Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3384036
Het gaat er voor en na de verbouwing ongeveer zo uitzien:
Bijlagen
Na verbouwing.png
Indeling na de verbouwing
Na verbouwing.png (83.28 KiB) 1741 keer bekeken
Voor verbouwing.png
huidige indeling
Voor verbouwing.png (63.37 KiB) 1741 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3384052
Wat een geweldige plek heb je uitgezocht! Kan me heel goed voorstellen dat je daar geniet en dat ook de honden het heerlijk vinden :D
Door Lizzy
#3384082
Wow, dat gaat echt heel mooi worden, na verbouwing. Hoewel ik moet zeggen dat ik het nu al leuk vind! Ja, het ademt een goeie sfeer uit! En de omgeving is echt om te zoenen. Ik ben ergens wel een beetje jaloers!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3384085
Dapper hoor. Er komt bij een emigratie zo veel meer kijken dan bij verhuizen binnen Nederland.
Maar de plek is geweldig! En de plannen zien er goed uit. Ben je de taal al een beetje machtig?
Door Lizzy
#3384106
Ik maar een beetje omdat ik weet dat ik zelf zoiets ook best zou willen maar absoluut niet zonder mijn moeder kan. En mijn moeder is met geen 1000 paarden uit Rotterdam weg te trekken ;D . En bovendien denk ik dat ik niet zo makkelijk dit land zou durven verlaten. Daar moet je toch wel "ballen" voor hebben en die heb ik niet. Ik vind het daarom echt super stoer. En ook daar ben ik wel een beetje jaloers op. Of misschien juist wel.
Door MillyMol
#3384107
Ik zal jullie hier allemaal natuurlijk op de hoogte houden van de vorderingen en perikelen. Die laatste zullen er volop zijn vermoed ik. ;)

@Laika: ik ben druk bezig om de taal te leren, maar het is verdraaid lastig met al die uitzonderingen en verbuigingen. En er zijn maar heel weinig woorden die lijken op Nederlandse of zelfs Engelse of Franse woorden. De most beszélek egy kicsi magyarul. A tanárnő elégedett! (Maar ik spreek nu een beetje Hongaars. De lerares is tevreden!).

@Doranto: als ik er ben geniet ik volop en heb ik totaal geen last van heimwee gevoelens, maar dat is steeds maar twee weken. Nederland is binnen en dag rijden en twee uur vliegen bereikbaar, mocht de nood aan de man komen. En ik ben van plan om volgend jaar of het jaar daarop een minicampertje te kopen, zodat ik lekker naar Nederland kan komen als ik daar zin in heb en onderweg kan overnachten. Is gewoon veel makkelijker vind ik wanneer je steeds twee honden meeneemt.

Nog één foto, voor ‘het overzicht’. :cool: Deze is genomen vanaf de achterste grens van mijn grondstuk. In de verte zijn het dak van de schuur en het huis te zien. Het loopt af daar naartoe. Achter mijn grondstuk ligt een allerschattigst oud begraafplaatsje en daar weer achter de nieuwe begraafplaats. Er zullen daar dus geen huizen of industrie gebouwd worden. Fijne gedachte.

Voor de belangstellenden: er hoort ook een gastenverblijf bij...
Bijlagen
IMG_4783.JPG
IMG_4783.JPG (2.44 MiB) 1642 keer bekeken
Door MillyMol
#3384108
Lizzy schreef: vr 16 aug 2019, 16:31 Ik maar een beetje omdat ik weet dat ik zelf zoiets ook best zou willen maar absoluut niet zonder mijn moeder kan. En mijn moeder is met geen 1000 paarden uit Rotterdam weg te trekken ;D . En bovendien denk ik dat ik niet zo makkelijk dit land zou durven verlaten. Daar moet je toch wel "ballen" voor hebben en die heb ik niet. Ik vind het daarom echt super stoer. En ook daar ben ik wel een beetje jaloers op. Of misschien juist wel.
Lizzy, ik heb natuurlijk ook wel eens momenten waarop de twijfel toeslaat en dat ik denk: moet je dit nu wel doen? Wat als het daar qua gezondheid en/of leeftijd niet meer gaat en ik hulpbehoevend wordt?

Maar de gezondheidszorg in Hongarije is over het algemeen goed. Ik laat mijn medisch dossier naar het Hongaars vertalen zodat er geen misverstanden kunnen bestaan en ik ben ‘pas’ 57 jaar wanneer ik vertrek. Ik reken erop dat ik me nog wel een jaar of 15 goed kan redden. ;)

Ik heb natuurlijk een budget gemaakt met daarin opgenomen alle kosten die me in Hongarije te wachten staan en dat ziet er zo positief uit dat ik voldoende opzij kan leggen om tegen die tijd zonder problemen terug te kunnen keren. Bovendien heb ik jaren geleden al een aantal financiële voorzieningen getroffen die wat mogelijkheden scheppen.

100 jaar ga ik niet worden. De eosinfielen houden zich momenteel rustig, maar er komt ooit een moment… Dus werken tot mijn 67e vind ik absoluut geen optie. Beter nu stoppen, emigreren en nog een paar jaar genieten.

Ga ik de kinderen missen? Verschrikkelijk!!! :'(
Maar ze staan er helemaal achter. De jongste heeft haar leven in Mokum en redt zich prima. De oudste vertrekt volgend jaar mei voor 4 jaar naar Nieuw Zeeland om daar te promoveren en het is nog maar afwachten of ze ooit terugkomt om in Nederland te wonen en te leven. Zij gaan hun eigen weg. Ik ook. Een een vakantie adresje in Hongarije is “wel heel cool” volgens hun. :D :cool:

Dus ik zeg: DOEN!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384216
Nou kijk lukt al aardig die taal :biggrin2: . Maar het is ook nergens mee te vergelijken , het is geen Germaanse of romaanse taal en die 2 kennen we in NL nog wel. Maar Hongaars? Dat is echt andere kost.
Door Lizzy
#3384217
Ik zeg ook doen! Ja, je hebt gewoon een super goed strak plan! En het lijkt me heerlijk om zoiets te kunnen doen. Ik vind het echt kei-gaaf!
Door frodo quin
#3384319
Mooie plek! Ook leuk hoe je het huis wil aanpassen naar een meer open layout.

Ik denk soms wel, misschien verhuis ik ooit naar een ander land, maar alleen zie ik het mij denk ik niet doen. Ik ben een veel te grote bangerd :shy:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door