Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3382391
Ik las is het topic van Basil over jouw "nagel knip tik" en dat je tips hebt...
Er was al iemand met interesse en ik heb dat ook!
Pippa was bij de fokker gewend aan nagels knippen en thuis ben ik daar mee doorgegaan. Echter toen ze net een week of 3 bij ons was had ze haar nagelriem bezeerd. Bloed overal en dus moest ik echt kijken wat er mis was. Sindsdien dra-ma om überhaupt maar aan haar nagels te zitten last staan knippen :-X Ben toen opnieuw begonnen, aanraken en niet wegtrekken is snoepje. Inmiddels mag ik haar pootjes vast pakken, nagels ook maar zodra het schaartje erbij komt...

Dusssss.... Brand maar los :biggrin2:
Laatst gewijzigd door zurca op ma 29 jul 2019, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3382396
Mn eigen nagel topic :smitten:
Maar het is een soort gedeelde obsessie met Liz dus die mag ook in de titel ;D

Wat voor mij echt een eye opener was was de andere manier van nagels knippen. ACL zoals ze het in die Facebook groep noemen. Ik zal even kijken of ik wat documenten daarvan hier kan posten.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3382401
Bij zowel Boomer als het ouwetje van m’n moeder heb ik echt gezien dat de voet anders ging staan toen de nagels korter werden.
Ze zijn bij mij inmiddels totaal gewend aan mijn obsessie en laten het gebeuren maar vooral bij Boomer heeft daar best wat training ingezeten.
Het werd ook veel beter toen ik het rode schaartje van Millers Forge ging gebruiken. Deze is zo scherp dat je door de nagel heen glijdt en dat je hem niet knelt wat vervelend aan voelt voor ze.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3382404
Die facebook groep is echt geweldig....onwijs veel info en handige tips

Ik heb wel een vraag over de rode Millers Forge.....bestel je die in het buitenland, want ik heb nog nergens in Nederland iets of iemand kunnen vinden die ze verkopen
Door Eef+Stippels
#3382406
Leuk hoor, een speciaal nageltopic voor Marije :D

Ik heb een tijdje terug het rode millers forge schaartje (@Ina: via Amazon) gekocht, maar Xindy's klauwtjes passen er niet goed door.
Hij is inderdaad wel lekker scherp zodat de nagels niet kapotgedrukt worden.
Zou een kniptang waar de nagel niet door een gaatje hoeft niet handiger zijn? En kun je dan niet beter die ronding krijgen?

Ik heb even gauw naar die documenten gekeken, maar zie niet hoe je het leven terug kunt laten gaan?
Ik knip hier 2-wekelijks zo kort mogelijk langs het leven. Maar ik vind de nagels er nog best lang uit zien. Ze raken bij lange na de vloer niet hoor, dat zeker niet. Maar je hoort ze wel tikken tijdens het lopen.
Door Lizzy
#3382410
Eef+doggies schreef:Leuk hoor, een speciaal nageltopic voor Marije :D

Ik heb een tijdje terug het rode millers forge schaartje (@Ina: via Amazon) gekocht, maar Xindy's klauwtjes passen er niet goed door.
Hij is inderdaad wel lekker scherp zodat de nagels niet kapotgedrukt worden.
Zou een kniptang waar de nagel niet door een gaatje hoeft niet handiger zijn? En kun je dan niet beter die ronding krijgen?

Ik heb even gauw naar die documenten gekeken, maar zie niet hoe je het leven terug kunt laten gaan?
Ik knip hier 2-wekelijks zo kort mogelijk langs het leven. Maar ik vind de nagels er nog best lang uit zien. Ze raken bij lange na de vloer niet hoor, dat zeker niet. Maar je hoort ze wel tikken tijdens het lopen.
Dit is gek! Want hier passen zelfs de boomstammen van Fritzi er doorheen!

Ik ben ook ontzettend blij met mijn Millers. Flinterdunne confetti snijd ik eraf.

Overigens wilde Fritzi ook niet dat ik nog aan haar pootje kwam na de operatie aan haar voet. Ik ben met Leo samen gaan knippen aan die voet. Leo met een zak snoepjes bij haar staan, ik knippen. In eerste instantie natuurlijk alleen aan haar poot voelen, keer erop teen vast houden. Inmiddels kan ik gewoon weer alleen haar nagels knippen, zonder dat Leo er met snoep bij staat.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3382425
Ik heb ook zo'n rode millers, dan heeft Xindy wel enorme klauwen zeg :o ;D

Nou ok ik moet toegeven dat hij bij sommige nagels niet past, en dan gebruik ik wel heel erg alternatieve cut lines :biggrin2:, gewoon van alle kanten steeds een stukje eraf.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3382438
sam28 schreef:https://www.jetty.nl/nl/diverse-artikel ... /a-1961-11

Deze heeft m. :)

Ik laat de DA altijd knippen. Als ik haar nagels knip word ze een wokkel. En als ik dan doorzet omdat het echt heel erg nodig is dan bibbert ze ook als ik mijn eigen nagels knip of walnoten kraak. Dat is echt super zielig, dus doe ik niet meer en ga ik naar de DA.
Ik ga die documenten eens uitpluizen.
Nee dat is de oranje, heel andere schaar!
Door eelke
#3382442
MarijeEnBoomer schreef:Nee dat is de oranje, heel andere schaar!
Ik wilde net zeggen, de mijne kan niet zo ver open. Past ook geen hele nagel doorheen hoor.

Nav dit topic ook weer gaan knippen, maar ik moet er toch maar eens een studie van maken hoe dat precies moet...
Door Eef+Stippels
#3382447
;D ;D
Ja, ze heeft hele brede (of hoge? ligt eraan hoe je het bekijkt) klauwtjes, passen amper door de knipopening.

Is die oranje Millers nageltang ook goed?
Misschien kan ik die er dan bij gebruiken voor de klauwtjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door