Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3384193
Teun deed het voorheen niet goed op kvv. Toen overgezet op brok. Ook DLG brok ging niet goed. Toen prins pro plan kan sensitieve digestion.
Ging super,mooie stevige drollen 3x per dag.
Sinds een paar dagen weer wat dikkere,breierigere drollen zeg maar. Soms ook 2x tijdens een wandeling.
Ook eet hij het met lange tanden.
Heb hem tussendoor nog wel een gestoomd vlees gegeven van Renske of smolke.
Dat resulteerde ook in wat dikkere,zachtere drollen.
Heb nog kvv in huis. Raw4dogs,nog niet eerder gegeven dus geef dat vanaf morgen even een kans.
Aangezien hij voorheen veel last van z'n buik had met kvv,geef ik het weinig kans,maar we gaan het zien.
Ben op zoek naar een goed alternatief voor vers. Dacht aan een goede blik of gestoomde voeding. Iemand tips? Aangezien Renske en smolke ook niet zo lekker gaan?
Of is het normaal dat een hond op brok stevige drollen heeft en op vlees/kvv wat dikker en zachter?
Door Lizzy
#3384205
TeuntjeT schreef: zo 18 aug 2019, 07:37 Teun deed het voorheen niet goed op kvv. Toen overgezet op brok. Ook DLG brok ging niet goed. Toen prins pro plan kan sensitieve digestion.
Ging super,mooie stevige drollen 3x per dag.
Sinds een paar dagen weer wat dikkere,breierigere drollen zeg maar. Soms ook 2x tijdens een wandeling.
Ook eet hij het met lange tanden.
Heb hem tussendoor nog wel een gestoomd vlees gegeven van Renske of smolke.
Dat resulteerde ook in wat dikkere,zachtere drollen.
Heb nog kvv in huis. Raw4dogs,nog niet eerder gegeven dus geef dat vanaf morgen even een kans.
Aangezien hij voorheen veel last van z'n buik had met kvv,geef ik het weinig kans,maar we gaan het zien.
Ben op zoek naar een goed alternatief voor vers. Dacht aan een goede blik of gestoomde voeding. Iemand tips? Aangezien Renske en smolke ook niet zo lekker gaan?
Of is het normaal dat een hond op brok stevige drollen heeft en op vlees/kvv wat dikker en zachter?
Als ik toch lees dat je hondje last heeft van vieze oogjes en toch wel aardig wat problemen heeft met de darmpjes: dan zou ik denken dat er of een enting niet goed is gevallen of dat hij wormen/parasieten heeft of dat hij om een andere reden nog niet lekker in zijn velletje zit. En ik ging daar eerlijk gezegd mee naar een holistisch dierenarts.

Qua voeding heb ik echt helemaal nul komma nul verstand van gekookte prakken of brokken (ik vind het allemaal serieus ook niks en ik ging nog 1000 keer liever zelf koken voor mijn hond dan dat ik gekookte kant en klare voeding gaf - gekookte recepten staan hier op Barfplaats trouwens) dus ik kan je gewoon simpelweg niet adviseren. Maar ook rauw en toch anders: misschien zou je dit voer eens kunnen proberen: https://www.rawveterinarydiets.com/raw- ... ary-diets/
Door Siberienne
#3384206
Ik heb wel de ervaring dat wisselen tussen brok / blik / vers gepaard gaat met even wat meer ontlasting omdat het toch wel even duurt voor de spijsvertering over is geschakeld. Zeker een paar dagen tot een week.

Ik geef zelf deels Hermanns blik maar dat is volgens de site niet helemaal compleet. Als brok geef ik Darf Vol bites aan mijn hond met darmproblemen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3384207
Atz heeft op vakantie Hermanns gegeten, hij vond het lekker maar maaaaaaaan wat ging hij daar van ruften :-X

