Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3380541
Virjonk89 schreef:Nee dat wil ik er echt niet mee zeggen. Dacht stuur de uitslag door. Want hij heeft ook te veel eiwitten of zo in de urine. En ik vroeg me af of die ph druppel test voor aquarium wel te geloven is. Want ik wil mijn schat weer goed hebben. Zodat hij ook weer eens een snoepje of weer fruit mag hebben. Want hij mag nu niks extras. Maar af en toe glipt hij de tuin in en eet hij gras en spugt na de tijd ook haast gelijk weer uit. Zou u weten wat dat kan betekenen? Ik wil echt niks liever dat die weer beter is. Zaterdag ochtend ga ik samen met mijn vriend weer terug naar de dierenarts. In plaats van ik alleen.
Maar betrof dit een spoortje eiwit of veel eiwit, dat in de urine is aangetroffen? Veel eiwit kan betekenen dat er ook ontstekingscellen aanwezig zijn of kan duiden op nierproblemen. Maar gezien de rest van de uitslag lijkt me dat laatste niet direct aan de orde. Aangezien er ook wat bloed in zit, zou dat + eiwit kunnen duiden op een blaasontsteking. Op zich zou ik dan wel verwachten dat er ook ontstekingscellen in de urine moeten zitten en die zitten er niet.

pH waarde meting is alleen maar interessant als dat in verse urine is gedaan.

Kortom, ik denk dat het goed is dat je opnieuw naar de dierenarts gaat met verse urine en opnieuw metingen laat verrichten.

Je hond is volgens mij misselijk. Misschien komt het van de urical? Ik heb geen idee. Misschien heeft ie meer trek, omdat ie niks tussendoor krijgt? En doet ie dit door de honger?
#3380789
Ze hebben zaterdag in verse urine weer getest en de ph waarde was 7. Maar ze hebben het weer over de eiwitten gehad en sperma zat er veel in. Dus ze gaan nu de 20ste een echo maken. Ik ben wel gestopt met urical geven. En nu is die ook niet meer zo aan het gras eten en overgeven.
Door Lizzy
#3380792
Virjonk89 schreef:Ze hebben zaterdag in verse urine weer getest en de ph waarde was 7. Maar ze hebben het weer over de eiwitten gehad en sperma zat er veel in. Dus ze gaan nu de 20ste een echo maken. Ik ben wel gestopt met urical geven. En nu is die ook niet meer zo aan het gras eten en overgeven.
OK. Niet geheel onverstandig hoor, een echo. Ik ben benieuwd.
#3380804
Als er sperma bij zit is het toch logisch dat er eiwitten aanwezig zijn. Dan is dat toch niets om ongerust over te zijn? :???:
Ik zou gewoon nog eens testen. Ik zou er vanuit gaan dat er niet elke keer sperma in zou zitten... Das toch gewoon toeval?
#3381577
Hallo allemaal. Ik wou jullie nog even laten weten dat we een secondopinion hebben gedaan. En de ph waarde was goed 6,5. Ze heeft zijn buik en alles na gevoeld temperatuur gemeten. Was allemaal goed. Hij heeft wel nog bloed in de urine zitten en heel veel spermacellen. Wat dus eigenlijk niet in de urine hoort te zitten. Dus ze heeft even gevoeld en zijn prostaat is aan de grote kant. Nu gaan ze morgen een echo maken om het allemaal zeker te weten.
Door Lizzy
#3381588
Virjonk89 schreef:Hallo allemaal. Ik wou jullie nog even laten weten dat we een secondopinion hebben gedaan. En de ph waarde was goed 6,5. Ze heeft zijn buik en alles na gevoeld temperatuur gemeten. Was allemaal goed. Hij heeft wel nog bloed in de urine zitten en heel veel spermacellen. Wat dus eigenlijk niet in de urine hoort te zitten. Dus ze heeft even gevoeld en zijn prostaat is aan de grote kant. Nu gaan ze morgen een echo maken om het allemaal zeker te weten.
OK. Volgens mij een goede actie, om voor een 2nd opinion te gaan! Ben benieuwd naar de echo. Succes. En laat het ons even weten!
Door Lizzy
#3382594
Virjonk89 schreef:We hebben de echo gehad en idd zijn prostaat is wat aan de grote kant. Hij heeft een hormonen kuur mee gekregen en over een maand willen ze hem weer zien en weer een echo maken.
OK. Ik hoop dat de kuur helpt. Overigens zou pompoenpitolie ook goed kunnen werken bij een goedaardige prostaatvergroting. Misschien een idee voor na de kuur?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door