Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3382845
Heb me vanmorgen ook verdiept in de nagel knipperij. Maar dat wordt nog een heel gedoe lijkt me met deze manier van knippen.
Kan het op de filmpjes niet zo heel goed zien bij zwarte nagels (nieuwe bril is al besteld ). Dus voordat de knippert er is nog eens vaker terug kijken. Want hier alleen maar zwarte nagels (en te lang)
Door Cathelijn
#3384118
Ik ben echt blij met mijn nieuwe knipper! Ilan vindt deze minder eng en ik kan heel kleine stukjes knippen. Ilan laat inmiddels zonder veel paniek elke dag van 1 nagel een klein stukje afknippen. Eerst probeerde ik dan meteen netjes te knippen maar dat duurde te lang. Nu dus de andere methode ingezet. En al zijn we er nog lang niet, er is iig weer hoop op nette nagels ergens in de toekomst :D
Ik ben trouwens nooit toegelaten tot de facebookgroep :-\
#3384127
tt-tjes schreef: vr 02 aug 2019, 13:07 Heb me vanmorgen ook verdiept in de nagel knipperij. Maar dat wordt nog een heel gedoe lijkt me met deze manier van knippen.
Kan het op de filmpjes niet zo heel goed zien bij zwarte nagels (nieuwe bril is al besteld ). Dus voordat de knippert er is nog eens vaker terug kijken. Want hier alleen maar zwarte nagels (en te lang)
Welk filmpje is dat?

Ik vind het superlastig bij Xindy's zwarte nagels. Ik zie er niets aan qua leven of jelly..? Maar heb wel de indruk dat de buitenste nagels korter zouden mogen..
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3384133
Hier ook dolblij met de nieuwe nagelknipper!

Atz heeft inmiddels door dat elk knipje een koekje oplevert (en dat zijn er nogal wat :biggrin2:) dus hij vindt het lang zo erg niet meer nu.

En zijn nagels worden heel langzaam al een beetje korter. Echt superfijn!! :D
Gebruikersavatar
Door Laika
#3384154
Ik heb nog een poging gedaan maar Seven vindt het nog steeds niks. Als ik een nagel knip dan schrikt ze zich de blubber. Ik ben nu overgestapt op plan B, een nagelvijlbord.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3384162
Dat heeft Atz ook.
Met de nieuwe nageltang kan ik hele dunne flintertjes er af knippen, en dan “klikt” die schaar ook niet zo erg.

En ik heb bij hem eerst een week lang alleen maar geoefend zonder te knippen. Pootje pakken, click, pootje neerzetten, koekje.
Pootje pakken, nageltje vastpakken, click, pootje neerzetten, koekje.
Pootje pakken, nageltje vastpakken, schaartje er op zetten, click, pootje neerzetten, koekje.
Enz. Enz.

Na een week oefenen ging bovenstaande erg vlot, en heb ik een flintertje van 1 nagel geknipt (zachtjes zonder knip-geluid) en weer beloond.

Atz heeft problemen met dingen “moeten”, dus is het belangrijk dat hij zelf ook wil meewerken. Door elk klein stapje te belonen gaat dat nu aardig.

Hopelijk lukt het jullie toch ook na wat oefenen!!
Door Cathelijn
#3384166
Daarom ook dat Ilan zelf de plek mag uitzoeken nu, dat is dus de bank, en dat we na 1 knipje klaar zijn. Dat weet hij al precies, want dan duikt hij meteen op zijn koekjes.
Als we het zo volhouden zijn volgend jaar die nagels wel kort ;D .
Maar door deze methode heb ik gisteren zonder gedoe bij zijn voorpoot wat kunnen knippen. Nou, eerst moest hij zo'n beetje in de houdgreep... Dus we doen het rustig aan. En inderdaad, deze maakt minder geluid, zeker als je maan flintertjes knipt.

Ik zal nog eens proberen me aan te melden. Denk dat ik het verkeerde antwoord op de vraag gaf of zo :P
Gebruikersavatar
Door kiara
#3384344
Ik zag dit topic en dacht echt iets voor mij ::)
Hier ook zo’n angsthaas ( ik zelf dus) en dan met name zwarte nagels bij mijn border collie, niet te zien dus ik moet gokken zo eng :(

De honden zelf zijn niet bang gelukkig en heb een goede schaar ( ben de naam kwijt)
Maar hoe kan je nou zien bij zwarte nagels ??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door