Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3384289
Dat zal ook wel niet nee.... 3 dagen is natuurlijk wel heeeeel erg lang, hoewel ik geen idee heb wat onze oven verbruikt

We zllen het gaan zien of het werkt.... de tijdswinst is natuurlijk de grootste winst.... maar dan moet wel eerst de zon weer gaan schijnen want anders heb ik niks aan die panelen die op ons dak liggen
#3384298
Ina schreef: ma 19 aug 2019, 13:53 Dat zal ook wel niet nee.... 3 dagen is natuurlijk wel heeeeel erg lang, hoewel ik geen idee heb wat onze oven verbruikt

We zllen het gaan zien of het werkt.... de tijdswinst is natuurlijk de grootste winst.... maar dan moet wel eerst de zon weer gaan schijnen want anders heb ik niks aan die panelen die op ons dak liggen

Manlief hier...dat is de stroomberekenaar, die zegt een dubbeltje voor de tron :biggrin2:

Zijn we uitgegaan van 1000 watt.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3384300
Angelique schreef: ma 19 aug 2019, 15:09 Manlief hier...dat is de stroomberekenaar, die zegt een dubbeltje voor de tron :biggrin2:

Zijn we uitgegaan van 1000 watt.
:o .....waarom doen we dan collectief zo moeilijk met de droger ????

Ik ga straks meteen de vriezer op zolder in duiken.... ben nu wel erg benieuwd of dat gaat werken voor een dubbeltje :D
#3384302
Nooit bij me opgekomen om honden snacks in de magnetron te drogen, maar inderdaad "bak" ik de spekjes wel uit in de magnetron. Ga het toch ook eens testen, want hier draait de drogen ook vaak een paar dagen achter elkaar om sommige snacks echt droog te krijgen.
Bedankt voor de tip

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3384305
Ina schreef: ma 19 aug 2019, 15:14 :o .....waarom doen we dan collectief zo moeilijk met de droger ????

Ik ga straks meteen de vriezer op zolder in duiken.... ben nu wel erg benieuwd of dat gaat werken voor een dubbeltje :D

Ik lees even mee.
#3384308
Ina schreef: ma 19 aug 2019, 15:14 :o .....waarom doen we dan collectief zo moeilijk met de droger ????

Ik ga straks meteen de vriezer op zolder in duiken.... ben nu wel erg benieuwd of dat gaat werken voor een dubbeltje :D

Omdat drogen gezond is en magnetronnen gevaarlijk...zeggen ze....zeiden ze ooit ;D en we doen nu eenmaal graag moeilijk :biggrin2:
Ik had toevallig nog een tron, zal volgende keer eens kijken hoe die de kipvoetjes doet.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3384324
Angelique schreef: ma 19 aug 2019, 17:17 Omdat drogen gezond is en magnetronnen gevaarlijk...zeggen ze....zeiden ze ooit ;D en we doen nu eenmaal graag moeilijk :biggrin2:
Ik had toevallig nog een tron, zal volgende keer eens kijken hoe die de kipvoetjes doet.

Ik ga ook gewoon door met drogen in mijn ronde vriendje hoor, dingen als long en spiervlees duren normaal niet zo lang zoals ik het snijd

Maar die spullen die echt dagen kunnen duren gaan (als de proef slaagt) dan gewoon de magnetron in
#3384402
Paulus5 schreef: ma 19 aug 2019, 17:46 Dan zoek je voordelig rauw vlees om te drogen en kom je toch duur uit :-\ balen

Duren runderlippen ook zo lang btw om te drogen?
Neen. Algemeen kan je stellen dat hoe dikker het is en hoe meer vet er in zit hoe langer het duurt.
Als ik het me goed herinner dan zijn runderlippen binnen de dag klaar. Gewoon open dan toch. Ik heb ze ooit dubbel geplooid en ooit opgerold om dikkere snacks te hebben. Dat duurde veel langer.

Het nadeel van runderlippen vind ik dat die uitsteekseltjes erg scherp worden na het drogen. Bloedend tandvlees is dan het gevolg.
#3384403
Paulus5 schreef: ma 19 aug 2019, 17:46 Dan zoek je voordelig rauw vlees om te drogen en kom je toch duur uit :-\ balen
Een kadertje maken in hout en rondom vliegengaas rond doen. Dat kan je dan buiten in de zon te drogen zetten.

Ik denk echt niet dat dat veel verbruikt. Ook al duurt dat lang.

Kijk eens naar de prijzen als je dat wil kopen. En bedenk dan dat er geen kleur- bewaar- en smaakmiddelen in zitten als jij het doet. Zoveel gezonder.
#3384404
ellenned schreef: ma 19 aug 2019, 09:57 Ik gooi het altijd in porties in de vriezer
ja, dat is dan het beste. Ik denk echt niet dat het helemaal droog is op die tijd in de microgolf. En als het niet echt droog is kan je het niet lang bewaren.

Elke winter droog ik honderden kilo's. Alle snoepjes en snacks maak ik zelf. Die hoeveelheid invriezen is geen optie. En ook niet nodig als het droog is.
#3384405
Ina schreef: ma 19 aug 2019, 19:23 Maar die spullen die echt dagen kunnen duren gaan (als de proef slaagt) dan gewoon de magnetron in
Laat je weten als de proef slaagt? Om ineens op te eten kan altijd. Echt droog om te kunnen bewaren heb ik mijn twijfels bij.

In de winter wil ik ook wel enkele proeven doen. Vooral om te kijken of het dan sneller kan. (En dan nog eens nadrogen zodat ik het zeker kan bewaren.)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3384408
Chouka schreef: di 20 aug 2019, 22:08 Laat je weten als de proef slaagt? Om ineens op te eten kan altijd. Echt droog om te kunnen bewaren heb ik mijn twijfels bij.

In de winter wil ik ook wel enkele proeven doen. Vooral om te kijken of het dan sneller kan. (En dan nog eens nadrogen zodat ik het zeker kan bewaren.)
Absoluut..... heb momenteel alleen even vriezercrisis >:( en de geelhaar ligt helemaal onder in de vrieskist waar plotseling de inhoud van de vriezer uit de keuken ook bij gepropt moest worden
Zodra ik weer bij de bodem kan gaat het de magnetron is en laat ik weten hoe het gegaan is
#3384416
Ik doe het al jaren in de magnetron
Pens geelhaar
Eenden voetjes
Ganzenvoeten
Koeien snuiten
Ik doe het per 10 minuten dan doe ik het vocht opdeppen
En dan na gelang iedere keer een paar minuutjes erbij
Net zolang dat het goed droog is
Geen probleem dat het gaat schimmelen
#3384422
nikèdog2000 schreef: wo 21 aug 2019, 08:20 Ik doe het al jaren in de magnetron
Pens geelhaar
Eenden voetjes
Ganzenvoeten
Koeien snuiten
Ik doe het per 10 minuten dan doe ik het vocht opdeppen
En dan na gelang iedere keer een paar minuutjes erbij
Net zolang dat het goed droog is
Geen probleem dat het gaat schimmelen
Dat is fijn nieuws.
Heb jij een manier om dat te stapelen of is dat enkel de hoeveelheid dat op de plaat kan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door