Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3384390
Er was eens… een topic met wat heb jij van BP of iets in die richting :)

Buiten goede voer, gedrag en semi medische adviezen zijn er action borstels, de wondermop (of zoiets), blenders, keukenmachines en vele andere dingen voorbij gekomen. Vandaag hebben wij toch een soort van mijlpaal behaald waarvan de start echt door een topic op BP kwam en ben er erg blij mee en trots op :D

Ik heb geen idee mee hoe het topic heette maar daarin werden bespaartips besproken en werd de blog van Spaarcentje genoemd. In die blog word met een zeer klein budget toch elke maand een bedrag opzij gezet voor de aflossing van de hypotheek en dat heeft mij toen aan het denken gezet. Wij kwamen elke maand een stukje salaris te kort maar waar het geld heen ging hadden we geen idee van. Na alles op een rijtje gezet te hebben bleek er best een schokkend bedrag elke maand soort van te verdwijnen :o Het moest en kon anders. We zijn gaan werken met weekmenu’s en boodschappenlijstjes en zijn per maand een vast bedrag gaan sparen. Dit is inmiddels alweer een aantal jaar terug en 1x in de zoveel tijd als ik het gevoel heb dat het geld weer door mijn handen verdwijnt neem ik alles weer eens onder de loep en bekijk ik kritisch of we geen al te gekke dingen doen. Met als resultaat dat we inmiddels best een behoorlijk bedrag hebben afgelost, we zijn nog lang niet hypotheek vrij maar toch een paar jaar geleden had ik nooit kunnen bedenken dat we zover zouden komen ::)

Dus BP bedankt :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3384396
Wow, wat goed! Dat is een hele grote verandering ten goede!

Ik had een paar jaar geleden ook zo'n moment. Hoe kon het toch dat we met ons inkomen niets spaarden? En hoe moest dat dan als we ooit in inkomen terug gaan, als we zo gewend zijn aan dit goede leven? Sindsdien sparen we een stuk meer. Het saldo op de spaarrekening is nog steeds niet indrukwekkend, maar het is wel flink gegroeid én we hebben in de tussentijd een spiksplinternieuwe badkamer en toilet en de trap, hal en woonkamer zijn flink opgeknapt. Daar hebben we bewust keuzes in gemaakt en zonder het sparen zou dat niet gekund hebben.

Wat ik aan BP aan spullen te danken heb is de moestuin, want daar ben ik hier wel enthousiast over geworden. En barefoot schoenen. Verder weet ik het zo niet. Ik heb geen waterblazer, geen magic mop, geen mooncup en geen Henry of Harry. Die trends heb ik wat aan mij voorbij laten gaan. Maar ik heb een Valentijn :smitten:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3384397
Hebben jullie even? :biggrin2:

Ik heb er vooral heel veel fijne mensen door leren kennen. En daar een heel gaaf vakantie adres aan overgehouden :biggrin2:

Mijn laatste nieuwe BP aanwinst is een hele fijne: een Miller’s nageltang :D

Verder een Henry, een waterblazer, een Bomann drogertje, barefoot schoenen, natuurlijke shampoo, Puur Oor, Similasan, groene leem, en ik vergeet vast nog een heleboel ;D

Manlief zegt “en veel te veel vriezers” ::)
(Eigenlijk zijn het er te weinig hoor ;D)

Wat er nooit gaat komen: een Mooncup :P

En sparen... Ik hoop dat binnen een paar maanden te kunnen gaan doen, nu ons oude huis eindelijk verkocht is :)
Door eelke
#3384406
Kim_S schreef: di 20 aug 2019, 21:01 Hebben jullie even? :biggrin2:

Ik heb er vooral heel veel fijne mensen door leren kennen. En daar een heel gaaf vakantie adres aan overgehouden :biggrin2:

Mijn laatste nieuwe BP aanwinst is een hele fijne: een Miller’s nageltang :D

Verder een Henry, een waterblazer, een Bomann drogertje, barefoot schoenen, natuurlijke shampoo, Puur Oor, Similasan, groene leem, en ik vergeet vast nog een heleboel ;D

Manlief zegt “en veel te veel vriezers” ::)
(Eigenlijk zijn het er te weinig hoor ;D)

Wat er nooit gaat komen: een Mooncup :P

En sparen... Ik hoop dat binnen een paar maanden te kunnen gaan doen, nu ons oude huis eindelijk verkocht is :)
Dit, behalve de groene leem en de barefoot schoenen dan.

En ik heb Joep nog. Ik weet niet of ie met al die allergieproblemen deze leeftijd had gehaald. En ik moet nog wel meer hebben. Oh ja, een hondenbadjas! En okugest.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3384410
Als Atz een manden-hond geweest was hadden we ook een biabed gehad. Maar die draak gaat overal naast liggen, wat het ook is. Koude, harde tegels liggen het lekkerst blijkbaar ::)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3384413
Een gezonde, niet stinkende, mooie ;D hoopjes kakkende hond.

En verder veel handige aanpassingen/toevoegingen die het leven net even wat makkelijker en mooier maken.
Door Anne in Zweden
#3384435
Kim_S schreef: di 20 aug 2019, 21:01 Hebben jullie even? :biggrin2:

Ik heb er vooral heel veel fijne mensen door leren kennen. En daar een heel gaaf vakantie adres aan overgehouden :biggrin2:

Mijn laatste nieuwe BP aanwinst is een hele fijne: een Miller’s nageltang :D

Verder een Henry, een waterblazer, een Bomann drogertje, barefoot schoenen, natuurlijke shampoo, Puur Oor, Similasan, groene leem, en ik vergeet vast nog een heleboel ;D

Manlief zegt “en veel te veel vriezers” ::)
(Eigenlijk zijn het er te weinig hoor ;D)

Wat er nooit gaat komen: een Mooncup :P

En sparen... Ik hoop dat binnen een paar maanden te kunnen gaan doen, nu ons oude huis eindelijk verkocht is :)
Da's mooi, ik heb begrepen dat je over een jaar of tien onroerend goed in Zweden wilt kopen. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3384439
Ik denk ik alleen een vleesmolen.
Ik heb wel een voedseldroger, maar die gebruik ik voor mijn eigen voer (pepers oa). En ik heb een magimix, maar daar gaat ook alleen humaan eten in. De kinderen hebben barefootschoenen, maar het eerste paar kocht ik 3,5 jaar geleden; dus nog voor het hier 'ontdekt' was.
De kinderen hebben wel een speelgoed-henriette, maar dat was de enige roze stofzuiger te vinden online op dat moment.

Ik heb geen waterblazer, geen magic mop, geen mooncup en maar 1 vriezertje.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3384445
Een paar hele goede en dierbare vriendinnen.
Een magic mop
Barefoot schoenen
2 voedseldrogers
2 vriezers
2 badjasjes
een waterblazer
allerlei eten en supplementen voor de hond(en)
een gezondere levensstijl
een blender
een sapmachine maar die word herplaatst
o dat geld ook voor de broodbakmachine, die is al herplaatst :biggrin2:

geen mooncup, nu niet en nooit niet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3384447
gezond eten voor de hondjes
interessante gezondheidstips (voor hond en mens)
advies over van alles en nog wat
steun in moeilijke tijden :-*
airfryer
vitamix
koeljas
voedseldroger
en vast nog meer dingen, maar dat schiet me op dit moment niet te binnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door