Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3381652
Laika schreef:Ze zijn mooi!
Die blik van een brahma :cool:

Lief he :biggrin2: kun je nagaan als ze echt boos zijn, dan is het echt blik -30 :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3383045
Ik heb ook twee nieuwe dames. Ale, een dame en een meisje.
Cochin krieltjes. Want ik kon het niet laten. :biggrin2:
Oudste dame is een kleur die ik al heel lang wilde maar hier in de Brahma kriel vrijwel niet te vinden is. En sinds m'n ouders cochin krielen hebben, was ik daar ook wel erg van gecharmeerd.
2 weken geleden is er bij de warmte 1 van de Australorp en omgekiept en dus heb ik mezelf getracteerd op 2 nieuwe meisjes.
IMG_20190805_093950.jpg
IMG_20190805_093950.jpg (3.74 MiB) 2130 keer bekeken
Blijkt alleen dat de oudste veerluis heeft >:( dus die moeten eerst even weg voor ze met de rest mogen kennismaken.

En ja, ik weet het, die leggen ook voor geen meter, maar dat moet die australorp maar doen en deze worden tenminste mooi broeds. :)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3383089
Ze zijn leuk! En de oudere dame heeft een prachtige tekening op haar veren.

Je had ook een Sussex kip kunnen nemen om te broeden ;) . Die van mij blijft maar broeds. Na 15 eieren moet je haar weer met handschoenen aan van het nest plukken.
Als ze volgend voorjaar nog wil broeden ga ik er toch maar een paar eieren onder leggen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3383101
Ja he?
Das meerzomig zilverpatrijs. Die wilde ik al heel lang.
Meerzomig (goud) patrijs heb ik al meer gehad, nog een hen en haan in, die vind je het meest bij de Brahma kriel. Maar deze zilveren versie heb ik dus voor het eerst.
Angelique haar haan is ook meerzomig zilverpatrijs en minstens 1 hen is deels zilverpatrijs. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3383104
pearlsofpassion schreef:Ja he?
Das meerzomig zilverpatrijs. Die wilde ik al heel lang.
Meerzomig (goud) patrijs heb ik al meer gehad, nog een hen en haan in, die vind je het meest bij de Brahma kriel. Maar deze zilveren versie heb ik dus voor het eerst.
Angelique haar haan is ook meerzomig zilverpatrijs en minstens 1 hen is deels zilverpatrijs. ;D
De mijne? Nee hoor, dat is een zilverzwartgezoomd, een dottenkleur. Vader was koekoek. Die ene hen heeft wel een deel wat op zilverpatrijs lijkt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3383117
Angelique schreef: ma 05 aug 2019, 21:25 De mijne? Nee hoor, dat is een zilverzwartgezoomd, een dottenkleur. Vader was koekoek. Die ene hen heeft wel een deel wat op zilverpatrijs lijkt.
Echt? Ik had gezworen. :o
Ah ja, die enkelgezoomde kleuren ken ik wel niet in de hanen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3383187
pearlsofpassion schreef: di 06 aug 2019, 07:42 Echt? Ik had gezworen. :o
Ah ja, die enkelgezoomde kleuren ken ik wel niet in de hanen natuurlijk.
Dit is een zilverpatrijs (roodgeschouderd)
20110405_74.JPG
20110405_74.JPG (3.1 MiB) 2031 keer bekeken
En dit is de niet-kleurzuivere zilverzwartgezoomde haan die ik nu heb.


IMG_7678.jpg
IMG_7678.jpg (1.88 MiB) 2031 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3383342
Het gaat super!
Ik heb gisterenavond de nieuwe kipjes mee op stok gezet en vanmorgen liepen ze al bijna rond alsof ze nooit wat anders gedaan hebben.
De haan is duidelijk verliefd op dat volwassen zilverpatrijsje. Nou moet je ook toegeven, weersta als vent maar eens zo'n kont he. :biggrin2:
Maar beide nieuwe meisjes hebben zich gaarne onder zijn hoede geschaard vandaag en de Brahma-hennen waren ook lief. Mijn witte brahma voelt zich wel wat opzijgeschoven, dat zie je duidelijk, maar dat zal wel weer bijtrekken.
Alleen het op stok gaan was wat onzeker en daardoor bleef de haan ook maar van stok. Wilde zijn nieuwe meiden niet achterlaten zeker. Tegen de schemer liep iedereen nog rond, terwijl ze normaal al 4 uur eerder op stok gaan. Ik vermoed dat ze uiteindelijk wel een plekje gevonden hebben om te slapen maar ben er niet op blijven wachten. Zal morgen wel eens kijken of ze het uiteindelijk allemaal vinden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3392167
Ik ga deze nog eens oprakelen.
We hebben we strubbelingen gehad met m'n haan, die blijkbaar zich frustrerende door de rui en dat afreageerde op de hennen. Vooral de Australorp moest eraan geloven, maar ook de andere. Dus Meneer heeft een paar weken mogen afkoelen in een rennetje apart. Dat heeft hem wel goed gedaan. De laatste dagen de Australorp erbij gestoken en dat ging goed, hij valt haar niet meer aan, maar herkent haar nog steeds niet als een hen. Hij treed haar echt niet.
Nu zitten ze weer allemaal samen en gaat het goed. Dus dat is fijn. Maar op kuikens van de Australorp moeten we duidelijk niet rekenen en we vinden zo'n eitje in de winter toch echt wel leuk.
Dus was het plan om de cochins misschien broedeitjes van een legras te laten uitbroeden in de hoop dat de haan die wel zou treden en vooral beter aanvaarden als ze in zijn toom geboren worden.

En ik heb zo'n leuk ras gevonden! Het Twentse hoen https://twentsehoenders.nl/project/zilverpatrijs/
Ze zijn levendiger maar hebben verder een gelijkaardig karakter als de Brahma's en qua uiterlijk zitten er ook gelijkenissen in. Er zit net als bij de Brahma vechthoenbloed in. En ze leggen niet elke dag maar wel door in de winter. Ideaal!
Alleen... Ze zijn erg zeldzaam. Maar ik ga toch eens proberen of ik er niet aan kan geraken.
Door hannabelgje
#3392172
Ik heb een paar maanden geleden 3 bruine legkipjes van iemand overgenomen. Ik blijf dat qua karakter toch de leukste kipjes vinden. Zo lief en tam. En ze leggen goed. Jammer is alleen dat ze zo ongezond zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Laika
#3392176
Onze Sussex kippen zijn nu een beetje van de leg en in de rui. Een van de hennen legt al een poos windeieren. Die vind je dan 's morgens op de mestplank onder de zitstok. We hebben al strooisel op de plank gelegd zodat het ei een zachte landing heeft maar dat verandert niets aan de oorzaak natuurlijk. Ik denk trouwens dat er weinig aan te doen is behalve de leg laten stoppen door een injectie te halen bij de DA. Voldoende eierschalen en schelpjes krijgen ze vanzelfsprekend al.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door