Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zurca
#3382252
Mijn zusje heeft een Duitse Herder van net 1 jaar oud, een reu. Ze voert sinds ongeveer 2 maanden kvv. Voor nu alleen bibi omdat hij voedselallergieklachten had. (allerlei brokken geprobeerd maar de jeuk bleef, nu op bibi gaat het goed)
Jax weegt nu ongeveer 36 kilo denkt ze en hij krijgt ruim een kg vlees per dag. Hij blijft schraal.
Is er iets wat ze zou kunnen bijvoeren om wat meer vet op z'n ribben te krijgen?!
Door Suzanne
#3382253
Als er met zekerheid lichamelijk niets aan de hand is.. toch kijken naar een andere kvv en anders toch gewoon meer voeren, verspreid over 2 a 3 maaltijden per dag?
Misschien verbruikt de hond meer omdat hij bovengemiddeld aktief is? Misschien is Bibi niet het voer wat bij 'm past?

Suzanne
Door zurca
#3382255
Hij krijgt 2x daags te eten. In de ochtend 520 gram en in de avond nogmaals 520 gram.
Verder zijn er totaal geen lichamelijke klachten (meer). Zijn vacht glanst weer hij heeft energie en is vrolijk en weer goede ontlasting.
Had al wel aangegeven om eventueel met een DA te overleggen over schildklierproblemen of alvleesklierproblemen als hij af blijft vallen..
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3382260
Worm-testje bij het Woud?

En als er qua gezondheid verder echt niks te vinden is: Atz hier is ook zo’n 36 kilo en eet een kilo BARF per dag, dan blijft hij mooi op gewicht. Met een jonge hond van hetzelfde gewicht, die mager is en afvalt, zou ik in eerste instantie gewoon meer gaan voeren. Hij krijgt al 2x per dag zie ik, Ik zou dan beginnen met 2x 600 gram denk ik.
Door Siberienne
#3382266
Valt hij af of komt hij niet (genoeg) bij?

Sommige honden blijven lang schraal, en gaan laat uitvullen. Spot was er zoeen, die ging pas op zijn derde een beter figuur krijgen ;) Ok, iets beter... Janouk was tot 1,5 echt schraal, daarna begon hij wat steviger te worden.

Ik weet dat ze bij husky's wel eens "satin balls" bijgaven maar ivm allergie zou je misschien beter eerst meer kunnen gaan voeren want daar zit weer havermout in..
Door src_esther
#3382268
Kim_S schreef:Worm-testje bij het Woud?

En als er qua gezondheid verder echt niks te vinden is: Atz hier is ook zo’n 36 kilo en eet een kilo BARF per dag, dan blijft hij mooi op gewicht. Met een jonge hond van hetzelfde gewicht, die mager is en afvalt, zou ik in eerste instantie gewoon meer gaan voeren. Hij krijgt al 2x per dag zie ik, Ik zou dan beginnen met 2x 600 gram denk ik.
+1
Door zurca
#3382270
Ik zal eens even vragen of hij echt gewicht verliest of "gewoon" niet aankomt. Wegen is wel wat lastig want thuis wegen lukt niet, da zit niet naast de deur en met een baby in huis kan ze ook niet zo ff weg ;)
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3382273
Hier jonge, actieve reu van 1,5. Hij weegt 24 kilo er krijgt 1100 gram Barf per dag om op gewicht te blijven. Zou hij 36 kilo wegen dan zou ik denk ik tegen de 2 kilo per dag voeren.
Door zurca
#3382278
Ik heb jullie reacties door gegeven. Bedankt voor het meedenken! Ze gaat hem voor nu eerst meer voeren. Mocht dat geen resultaat geven zal ze contact opnemen met de DA.
Door Suzanne
#3382282
het is een idee, ik kan het niet stoelen op feiten maar ik zou dan wel 3 x daags gaan voeren om het risico van maagtorsie of stomweg te vol zitten te beperken.

Suzanne
Door Lizzy
#3382292
Spikkelneus schreef:Hij krijgt nu 3%, maar ik vind dat behoorkijk weinig voor een jonge actieve reu.
Ik zou lekker ophogen naar 4-5%, dan komt ie vanzelf bij.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Door Lizzy
#3382303
Suzanne schreef:het is een idee, ik kan het niet stoelen op feiten maar ik zou dan wel 3 x daags gaan voeren om het risico van maagtorsie of stomweg te vol zitten te beperken.

Suzanne
We praten over 700 a 800 gram KVV per maaltijd bij 2 keer per dag voeren. Hoe kom je op het idee dat je dat je 1400 door 3 zou moeten delen? Krijgt ie 3 keer per dag een kleine hap, is ie helemaal nooit verzadigt. Ik zou dat niet doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3382328
Oscar at op die leeftijd en met ideaal gewicht van 32 kilo ruim 1,5 kilo op een dag. In 1 maaltijd, das echt geen probleem hoor. Dus ik zou flink op gaan hogen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door