Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3384173
Kelere, drie dagen hebben ze op de droger gelegen, bio geelhaar :o :-X . Niet normaal. Ik vind dat eerlijk gezegd zonde van de energie..... Ze vinden ze wel lekker, dat dan weer wel.
Geelhaar snek kopie.jpg
Geelhaar snek kopie.jpg (388.29 KiB) 2172 keer bekeken

Drogen jullie wel eens geelhaar? En hoe lang? En op hoeveel graden?
#3384180
Angelique schreef: za 17 aug 2019, 16:36 Nee niet, sowieso niet van die grote dingen. Maar dat kophuid of geelhaar vinden ze hier ook weinig aan. Het moet iets sneller op kunnen gaan.

Bij jouw geelhaar komt dus zo,n eurootje of 6 á 7 aan droogkosten :biggrin2:
Ja precies :biggrin2: :biggrin2: . Naaah, ik vind dat dus serieus niet de moeite waard.

Jouw honden zijn dus niet echt kluif-snack-waardig. Een pensstaafje is wel the max?

Het liefst heb ik kophuid van een echt betrouwbaar adres. Dus van Nederlandse koeien en gedroogd in NL. Tot op heden nog niet kunnen vinden.
#3384185
Lizzy schreef: za 17 aug 2019, 16:40 Ja precies :biggrin2: :biggrin2: . Naaah, ik vind dat dus serieus niet de moeite waard.

Jouw honden zijn dus niet echt kluif-snack-waardig. Een pensstaafje is wel the max?

Het liefst heb ik kophuid van een echt betrouwbaar adres. Dus van Nederlandse koeien en gedroogd in NL. Tot op heden nog niet kunnen vinden.

Hier is idd een stevige pensstaaf wel de max. Kreeg ooit ipv pens kophuid geleverd...nahhh, dat was geen pleur aan hoor dat ze daar amper wat vanaf kregen.

Dat grote spul duurt gewoon te lang om te drogen en dan heb je een vermogen verder hooguit 2 of 3x een vette bek :biggrin2:
#3384188
Dat heb ik na die eerste keer ook nooit meer gedroogd. Dat vet bleef er maar uit komen. Heel lang heeft het geduurd.
Hoe lang en op welke temperatuur weet ik niet meer precies. Tot het droog was en ik start altijd op de hoogste stand en als het al warm is ga ik over op stand 2 (kamertemperatuur + 40°C)
Pens stinkt wel heel erg.
Hier zijn bullepezen en luchtpijpen de favorieten. Slokdarmen droog ik ook.
#3384199
Duurt idd heel lang, luchtpijp gaat een stuk sneller. Wat je ook kunt doen is op een plek waar je weinig komt, zolder of schuur of zo aan een touwtje hangen aan een droogrek, klamboe oid er over heen en dan laten hangen, maar dat heeft wel paar weken nodig.
#3384232
ellenned schreef: zo 18 aug 2019, 08:57 Duurt idd heel lang, luchtpijp gaat een stuk sneller. Wat je ook kunt doen is op een plek waar je weinig komt, zolder of schuur of zo aan een touwtje hangen aan een droogrek, klamboe oid er over heen en dan laten hangen, maar dat heeft wel paar weken nodig.
en dan zit er nog veel vet in en kan het niet lang bewaard worden.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3384261
nikèdog2000 schreef:Ik droog het in de magnetron 2x 10 minuten
Chouka schreef: zo 18 aug 2019, 23:21 is het dan echt droog of alleen maar geschikt om snel op te laten eten?
Ik denk zomaar dat dat nog wel eens heel slim kan zijn die magnetron voor een snellere droogtijd
Mijn zoon 'bakt' daar ontbijtspek in als hij dat eens eet en dat wordt gewoon krokant in 1,5 minuut, dus ik vermoed dat geelhaar op een wat lagere stand gewoon goed droogt

Of het scheelt inkosten durf ik niet te gokken, een magnetron verbruikt natuurlijk mega veel in verhouding tot de voedseldroger
#3384267
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen magnetron heb en er ook niet een wil. Ik ben een beetje achterdochtig als het om magnetrons gaat.... (ik geef toe, da's wel van het niveau chemtrails :biggrin2: ).
Gebruikersavatar
Door Ina
#3384268
Lizzy schreef: ma 19 aug 2019, 11:53 Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen magnetron heb en er ook niet een wil. Ik ben een beetje achterdochtig als het om magnetrons gaat.... (ik geef toe, da's wel van het niveau chemtrails :biggrin2: ).


Haha....ik had heel voorzichtig al zo'n donkerbruin vermoeden ;) ... en ik denk dat er wel meer BP-ers geen magnetron hebben

Maar ik heb er wel één in mijn combi-oven :biggrin2: .... en ik heb nog een kilo geelhaar in de vriezer :biggrin2: .... dus als ik zin heb deze week gaan we eens even de proef op de som nemen :)
#3384270
Ina schreef: ma 19 aug 2019, 11:57 Haha....ik had heel voorzichtig al zo'n donkerbruin vermoeden ;) ... en ik denk dat er wel meer BP-ers geen magnetron hebben

Maar ik heb er wel één in mijn combi-oven :biggrin2: .... en ik heb nog een kilo geelhaar in de vriezer :biggrin2: .... dus als ik zin heb deze week gaan we eens even de proef op de som nemen :)
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ben benieuwd of jij ook zo'n mooi resultaat behaald. Ik moet ook wel toegeven dat Rita altijd mooie gedroogde geelhaar heeft!
#3384280
Ina schreef: ma 19 aug 2019, 11:43 Ik denk zomaar dat dat nog wel eens heel slim kan zijn die magnetron voor een snellere droogtijd
Mijn zoon 'bakt' daar ontbijtspek in als hij dat eens eet en dat wordt gewoon krokant in 1,5 minuut, dus ik vermoed dat geelhaar op een wat lagere stand gewoon goed droogt

Of het scheelt inkosten durf ik niet te gokken, een magnetron verbruikt natuurlijk mega veel in verhouding tot de voedseldroger
20 minuten magnetron zal het qua kosten echt niet halen tegen 76 uur drogen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door