Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3382455
Siberienne schreef:Spot plukt bramen ;D

438C6EE4-98F6-4EBF-AC0E-BF31D55358D3.jpeg

Gaaf!! Duc doet het ook en ik blijf het heel bijzonder vinden. Die uit de supermarkt lust hij niet ::)
Door Eef+Stippels
#3382473
Siberienne schreef:Spot plukt bramen ;D

438C6EE4-98F6-4EBF-AC0E-BF31D55358D3.jpeg

Oh wat leuk!! :D

@Pike, wat typisch dat Duc die uit de supermarkt niet lust. Zou hij ruiken of proeven dat ze bespoten zijn? Of zijn het biologische? Ben ik dan benieuwd naar :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3382488
Eef+doggies schreef:Oh wat leuk!! :D

@Pike, wat typisch dat Duc die uit de supermarkt niet lust. Zou hij ruiken of proeven dat ze bespoten zijn? Of zijn het biologische? Ben ik dan benieuwd naar :)
Dat zijn geen biologische. Ik heb hetzelfde met Pike meegemaakt. Pike hield niet zo van wilde bramen, maar bleek tijdens vakantie in Denemarken gek op wilde frambozen. Dus telkens als we die tegenkwamen was het: Pike kijk! Lekkere boosjes!! Nou en dan was het smullen. Eenmaal weer thuis kocht ik in de winkel frambozen. Pikie kijk eens: boosjes !! Nou hij spuugde ze zo uit ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3382491
Biologisch of niet, frambozen uit de winkel zijn gewoon veeeel zuurder dan uit de tuin. Gewoon te onrijp geplukt zodat je ze tenminste een paar dagen kan bewaren.

Zelfs de bramen uit mijn tuin smaken veel minder lekker dan die uit het wild. Maar die struik heb ik dan ook weggedaan. Vond ze echt niet lekker.
Door zurca
#3382494
Nu is een bosbes niet helemaal hetzelfde als een blauwe bes maar Pippa vind de bio blauwe besjes die ik weleens heb ook niet echt geweldig.
Ik ga eens kijken wat ze van wilde bramen vind als we die tegen komen :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3382514
Blauwe bessen uit de winkel lusten ze geen van twee. Wilde bosbessen kom ik hier niet tegen dus dat zou ik niet weten.
Eigenlijk lusten ze nauwelijks iets van fruit uit de winkel ::) tenzij het erg zoet is: Rijpe meloen of mango gaat er altijd in. Appel gaat er bij Duc altijd in maar bij Jakkie daarentegen laat het meestal liggen.
Door Siberienne
#3382556
Spot is ook zo'n "pizzeria" Wilde bosbessen lust hij wel, blauwe bessen vd biologisch kweker niet. Appels soms wel soms niet. Peer is bijna altijd lekker. Aardbeien (ook biologische) zijn vergif als ik zijn blik mag geloven. Bramen uit de winkel nog niet geprobeerd. Volgens mij is het ook de vreugde van zelf "vangen" want ik geloof er niks van dat alle bramen ook lekker rijp zijn.

Broer Shadow doet niet aan fruit eten. Da's voor mietjes, zegt zijn blik ;D ;D
Door Eef+Stippels
#3382632
Gisteravond zat er ineens een duif in de tuin, bij ons naar binnen te loeren :biggrin2:
Hij leek nogal moe, dus we hebben hem water en vogelzaad gegeven en hij stak meteen zijn hele hoofd in het bakje water en at het zaad gulzig op.
Vanochtend zat hij er weer en heb ik hem nieuw vogelzaad gegeven.
Gezellig zo'n nieuw huis/tuindier :D

Hij heeft wel een ring, maar op internet en hier op het forum lees ik dat de eigenaar hem toch niet terug wil als hij zijn huis niet meer kan vinden, dus ik heb hem niet opgestresst om op de ring te kijken.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 04 apr 2021, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3382648
Eef+doggies schreef:Gisteravond zat er ineens een duif in de tuin, bij ons naar binnen te loeren :biggrin2:
Hij leek nogal moe, dus we hebben hem water en vogelzaad gegeven en hij stak meteen zijn hele hoofd in het bakje water en at het zaad gulzig op.
Vanochtend zat hij er weer en heb ik hem nieuw vogelzaad gegeven.
Gezellig zo'n nieuw huis/tuindier :D

Hij heeft wel een ring, maar op internet en hier op het forum lees ik dat de eigenaar hem toch niet terug wil als hij zijn huis niet meer kan vinden, dus ik heb hem niet opgestresst om op de ring te kijken.
Dat is niet waar! Ze zijn verplicht hem op te halen en de duif die wij zo vonden een jaar of wat terug is gewoon weer in training gegaan. Dus ik zou hem wel vangen en bellen, want grote kans dat ie niet heel goed voor zichzelf kan zorgen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3382957
Super lief PoP!

We zijn weer thuis na 2 weken oppassen. Charlie is blij dat ie weer thuis is, maar ik denk dat ie dit uitzicht ook wel gaat missen. Ik ook wel!
C3A29EC1-F838-4885-8869-49261693A08D.jpeg
C3A29EC1-F838-4885-8869-49261693A08D.jpeg (3.38 MiB) 1279 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door