Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3383636
MillyMol schreef: za 10 aug 2019, 13:07 Het kan een obstructie zijn in de vorm van een vreemd voorwerp op een poliep, maar het kan misschien ook een slokdarmdivertikel zijn?
Dank je, ik kwam bij het googelen hiernaar ook de term megaoesophagus tegen. Ik neem het allemaal mee naar de da om aan hem voor te leggen. Die vindt mij toch al zo'n fijne klant, omdat ik me meer dan de gemiddelde huisdiereigenaar bemoei met de behandeling... ::) Maar goed, zijn probleem.

Sven houdt de vloeibare meuk goed binnen, maar heeft wel zoveel honger dat hij ook probeert het vaste voedsel dat Vaya en Sokjes laten staan probeert op te eten, en dat gaat dus niet goed. Veel slijmproductie, en dan komt de boel weer naar buiten. Maar hij loopt rond, is alert, slaapt dan weer een stukje. Als het zo doorgaat, halen we de dinsdag wel (als we niet maandag al kunnen komen).

Palpatie van de keel heb ik geprobeerd, maar ik heb er te weinig verstand van om iets bijzonders te voelen. Hij toont in ieder geval geen pijn wanneer ik zijn keel masseer.
Rechtop houden bij het spuiten heb ik ook gedaan, maar heeft geen meerwaarde. Als ik het voedsel gewoon zo in zijn bekje spuit, blijft het ook binnen.

Sven is een taaie. Toen hij hier aanklopte drie jaar geleden, woog hij ongeveer 1,5 kilo en had hij het ook zwaar. Maar hij heeft zich erdoorheen geslagen, en ik hoop dat hij dat ook ditmaal zal doen.
#3383644
pearlsofpassion schreef: za 10 aug 2019, 14:40 We duimen mee!

Wat kleintje is Sven dan! :D Bijzonder, voor een langharige kater.
Ja, hij is echt heel klein. Terwijl hij al wel volwassen was toen hij hier aanklopte, gezien zijn tanden. Kim meent dat ze hem de zomer voordat hij bij ons kwam al heeft zien rondlopen hier in de buurt; dat betekent dat hij minstens bijna een jaar heeft gezworven. Met een plakkaat vilt van 2 cm op zijn rug, en overal verviltingen. :( Gezien zijn nieuwsgierigheid en totale onverschrokkenheid ga ik ervan uit dat hij ooit ergens in een geparkeerde auto of zo is gesprongen en op die manier in deze contreien is beland.

Maar hij heeft het overleefd allemaal, en hopelijk komt het ook ditmaal wel goed. We gaan ons best doen, zelfs al moet ik hem de komende twintig jaar twintig keer per dag met een spuitje voeren, dan doe ik dat graag. Hij is zo lief!
#3383752
Anne in Zweden schreef: za 10 aug 2019, 15:10
Maar hij heeft het overleefd allemaal, en hopelijk komt het ook ditmaal wel goed. We gaan ons best doen, zelfs al moet ik hem de komende twintig jaar twintig keer per dag met een spuitje voeren, dan doe ik dat graag. Hij is zo lief!
Ik lees het al, Sven is bij de juiste mensen aan komen lopen! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door