Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3383442
Kaio schreef:Ja dat weer kan een aanslag zijn op bepaalde honden.
:bigarmhug: Ken het gevoel.
Fozzy was na de eerste hittegolf ziek, dikke darm ontsteking incl bloed, nu weer na de 2e, zwaardere AB kuur gehad. Niet fit, misselijk. Eet slecht tot soms niet. Dus nu nog een paar daagjes afwachten of hij zich weer beter gaat voelen nu dat de kuur klaar is. En anders verder onderzoek :-\ En hopelijk komt het niet terug, weer zit wel een beetje mee nu gelukkig.
Kan me herinneren dat het vorig jaar ook pet met zijn buik was na/tijdens de hitte
Ach die oudjes... las net al op het nieuws dat er door de extreme hitte die week 400 mensen meer dan normaal waren overleden en dat zijn de 80+
Dus het is niet zo raar dat onze oudjes er ook zoveel last van hebben natuurlijk....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3383512
constance.blokzijl schreef: vr 09 aug 2019, 10:14 Ach die oudjes... las net al op het nieuws dat er door de extreme hitte die week 400 mensen meer dan normaal waren overleden en dat zijn de 80+
Dus het is niet zo raar dat onze oudjes er ook zoveel last van hebben natuurlijk....
Fozzy is niet het oudje, nouja hij wordt over 2 weken 8 :o :o :o
Door Anne in Zweden
#3383513
eelke schreef: do 01 aug 2019, 16:38 Joep heeft een bloedoor, links. Rechts is zijn oor een beetje ontstoken. Waarschijnlijk dus echt dikke pech en met zijn linkeroor ergens tegenaan geflapperd omdat het rechts jeukte.

Advies was om het volgende week leeg te laten zuigen. Straks maar eens rondlezen of ik het eens ben met dat advies ;)
Niet meteen laten leegzuigen, dat heeft bij Scotch een permanent half hangoor opgeleverd. Nou heeft Joep die van zichzelf al natuurlijk, maar bij Scotch (husky) oogde het toch wat lullig. :(

Probeer een homeopatisch da te vinden die met bloedzuigers werkt. Mijn homea-da in Duitsland zei dat ze die ook bij bloedoren inzette met goed resultaat. Heeft iets te maken met het speeksel of wat dat spulletje ook is dat bloedzuigers achterlaten bij het zuigen.

Edit: o sorry, ik huppel weer lekker ruim achter de rest aan. Had niet gezien dat je dit probleem al een week geleden had aangekaart. ;D
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3383520
Grrr..... ging het zo lekker... :-[

Gisteren ineens en onverklaarbaar heel benauwd, duizelig. Het was niet ècht warm buiten (ja, beetje broeierig).
Wil ik bij de huisarts langs, is die met vakantie. Dus naar de vervanger. Die kon ook zo niets vinden.
Volgende week maar eens overleggen met de eigen huisarts.
Door eelke
#3383523
Anne in Zweden schreef: Niet meteen laten leegzuigen, dat heeft bij Scotch een permanent half hangoor opgeleverd. Nou heeft Joep die van zichzelf al natuurlijk, maar bij Scotch (husky) oogde het toch wat lullig. :(

Probeer een homeopatisch da te vinden die met bloedzuigers werkt. Mijn homea-da in Duitsland zei dat ze die ook bij bloedoren inzette met goed resultaat. Heeft iets te maken met het speeksel of wat dat spulletje ook is dat bloedzuigers achterlaten bij het zuigen.

Edit: o sorry, ik huppel weer lekker ruim achter de rest aan. Had niet gezien dat je dit probleem al een week geleden had aangekaart. ;D
Vanmorgen toch leeg laten trekken. Het was 1 dikke bal, en tot nu toe lijkt het hem wel op te luchten, de druk is er af.
Beide oren waren vanbinnen ook niet meer geïrriteerd, dus ik dacht, we gaan het maar gewoon zien. 20 cc bloed eruit, en weer een slank oor. Deed hem gelukkig niet veel pijn. Toch een beetje als bij de abces denk ik, dat het oplucht als de druk er af is.

Nu hopen dat zijn oor dun blijft. Vergeten te vragen hoe lang hij nu nog meer risico loopt op weer vollopen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3383567
Ronald schreef: vr 09 aug 2019, 17:04 Grrr..... ging het zo lekker... :-[

Gisteren ineens en onverklaarbaar heel benauwd, duizelig. Het was niet ècht warm buiten (ja, beetje broeierig).
Wil ik bij de huisarts langs, is die met vakantie. Dus naar de vervanger. Die kon ook zo niets vinden.
Volgende week maar eens overleggen met de eigen huisarts.
He Ronald, wat vervelend.
En vooral zo frustrerend dat ze geen oorzaak kunnen vinden.
(ik vond het vandaag erg benauwd en merkte ook aan Bandit dat hij veel sneller moe was)

eelke schreef:Vanmorgen toch leeg laten trekken. Het was 1 dikke bal, en tot nu toe lijkt het hem wel op te luchten, de druk is er af.
Beide oren waren vanbinnen ook niet meer geïrriteerd, dus ik dacht, we gaan het maar gewoon zien. 20 cc bloed eruit, en weer een slank oor. Deed hem gelukkig niet veel pijn. Toch een beetje als bij de abces denk ik, dat het oplucht als de druk er af is.