Nu dus weer lekker BARF, en dat scheelt behoorlijk in de luchtkwaliteit hier :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384213
Misschien inderdaad eens goed ewn holistisch dierenarts te bezoeken. Iemand bekend met een goede in noord holland? Misschien in omgeving Hoorn?
Door Lizzy
#3384214
TeuntjeT schreef: zo 18 aug 2019, 16:31 Misschien inderdaad eens goed ewn holistisch dierenarts te bezoeken. Iemand bekend met een goede in noord holland? Misschien in omgeving Hoorn?
Anneke Schellingerhout is goed (maar duur). Casper Broekman hoor ik goede dingen over, Amsterdam. Dierenkliniek Den Hoek is goed maar wel bij jou uit de richting (De Bilt).
Door Lizzy
#3384240
TeuntjeT schreef: zo 18 aug 2019, 18:00 Ik zal ze even opzoeken. Wat zouden ze kunnen doen voor mijn hond mbt ontgiften ? Is er iets wat ik zelf kan doen?
Ik zou dat aan een professional over laten. Omdat zo maar de enting de oorzaak kan zijn. Dus dan is ontgiften bijv. niet de methode. Dan zal de enting ontstoord moeten worden bijv.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384241
Gisteravond en vanochtend kvv van raw4dogs gegeven. De barf5mix. Zitten 5 diersoorten en groente in. Hij vond het iig heerlijk! Zijn brok at hij de laatste tijd met lange tanden.
Vanochtend een klein slap drolletje. Ben benieuwd of hij het op dit merk kvv goed gaat doen.
Over ontgiften van entingen en ontworming gesproken: Teun had dit voorjaar heel veel last van teken, dus hij heeft sindsdien een seresto bandje om.
Kan hij daar ook last van hebben?
Wil hem eigenlijk ook niet aflaten, want teken brengen toch ook wel risico's met zich mee.....

Wat houd dat in, dat de enting ontstoord moet worden? Hoe gaat zoiets in zijn werk en hoe weten ze wat de oorzaak/boosdoener is ?
Door Lizzy
#3384245
TeuntjeT schreef: ma 19 aug 2019, 07:26 Gisteravond en vanochtend kvv van raw4dogs gegeven. De barf5mix. Zitten 5 diersoorten en groente in. Hij vond het iig heerlijk! Zijn brok at hij de laatste tijd met lange tanden.
Vanochtend een klein slap drolletje. Ben benieuwd of hij het op dit merk kvv goed gaat doen.
Over ontgiften van entingen en ontworming gesproken: Teun had dit voorjaar heel veel last van teken, dus hij heeft sindsdien een seresto bandje om.
Kan hij daar ook last van hebben?
Wil hem eigenlijk ook niet aflaten, want teken brengen toch ook wel risico's met zich mee.....

Wat houd dat in, dat de enting ontstoord moet worden? Hoe gaat zoiets in zijn werk en hoe weten ze wat de oorzaak/boosdoener is ?
Ik ben eerlijk gezegd veel banger voor gif dan voor teken.... Veel controleren en een natuurlijk middel gebruiken: daar zou ik me geld op zetten.

Bijwerkingen Seresto:

Lusteloosheid, braken, diarree, overmatig speekselen en gebrek aan eetlust. Ze schrijven dat ze zeldzaam zijn en meestal vanzelf voorbij gaan.

Toch, ik deed 'm af.

Ontstoren doet een dierenarts met homeopathische middelen. In de regel. Vaccineren is een groot goed. En ik ben dan ook zeer zeker een groot voorstander van het vaccineren tegen dodelijke ziektes (hondenziekte, parvo en HCC en eventueel Lepto). Maar pups (en volwassen honden) worden te vaak gevaccineerd om maar te zorgen dat de enting een keertje goed aan slaat (als er nog voldoende maternale immuniteit is slaat de enting niet aan en daarom krijgen pups een reeks entingen - tegenwoordig helemaal niet meer nodig, we kunnen tegenwoordig titeren en daarmee het juiste moment bepalen zodat je je pup nog maar 1 keer hoeft te vaccineren). Het is namelijk niet zo dat vaccineren alleen maar onschuldig is. Ten eerste breng je van allerlei hulpstoffen in de hond die niet volstrekt onschadelijk zijn en ten tweede breng je levend gemodificeerde of levend verzwakte ziektes in, waar je pup dan antistoffen tegen aan moet maken. Vaak spuiten ze veel te veel ziektes tegelijkertijd in en moet het lichaam van de kleine kwetsbare pup heel veel antistoffen tegen heel veel ziektes aanmaken en dat kost nogal wat...... En meestal gaat dat allemaal nog goed ook. En soms wel eens niet. En ik denk dat het vaker niet goed gaat dan we denken, maar dat de symptomen zo vaag zijn of niet gerelateerd worden aan entingen.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384249
het topic gaat allang niet meer over alleen voer haha.
voor nu is hij ontwormd en ontvlooid volgens standaard schema. hij is nu 7 maanden ongeveer. voor een volgende enting of ontworming eerst titeren of mestonderzoek, en hem voorlopig zo schoon mogelijk houden/krijgen.
hoop dat hij het op de kvv uiteindelijk goed gaat doen. hebben het eerder geprobeerd maar hij had erg wisselende ontlasting en last van zn buik. hij heeft tot nu toe geen buikklachten.....

