Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3382759
:D regen :D genoeg om doorweekt van te raken als je net buiten liep maar veels te kort voor de planten. Onder de bomen is het waarschijnlijk nog steeds droog. Misschien komt er nog wel wat meer vanmiddag.
Gebruikersavatar
Door pike
#3382865
Gistermiddag is nog wel iets gevallen, maar vanmiddag was er dan eindelijk echte regen, wel vier uur lang :cool: Jammer dat ik niets kon doen buiten maar het was zo broodnodig, dat water. Vanochtend nog heerlijk met Duc kunnen wandelen in de bossen met als afsluiting een verkoelend stukje zwemmen in de Berkel :D
Door Lizzy
#3382867
Echt he, hier pleurt het met bakken uit de hemel. Al een paar dagen. Ik ben er helemaal klaar mee, bleh >:(
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3382869
Hier niet meer dan een paar drupjes gezien vandaag, de straat is er niet nat van geweest.
Maar wel weer fijne buitentemperatuur met 21 graden :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3382871
16 mm sinds De Grote Droogte. 16 lullige mm. Oh wacht, mm nummer 17 komt net uit de lucht gevallen.

Wel mooi om te zien is dat het gras accuut weer gaat groeien en groen wordt. We kunnen nu weer zien waar de robotmaaier geweest is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3382873
Hoeveel mm er de afgelopen uren is gevallen weet ik niet precies, maar ergens tussen de 19 en 20 mm schatten we. In elk geval veels te weinig om het tekort aan te vullen. Maar aangezien dat tekort iets van 200 mm bedraagt is dat niet zo gek. De ergste nood is hiermee wel geledigd denk ik. Voor de aardappelen enzo zal het wel niet genoeg zijn. Nu schijnt de zon weer trouwens.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3382874
Het regent hier al uren ! Vandaag

Geloof dat we hier weinig last van droogte hebben
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3382884
Nou, daar ben ik ook wel een tikje jaloers op.
Hier regent het al dagen steeds 2 minuten. Zo van die buitjes waarvan je net nat bent als je buiten bent. En dat het over is tegen dat je binnen gaat. Denk je:de zon schijnt! :D, regent het weer tegen dat je buiten bent, is het weer over als je voor de achterdeur staat. Vreselijk!
En op het eind van de dag is de grond nog steeds droog en is er ook niets op de zandbak blijven staan, dus verdampt blijkbaar net zoveel als er valt...
Echt stom, je kan niet buiten en de planten hebben nog steeds geen water.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3382899
We zagen op de radar alle buien alweer links en rechts voorbijtrekken tot er gisteravond een klein rood vlekje boven ons huis bleef hangen. Toen kregen we een donderklap, mega hagelstenen en heeel veel regen. Het is ook alles of niks he?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3382909
Volgens mij heeft het hier flink geregend gister weer, maar ik vind alles er maar treurig en dorstig bij hangen nog. :-\
Door fransbulletje
#3382918
Hier nog weinig regen gehad maar het is nu zo lekker buiten.
Bewolkt en windje, gewoon even lekker bijkomen en eindelijk weer eens lekker kunnen lopen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3383141
Lap! Het onweer dat morgen voorspelt was is alweer verdampt, terwijl het zo dringend nodig is. En nu staat er op vrijdag een op. Net als wij een dagje Pairi Daiza gepland hebben omdat ze dan zo mooi weer gaven ... >:(
Tis te hopen dat het nu ook nog weer wat verschuift.

Het regent hier al een hele week elke dag 5 druppels. Merendeel van de tijd wel bewolkt en zo'n wind waarvan je denkt: het gaat regenen. En ja, dat doet het dan ook, maar nooit voldoende om de grond/terrastegels zelfs maar even nat te maken. Echt een paar druppels en gedaan...
Dan heb ik liever gewoon zon hoor.. Daar kan je tenminste van genieten en dan is het duidelijk.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3383154
Hier was het gisterochtend gruwelijk benauwd. Bewolkt, vocht in lucht en minimaal 20 , nou leuk ::)
Vanochtend veel beter want om ongeveer half 5 stak er een mega windje op en daarna een uurtje wat regen, dus vanochtend was het wel lekker fris :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3383337
Hier vanmorgen volgens mij veel vocht in de lucht want ik zag een regenboog zonder dat ik regen zag.
Einde van de ochtend even flink buitje gehad, kort en heftig zullen we maar zeggen. Al met al veel te weinig voor de planten. Dat verdampen van buien herken ik hier ook al hebben we ook wel zonnige perioden op de dag. Koud is het ook nog niet, in huis nog steeds 25/26 graden en buiten ook nog geen jas aan
Gebruikersavatar
Door pike
#3383359
Afgelopen maandag was hier ook een mooie regenboog en ook zonder regen.
IMG_7941.JPG
IMG_7941.JPG (2.03 MiB) 1587 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door