Nu hopen dat zijn oor dun blijft. Vergeten te vragen hoe lang hij nu nog meer risico loopt op weer vollopen.
Wat fijn dat hij zich beter voelt nu de druk eraf is. :)
Hopelijk geneest het nu snel(ler) en komt het NOOIT meer terug! ;)
Door Too
#3383579
:wall:
Tablet wil niet laden... gooien zal wel niet helpen
Geen tv en nu ook geen tablet , ben echt veel te moe en te ongeduldig om dat ding (veilig) open te maken en een beetje intelligent te koekeloeren
Door eelke
#3383582
Ronald schreef: vr 09 aug 2019, 17:04 Grrr..... ging het zo lekker... :-[

Gisteren ineens en onverklaarbaar heel benauwd, duizelig. Het was niet ècht warm buiten (ja, beetje broeierig).
Wil ik bij de huisarts langs, is die met vakantie. Dus naar de vervanger. Die kon ook zo niets vinden.
Volgende week maar eens overleggen met de eigen huisarts.
Nou, ik werd gisteren ook ff niet lekker hoor, nu was ik ergens binnen waar het warm en benauwd was, maar goed, met 39 graden was dat het ook. Ook vandaag was het smerig weer vond ik. Ik hoop voor jou dat het ook gewoon daardoor kwam.
Too schreef::wall:
Tablet wil niet laden... gooien zal wel niet helpen
Geen tv en nu ook geen tablet , ben echt veel te moe en te ongeduldig om dat ding (veilig) open te maken en een beetje intelligent te koekeloeren
Dan kun je maar beter gewoon lekker gaan slapen toch? ;)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3383711
eelke schreef: vr 09 aug 2019, 21:50 Nou, ik werd gisteren ook ff niet lekker hoor, nu was ik ergens binnen waar het warm en benauwd was, maar goed, met 39 graden was dat het ook. Ook vandaag was het smerig weer vond ik. Ik hoop voor jou dat het ook gewoon daardoor kwam.
Ik ben eruit... Iets met therapie. Als ik 's avonds therapie heb gehad en ik begeef me dan in het sociale leven, dan vliegt het me aan.
Tip van Flip dus: na de therapie gewoon naar huis, bankhangen of slapen.
Door Siberienne
#3383715
Ronald schreef: zo 11 aug 2019, 16:45 Ik ben eruit... Iets met therapie. Als ik 's avonds therapie heb gehad en ik begeef me dan in het sociale leven, dan vliegt het me aan.
Tip van Flip dus: na de therapie gewoon naar huis, bankhangen of slapen.
Aha!
Therapie zuigt energie. Soort van reset. Ik moest daarna ook niks ingewikkelds plannen en lekker thuis zijn. Ooit de fout gemaakt nog even de grote boodschappen te gaan doen in de super, kreeg bijna een paniekaanval. Maar fijn dat je het verband gevonden hebt!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3383822
Ronald, wat fijn dat je de oorzaak gevonden hebt! :)
Ik kan me voorstellen dat dat rust geeft, nu heb je weer meer controle over de zaak / je lichaam. ;)

Nou weet ik natuurlijk niks van kinderen opvoeden, maar kun je de dingen niet beter benoemen zoals ze zijn?
Ik was met Bandit buiten toen een oma tegen haar ca 3 jaar oude kleinkind zie: o kijk, een woefje. Zie je dat, oh, wat een leuk woefje…..etc.
Waarom niet gewoon hondje!?

Een tijdje terug riep er een meisje van een jaar of 9: oh gaaf, een husky!!
Naar Bandit. :o
Om je een idee te geven, dit is Bandit:
DSC06898.JPG
DSC06898.JPG (2.71 MiB) 1527 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door sam28
#3383828
Ik heb dat getrut met kinderen ook nooit zo begrepen. Het is een poes, geen miauw enzenz.

En duidelijk een husky toch??!!! ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3383830
Een kind van 3 vind ik dat al laat.
Maar soms vinden kinderen geluiden eenvoudiger om uit te spreken dan de woorden zelf en komt dat dus eenvoudiger binnen. Tis een beetje een tussenoplossing en eenvoudigere manier om toch al iets te zeggen.
Dat was hier, bij de oudste ook zo. Die heeft vrij lang alle dieren met hun geluid benoemd.
Maar het is idd wel beter om als ouder het juiste woord eraan te linken. Zodat ze het ook wel juist leren en dat op den duur ook gaan zeggen.
En zoals gezegd, 3 is daar wel al laat voor. Die kinderen kunnen normaal al prima heel wat woorden goed zeggen.

Kan ook met andere zaken trouwens. Een brandweerwagen of ziekenwagen is pi-pa of wieoewieoe. Das gewoon leuker om met taal om te gaan en kunnen ze al vroeg zeggen. Maar het is wel duidelijk dat dat geen blijvende woorden moeten zijn...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3383841
Kaio schreef: vr 09 aug 2019, 16:45 Fozzy is niet het oudje, nouja hij wordt over 2 weken 8 :o :o :o
Familie van mij heeft na minstens 5 newfen gehad te hebben, nu dan de 1ste die 8+ is. Die vinden dat dus heel oud. Wel van de ene knieoperatie naar de ander, maar het is 8.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door