wat kan je gebruiken als natuurlijk anti vlooien en tekenmiddel wat wel echt goed werkzaam is? de serestoband nu maar aflaten en kijken hoe het gaat zonder? anders kan ik hem altijd weer omdoen als het te gek wordt.
voor een natuurlijke opschoning van de darmen kan je toch ook diatomeeënaarde gebruiken? zou dat een goede ondersteuning zijn nu? of voorlopig maar even niks en eventueel naar een holistisch dierenarts gaan als hij klachten blijft houden?

gisteravond overigens met de brok gestopt, dus gisterochtend voor het laatst gevoerd. hij had gisteren nog vieze oogjes, vanochtend niks. zal toch niet zo snel te merken zijn? mocht het aan het voer hebben gelegen?
Door Lizzy
#3384263
TeuntjeT schreef: ma 19 aug 2019, 10:51 het topic gaat allang niet meer over alleen voer haha.
voor nu is hij ontwormd en ontvlooid volgens standaard schema. hij is nu 7 maanden ongeveer. voor een volgende enting of ontworming eerst titeren of mestonderzoek, en hem voorlopig zo schoon mogelijk houden/krijgen.
hoop dat hij het op de kvv uiteindelijk goed gaat doen. hebben het eerder geprobeerd maar hij had erg wisselende ontlasting en last van zn buik. hij heeft tot nu toe geen buikklachten.....

wat kan je gebruiken als natuurlijk anti vlooien en tekenmiddel wat wel echt goed werkzaam is? de serestoband nu maar aflaten en kijken hoe het gaat zonder? anders kan ik hem altijd weer omdoen als het te gek wordt.
voor een natuurlijke opschoning van de darmen kan je toch ook diatomeeënaarde gebruiken? zou dat een goede ondersteuning zijn nu? of voorlopig maar even niks en eventueel naar een holistisch dierenarts gaan als hij klachten blijft houden?
Natuurlijke middelen werken allemaal niet zo goed als gif. Maar ja, je krijgt daar dan ook voor terug dat het geen gif is. Ik vind mijn middel behoorlijk goed werken.

Ik ging de darmen niet opschonen met diatomeeënaarde. Ik heb daar eigenlijk niet zoveel mee, inwendig. En bovendien is het de vraag of jouw hondje dat nodig heeft.
gisteravond overigens met de brok gestopt, dus gisterochtend voor het laatst gevoerd. hij had gisteren nog vieze oogjes, vanochtend niks. zal toch niet zo snel te merken zijn? mocht het aan het voer hebben gelegen?
Je geeft ook oogdruppels van Similasan, toch? Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken.
Door Hanny
#3384294
Een heel simpele methode is om je hond even te kammen met een vlooien kam. Twee maal per dag en klaar ben je. Als je een vlo vangt even in een kopje met water en een druppeltje afwasmiddel laten staan. Dood.
Je hebt toch een kleine hond, dus een werkje van niets. Naar moet wel gebeuren. Nou ja, hier wordt dat niet gedaan, maar kennelijk hebben we veel geluk met vlooienplagen enz.
Als het haar te dik is voor een vlooien kam, dan maar een iets grovere kam gebruiken. blijft wel wat haar inzitten en dan kun je met die kam ook prima vlooien vangen.
Mocht er een vlo op de grond springen, jammer dan, die komt wel weer op je hond, dus geen paniek.

succes, Hanny
Door eelke
#3384356
Teuntje, is het misschien beter dat ik je topic verplaats naar een andere hoek? Het gaat eigenlijk meer over gezondheid nu hé? In een andere hoek, met aanvulling op je titel, krijg me misschien nog meer behulpzame reactie's, en zou je het topic een tijdje kunnen blijven gebruiken, dat is ook makkelijk, dan kun je steeds teruglezen wat je wanneer gedaan hebt, een soort online dagboek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door