Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door charmed
#3382283
CallistaBea schreef:Ik weet dat er al genoeg topics zijn over dit onderwerp, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Diagnose: artrose links bij de schouder, rechts ook en achter zitten een paar wervels vast.
Ik heb bij Orthopedieren in Chaam een schouderbandage laten maken speciaal voor Phoebe die had artrose in de schouders, die beperkt de beweging wat in de schouders waardoor ze veel minder pijn hebben. Ze heeft dik 2 jaar een bandage gehad, eerst een elleboogbandage omdat de schouderbandage nog niet bestond. Later hebben we samen een Schouderbandage samengesteld en die heeft haar enorm geholpen. Zonder schouderbandage had ze 2 jaar eerder ingeslapen moeten worden.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3382284
Dwarreltje schreef:Hier een15-jarige border terrier,die echt geen lol meer had in de wandelingen i.v.m. artrose pootjes. Sinds hij Golden Paste krijgt, móet en zal hij mee elke wandeling (terwijl ik soms best wel even zonder oudje op stap wil en dat lukte ook wel, aangezien hij doof en blind is dus konden we nog wel eens stiekem wegglippen :-[ ) en gaat als een speer... Zodra er actie in huis is van de andere honden, staat meneer vooraan.... :biggrin2:
Herkenbaar...zo reageerde Bea met synopet, van geen zin in weer bij de voordeur staan kwispelen. Zo leuk dat ze weer enthousiast zijn. Ik ben zo benieuwd hoe ze op de Golden Paste reageert.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3382287
charmed schreef:Ik heb bij Orthopedieren in Chaam een schouderbandage laten maken speciaal voor Phoebe die had artrose in de schouders, die beperkt de beweging wat in de schouders waardoor ze veel minder pijn hebben. Ze heeft dik 2 jaar een bandage gehad, eerst een elleboogbandage omdat de schouderbandage nog niet bestond. Later hebben we samen een Schouderbandage samengesteld en die heeft haar enorm geholpen. Zonder schouderbandage had ze 2 jaar eerder ingeslapen moeten worden.
Voor haar schouder gaan we nu naar een osteopaat en dat helpt heel goed maar het zit ook in haar linkerheup...Ik ga deze tip wel onthouden. Bedankt voor de info.
Zo fijn dat er zoveel mogelijkheden zijn en onze beestjes daardoor nog langer kwaliteitvan leven hebben.
Door src_esther
#3384125
FemkeN schreef: vr 16 aug 2019, 11:11 Wij gebruiken de pillen van Organimal. Hier zit glucosamine in en we merken dat onze Duitse Herder (van 13 jaar) een stuk minder last heeft. kijk hier maar eens: https://www.organimal.nl/honden/botten- ... te-honden/
Hallo Femke, welkom! Voor je KVV of BARF? Of heb je je speciaal aangemeld bij dit forum om die pillen te vermelden?
Ik ben niet echt gecharmeerd van de toegevoegde ingrediënten eerlijk gezegd, vooral die Vitaminen en provitaminen spreken me niet aan.
Door FemkeN
#3384301
Hoi Esther, Ik voer mijn hond deels kvv en deels barf. Zelf was ik ook geen fan van dit soort aanvullende supplementen, maar mijn nichtje had iets voor de darmen geprobeerd van hun en dit werkte erg goed, vandaar dat ik het geprobeerd heb tegen de gewrichtspijn. Waarom spreekt je de vitaminen en provitaminen niet aan?
Door src_esther
#3384398
FemkeN schreef: ma 19 aug 2019, 15:28 Hoi Esther, Ik voer mijn hond deels kvv en deels barf. Zelf was ik ook geen fan van dit soort aanvullende supplementen, maar mijn nichtje had iets voor de darmen geprobeerd van hun en dit werkte erg goed, vandaar dat ik het geprobeerd heb tegen de gewrichtspijn. Waarom spreekt je de vitaminen en provitaminen niet aan?
Omdat het totaal onduidelijk is om welke Vitaminen en provitaminen het precies allemaal gaat, de hoeveelheid daarvan niet inzichtelijk is en overdosering niet onschadelijk kan zijn.
Door FemkeN
#3384427
bedankt voor de tip. Ik zal eens contact leggen met hun of ze die informatie ook kunnen delen.
Tot nu toe gaat het in ieder geval goed met onze hond..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door