreef: vr 23 aug 2019, 08:32 In Engeland zijn de pitbulls en kruisingen al verboden sinds 1991
Het risico met deze honden is als ze ergens van schrikken dan gaat er een knop om
Je weet het nooit
Wanneer dat gebeurd
Ik zou willen dat ze buiten een muilkorf aan moeten
Zat toevallig vandaag een stukje op tv te kijken over dierenbescherming in Engeland. Al 28 jaar verboden, maar er worden nog steeds pitbulls of pitbull-achtigen "gevonden". Dus een wet lijkt leuk, maar zolang er geld te verdienen valt met de fok en verkoop van dit type honden, zal het blijven bestaan.

In Nederland zie ik het überhaupt niet gebeuren. De gemiddelde hondeneigenaar in NL weet het allemaal beter, en kan natuurlijk zelf het beste bepalen wat voor type hond hij of zij wil. En nee, "mijn hond doet zoiets niet".

De ervaring leert echter dat het niet rasafhankelijk is of een hond wel of niet bijt. Het is situatieafhankelijk. Maar ja, als een hond met een klemkracht van een pitbull bijt, dan gebeurt er iets anders dan wanneer het keffertje hier om de hoek bijt...

Blijft een lastige discussie.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3384602
Fenixjuh schreef: vr 23 aug 2019, 13:33 Ik ben niet bang voor honden... Ik ben bang voor mensen met honden... En het ligt ECHT aan de baas... Ja, ik ben bang voor alle pitbull-eigenaren die zeggen dat die van hun nooit iets doet... Ik ben bang voor alle eigenaren van kleine hondjes die zeggen dat je ze niet op hoeft te voeden want je kunt ze optillen... :-X (en alles ertussen)
Ja, er zijn rassen die sneller doordraaien dan anderen, maar als aan de andere kant van de lijn een baas zit die verstand van zaken heeft, ben ik niet bang :)
Ik ben wel minder bang als ik zie dat een verstandig en fysiek sterk iemand zo’n hond hanteert. Maar ik blijf bang. Want ook bij een verstandig iemand kan de lijn breken, een deur per ongeluk open blijven staan enz.

In eerdere discussies is het al eens mooi samengevat: een hond die bij ontsnapping het leven van andere honden (en mensen!) direct in gevaar brengt, hoort niet in de maatschappij. En dat zijn overwegend het type hond dat van oorsprong vechthond waren. Niet in de laatste plaats omdat daar ook nog eens idioot veel van zijn.

Verder ga ik met Kaio mee. Een jachthond jaagt, een border drijft, een newfie zwemt, een vechthond vecht. En dat wil niet zeggen dat elk exemplaar een complete tikkende tijdbom is, maar je moet je wel bewust zijn van de aard van het beestje. En daar komt heel erg veel verstand bij kijken om het goed te managen, van fokkerij tot hoe een eigenaar er mee omgaat. En wat mij betreft worden daar strenge regels bij gehandhaafd zodat de aanvallende honden en hun slachtoffers niet continu de dupe worden van onkunde en ontkenning.
Voor elk ras dat door fysieke of mentale eigenschappen een verhoogd risico geeft in de maatschappij. Laat mensen er maar meer voor doen om verstandig met hun hond om te gaan. Zou op vele vlakken ergernis schelen en veiligheid verhogen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door