Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3383472
Hier komt het al de hele dag met bakken naar beneden. We willen eigenlijk nog een even weg omdat de vorige vakantie vroegtijdig afgebroken werd vanwege een flink gekneusde voet. Caravan aan de deur maar de voorspellingen zijn zo slecht dat ik er eigenlijk heel erg tegenop zie om te gaan. 14 dagen in een tent met 3 honden en naar buiten kijken hoe het regent.....bah
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3383490
Hier regent het ook al een groot deel van de dag maar het is lichte regen, zeker geen bakken uit de hemel.
Voor de natuur zou het beter zijn wanneer het wat steviger zou regenen, dan wordt mijn gras misschien wel weer een keer groen ipv bruin wat je hier overal ziet in de omgeving.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3383534
Hier is het ook weer veeeel minder dan voorspelt. Ok, het is iets. Een halve cm. Terwijl er een hele dag regen en onweer voorspeld waren.

Misschien komt het nog, ik hoop het maar. Want we hebben ons dagje Pairi Daiza uitgesteld naar zondag, maar nu is er net een pandatweeling geboren en dus zal het wel over de koppen lopen worden. :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3383537
Hier is vandaag best veel regen gevallen. Lekker voor de tuin alleen mijn twee witte hortensia's laten de koppen nu hangen. Is ook nog maar een jonge struik natuurlijk.
Verder is het qua temperatuur goed te doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3383646
Ik wou nou wel eens weten hoeveel regen er daadwerkelijk valt dus afgelopen week een regenmeeter gekocht. Gisteren viel er behoorlijk regen naar mijn idee en ik dacht dat ding zit vast mudjevol. Thuisgekomen gelijk naar de regenmeter gerend ;D
alles bij elkaar maar 10 mm regen ::)
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_12c86.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_12c86.jpg (206.29 KiB) 1657 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384073
Nou ik vind het best jammer dat ik in augustus s avonds al de tuindeur dicht moet doen anders is het te koud. En in een lange broek en trui moet zitten. Kan de airco bijna al op heat zetten ;D

Ene uiterste naar het andere dus ::) Van mij mag het "normaal" doen
Door Siberienne
#3384100
Ik vind het heerlijk weer. Vanochtend buiten ontbeten, graadje of 16, heerlijk stil, alles best groen. Niks mis mee!
Alleen de hoosbui net toen we gisteren wilden gaan wandelen was even minder. Ik snuif al een beetje herfst op en dat is mijn favoriete seizoen :) :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384143
Ja herfst vanaf augustus :uglystupid2:
Onkruid groet goed in ieder geval :thumbup: ::)

Geen idee van welk seizoen ik nog hou. Niet van herfst ook ;D Nat, wind nee. Niet van de winter, alhoewel ik een zonnige dag in de winter wel mooi en lekker vind. Alleen de korte dagen vind ik wat minder en die stomme feestdagen al helemaal ;D
Lente is mooi, alles komt weer tot leven, wordt helaas verknald door hooikoorts ;D
Hmm zomer , ja een graad of 25, niet te veel wind, zonnetje, dat is wel lekker, maar wanneer is dat dan? Meestal wordt dat ook overdreven, 15 graadjes erbij of zo ;D
;D ;D ;D ;D whaha sorry moet zo gaan waterwerken en het regent hier nu, gelukkig waaien we njet weg zoals vorige week ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3384149
Hier valt nu eindelijk wat regen. Alle grasvelden in omgeving waren nog bruin en ik moest nog gewoon planten water geven omdat er niet meer dan paar druppen viel. Dus voor de tuin is het nu goed weer.
Zelf hoop ik wel snel weer op een zonnetje :cool:
De temperatuur zo rond de 20 graden vind ik wel prima :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3384150
Hier is het eigenlijk al 2 weken gewoon grijs, regent steeds een beetje, en ik vind zo rond 20 graden zonder zon echt te koud.
Je kan gewoon niet aangenaam buiten maar de grond heeft nog steeds na 2 weken druppelen, bijlange niet genoeg water gehad. Gisteren tussen de buien door nog prei gepoot en enkel de bovenste 2 mm grond zijn vochtig..
Triest gewoon dit.

Ik zou willen dat het ofwel regent (want dat mag wel voor de natuur) , ofwel de zon schijnt (zodat we buiten kunnen) . Maar dit tussenweer vind ik bloedirritant op den duur. En wordt niemand blij van.
In oktober kan me dat minder schelen, maar midden in de zomer kan dat toch niet zijn?

(BTW: dit is het weer dat klimatologen voorspellen voor onze regio met de klimaatveranderingen.. Als de golfstroom stilvalt. Meer regen en dus ook wolken, kouder enz. )
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3384198
Globaal warmer. Hier kouder.
Als de golfstroom stopt zelfs in heel Europa. Weet je dat Spanje op dezelfde hoogtegraad ligt als New York? Dat het klimaat hier zoveel beter is, komt door de Middellandse Zee en de golfstroom. Valt die laatste weg, dan wordt het een stuk minder mooi.
Door Siberienne
#3384203
pearlsofpassion schreef: zo 18 aug 2019, 08:50 Globaal warmer. Hier kouder.
Als de golfstroom stopt zelfs in heel Europa. Weet je dat Spanje op dezelfde hoogtegraad ligt als New York? Dat het klimaat hier zoveel beter is, komt door de Middellandse Zee en de golfstroom. Valt die laatste weg, dan wordt het een stuk minder mooi.
Of mooier; eindelijk weer sneeuw! (Zegt S2)

Ik dacht dat zuid Frankrijk woestijn zou worden en hier warmer, maar niet aan de Golfstroom gedacht...
Door Lizzy
#3384204
Lekker hoor, herfst vakantie ::)
IMG_20190818_094033[1].jpg
IMG_20190818_094033[1].jpg (7.96 MiB) 1440 keer bekeken

Dit lijkt wel een champignon. Komen als paddenstoelen uit de grond.
IMG_20190818_093958[1].jpg
IMG_20190818_093958[1].jpg (5.52 MiB) 1440 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door