Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#3383798
koekje schreef: ma 12 aug 2019, 15:50 Ah, poep!
:'(

Wil je hier (straks mag ook) een prikker in, of maak je liever een topic in de bar aan waar een prikker in kan?
Ik maak morgen even een topic voor de bar. Kan nu niet zo goed zien en nadenken. :'(
Door Anne in Zweden
#3383805
pike schreef: ma 12 aug 2019, 16:38 Ach nee toch :'( :'( :'( was het zo ernstig. Heel veel sterkte met het verlies van je kleine vriendje.

Dat is het stomme en het frustrerende: alles was eigenlijk goed. Bloedwaarden prima, de echo van de organen leverde geen bijzonderheden op, de röntgenfoto toonde alleen wat wittigs op de longen (maar dat wisten we al, iets bronchitisachtigs, Sven hoestte immers regelmatig al die tijd dat hij bij ons was). Er was wat roodheid aan de basis van zijn tong en in zijn keel, wat waarschijnlijk door het braken kwam. Maar toen de da met een camera in de maag wilde kijken, kwam hij niet verder dan de mond van de maag. Verder kon hij met de camera niet komen. Blijkbaar zat daar een blokkade, maar wat voor een? Een tumor? Een aangeboren afwijking? We weten het niet, en dat maakt mij zo vertwijfeld en verdrietig. Er was nog een optie om hem open te snijden en te kijken waarom de camera niet verder naar beneden kon, maar dat zou alleen zijn geweest om een antwoord op die vraag te krijgen.

Het verklaart op zich veel, die blokkade, om het zo dan maar te noemen. Sven at al lange tijd mondjesmaat. Steeds kleine beetjes, nooit at hij in één keer zijn schaaltje leeg. Door zijn dikke vacht heb ik misschien ook te laat gezien dat hij magerder werd. En als ik erover ga nadenken, waren er misschien nog wel wat tekenen dat het niet goed met hem ging. Hij zocht ons minder vaak op, kwam minder vaak in bed liggen. Maar dat was misschien te wijten aan een voorval een maand of drie geleden. Hij kwam toen ineens een nacht niet thuis, ondanks het slechte weer, en toen hij aan het eind van de ochtend tot onze grote opluchting weer opdook, was hij helemaal schichtig, en het leek net of hij mij niet meer herkende. Wat er gebeurd is toen, weten we niet. Was hij opgejaagd door een of ander roofdier en had hij de nacht op een boomtak doorgebracht? Geen idee. In ieder geval was hij ineens een andere Sven, en hoewel hij wel weer wat socialer werd na verloop van tijd, werd hij nooit meer helemaal dezelfde gekkerd van voorheen.
Of dat iets met de huidige problemen te maken heeft, weet ik natuurlijk niet, maar het punt is dat er wel wat veranderingen waren in Sven die ik misschien niet heb opgepikt - ongetwijfeld ook door alle zorgen om Max de laatste tijd.

Hoe dan ook, we hebben besloten Sven niet meer wakker te laten worden uit de narcose. De moeilijkste beslissing die ik ooit heb genomen. :'( :'( :'(
Door hannabelgje
#3383807
Pffff wat vreselijk verdrietig. Ik weet dat het beter is om ze dan niet meer wakker te laten worden, maar met Fleur vond ik het zo moeilijk dat we niet echt afscheid hebben kunnen nemen.
Heel veel sterkte met dit verdriet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ina
#3383812
Mijn hemel, jullie krijgen het ook wel voor jullie kiezen ook de laatste tijd....wat ontzettend verdrietig en naar.

En dan achterblijven met vraagtekens en een (onterecht, maar maak dat jezelf nu maar eens wijs) schuldgevoel dat je tekens gemist hebt.... het maakt het dan ook allemaal nog eens moeilijke te verteren ook.

Weet dat de kerel die besloot na zijn zwerversleven bij jullie aan de deur te kloppen, een super slimme keuze heeft gemaakt en zich geen beter 2de leven had kunnen wensen met alle liefde die hem door jullie gegeven is.

Heel veel sterkte met dit verlies, hopelijk kunnen jullie het met de tijd een plekje geven, wetende dat dit de beste beslissing was die je voor hem kon maken
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3383820
He verdorie! Ik schrok toen ik je nieuwe titel las...

Ik wil je heel veel sterkte wensen en veel virtuele knuffels geven. :bigarmhug: :bigarmhug:

Je hoeft jezelf echt niks te verwijten. Het is dier-eigen om niks te laten merken, ook al zijn ze nog zo ziek.
Je hebt hem uit liefde laten gaan. Hij kan je alleen maar dankbaar zijn dat hij het zo getroffen heeft bij jullie. Hij hoeft niet (meer) te lijden, ook dát is liefde! :-*
Al die jaren van goede zorg en liefde, wat kan een dier zich nog meer wensen. Zeker Sven, met zijn (zwerf)verleden.

Heel veel sterkte! Ik kan me goed voorstellen dat hij een speciaal plekje in je hart heeft. :-*
Door rosmin
#3383862
Ach Anne, wat een verdrietig nieuws :'( ,
voor Sven vast beter, voor jullie een moeilijke keuze om zo afscheid te moeten nemen,
Veel sterkte, jullie hebben je portie afscheid nemen voor de komende jaren wel gehad. :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3383928
Och Anne toch. Ik kom zelden tot nooit in de kattenhoek, maar jou bericht trok mijn aandacht. Hoe verdrietig, dat jullie nu ook afscheid van Sven moesten nemen. Wat een ongelooflijke mazzel had Sven om bij jullie terecht te komen en de laatste jaren zoveel liefde te mogen krijgen.

Heel veel sterkte gewenst voor jou en meneer :'(
Gebruikersavatar
Door Neally
#3383986
Ach. Dan weet je niet wat te schrijven. Omdat je hoopt dat dit draadje het een goed einde krijgt.

Sven.
Mooi ventje. :-*
Veel sterkte.
Want dat is dat moeilijk.
Laten gaan zonder echt 'gedag' te hebben gezegd. :'( :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door