Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3382219
Hallo

Mijn pup heeft nu aan haar oor haar die samenplakt. Er hangt een hele sterke geur van metaalachtig rond die regio. Normaal ruikt dit zo als er bloed is maar het is niet zo dat dat aan het bloeden is ofzo. Dus vind dit heel raar. Heb gisteren haar kop volledig wat afgewassen maar vanmorgen was het weer hetzelfde. Samengeplakt op een plaats precies. Maar ze had erna niet meer gegeten dus vuil ofzo kan het niet zijn.

Gisteren leek het daar meer rood ‘ontstoken’ dan andere kant maar vandaag valt er niet echt iets op qua ontsteking.
Moet ik dit aan da melden of zou dit vanzelf over gaan?
Iemand ervaring?

Dank jullie voor te reageren alvast
Door Paulus5
#3382223
Heb het nu opnieuw wel al afgewassen. En beide oren zijn even rood-wit achtig.
Er is niet echt wondje te zien maar zit wel beetje gevoelig.

Ging foto maken maar hond wil niet stil zitten :-\
Door Paulus5
#3382224
Toch gelukt door filmpje. Zie inderdaad wel na dubbele speurtocht dat een iets zit van wonde. En ettert. Best ontsmetten of toch langs de da?
Bijlagen
8808C90E-E1FA-499A-A9AA-7D6D139D2F9A.png
8808C90E-E1FA-499A-A9AA-7D6D139D2F9A.png (1.59 MiB) 2600 keer bekeken
Door Lizzy
#3382229
Dit zijn lastige wondjes en die kunnen snel groter worden. Ik zou zelf het haar daar wegscheren, goed schoon maken met zilverwater of een andere desinfectie en daarna honingzalf erop. En dan even kijken hoe dat gaat.
Door Paulus5
#3382230
Dat is misschien best het wat wegscheren. Ik ging daar zelf niet aan gedacht hebben.
Honingzalf hebben we niet. Flamigel of isobetadinezalf of inotyol zalf? Zou zoiets ook goed zijn om er dan aan te doen na het ontsmetten?

Dank voor je antwoord
Door Lizzy
#3382231
Paulus5 schreef:Dat is misschien best het wat wegscheren. Ik ging daar zelf niet aan gedacht hebben.
Honingzalf hebben we niet. Flamigel of isobetadinezalf of inotyol zalf? Zou zoiets ook goed zijn om er dan aan te doen na het ontsmetten?

Dank voor je antwoord
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik ken die zalven allemaal niet :-[
Door Paulus5
#3382232
Lizzy schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik ken die zalven allemaal niet :-[
Aah geen probleem. Het ene is een huidzalf. Andere is een ontsmettende zalf. En flamigel is voor brandwonden eigenlijk maar wordt vaak bij gewone wonden gebruikt. Ontsmettende best denk ik zelf dan
Door Suzanne
#3382281
Paulus5 schreef:Aah geen probleem. Het ene is een huidzalf. Andere is een ontsmettende zalf. En flamigel is voor brandwonden eigenlijk maar wordt vaak bij gewone wonden gebruikt. Ontsmettende best denk ik zelf dan
Als het in ieder geval maar iets is wat bedoeld / geschikt is voor dieren. Dat maak ik er nog niet helemaal uit op.
IN alle eerlijkheid? Ik ging ermee langs de DA, eventueel vandaag nog, maar zeker morgen.

Suzanne
Door Paulus5
#3382293
Ik ga morgen langs gaan! Ik ga morgen ochtend bellen voor een afspraak. Want ze gaat het heel de tijd willen openkrabben. Ik wil nu natuurlijk wel gaan hoor maar het is weekend.. en da van wacht is weeral duurder en weet niet of het geen dag kan wachten tot morgen :-\

Nu is er zalf op die ook gebruikt werd door dierenarts bij andere wonde andere hond tijdje geleden dus mag echt op wondes bij honden.

En dan vraag ik me af of ze dit gekregen heeft door het vele krabben of de wonde er eerst was want zr krabt al een tijdje maar dacht dat dit door haar halsband kwam die ze nu blijft aanhouden
Door Paulus5
#3382800
Het is een uitgedroogde rode vlek geworden. Heb dan ontdekt dat er vanboven op het hoofd allemaal korsten zaten. Waarschijnlijk hetzelfde. Gisteren gewassen met ontsmettende shampoo en anders heb ik er ontsmetting opgespoten twee maal per dag. En heb dus de indruk dat het wel wegtrekt. Zal wel nog even de ontsmetting aanhouden.
Door Paulus5
#3383044
tt-tjes schreef:Lijkt toch echt op een hotspot. Die breiden zich erg snel uit. Dus niet zo vreemd denk ik dat je ook plekken op zijn hoofd gevonden hebt.
Achteraf bekeken had ik beter, toen ik het opmerkte, heel de huid kunnen doorzoeken. Maar ik had daar toen geen problemen bij verwacht. De wondes zijn wel relatief snel toegegaan. Nog wat rood maar de korstjes zijn toe. Heb wel een week enkel ontsmet met ontsmetting en 1x met ontsmettende zeep gewassen, toch geen zalf gebruikt. En het is over. Bedankt allen voor het meedenken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door