Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3383801
Hoi, Gina, onze teckel heeft mitraalklepdegeneratie, nu een jaar op de vetmedin. Haar gebit poets ik 2x per week. Toch lijkt het of het tandvlees terugtrekt, eerst op de hoektanden, nu op de kleinere boventandjes. Kan het door haar niet goed werkende hart komen? Ik ga maar meer poetsen, ik wil niet dat ze vieze tanden krijgt.
Door Lizzy
#3383833
Ik ben geen expert maar ik denk het niet, dat het door het slecht werkende hart komt. Ik denk persoonlijk dat het aanleg is. Aanleg voor een milieu in de mond dat dit veroorzaakt en dan moet je denken aan bijv. de pH waarde van het speeksel.

Ik weet niet met wat voor tandenborstel je poetst. Is deze niet te hard? En waar poets je mee, qua tandpasta?
Door vagebond
#3383834
Ja, toch wel aanleg... Ik heb gewoon een zacht klein tandenborsteltje, met kokosvet, dat vindt ze geweldig.
Waar ik ook aan denk, is dat haar moeder na de bevalling heel erg koorts kreeg, en toen ab kreeg. Ik vraag me af of dat mss ook invloed heeft. Nou ja, we doen het ermee, ze vindt het niet erg tandenpoetsen. Sterker nog, ik zat ik een keer een andere teckel, per ongeluk, tanden te poetsen met mijn suffe hoofd. En die wil nu ook steeds. Hilarisch gewoon.
Door Lizzy
#3383837
vagebond schreef: di 13 aug 2019, 07:58 Ja, toch wel aanleg... Ik heb gewoon een zacht klein tandenborsteltje, met kokosvet, dat vindt ze geweldig.
Waar ik ook aan denk, is dat haar moeder na de bevalling heel erg koorts kreeg, en toen ab kreeg. Ik vraag me af of dat mss ook invloed heeft. Nou ja, we doen het ermee, ze vindt het niet erg tandenpoetsen. Sterker nog, ik zat ik een keer een andere teckel, per ongeluk, tanden te poetsen met mijn suffe hoofd. En die wil nu ook steeds. Hilarisch gewoon.
;D ;D ;D . Ik heb beeld! Grappig. Ik wilde al gaan voorstellen om kokosolie te gaan gebruiken. Ik zou wel kiezen voor een goed merk. Misschien moet je vaker dan 2 keer per week gaan poetsen. Er elke dag even een borsteltje langs te halen. Kijken hoe dat uitwerkt.
Door MillyMol
#3383863
Ik heb nog nooit iets gehoord over gelezen over een (oorzakelijk) verband tussen terugtrekkend tandvlees en hartklep aandoeningen.
Door Lizzy
#3383875
vagebond schreef: di 13 aug 2019, 10:43 ik heb de omega en more, de biologische variant, ja denk dat het vaker moet.
OK, die is niet slecht. En ja, ik ben er ook bang voor, dat je vaker moet gaan poetsen. Kennelijk heeft ze aanleg.....
Gebruikersavatar
Door pike
#3383895
Laika schreef: di 13 aug 2019, 19:25 Andersom kan een slecht/vies gebit wel voor hartproblemen zorgen dus vaker poetsen is een goed idee.
Maar dan moet het wel heel slecht gesteld zijn met het gebit/tAndvlees.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3383915
pike schreef: di 13 aug 2019, 19:52 Maar dan moet het wel heel slecht gesteld zijn met het gebit/tAndvlees.
Dat ben ik niet met je eens. Een verwaarloosde tandvleesontsteking kan al voor problemen zorgen.
Door Lizzy
#3383923
Ik sluit me aan bij Laika. Daar hoeft het gebit echt niet compleet rot voor te zijn hoor. Een ontsteking alleen al is genoeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door