Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379937
Ingeborg1958 schreef:Ja wij hebben een normale gangbare maat met 1 buiten unit per airco. Daikin!
Onze beneden ruimte is ongeveer 40 m2
Ons huis heeft een vide tot aan de nok ::) Dus eh.....
Maar inderdaad voor een normaal huis in NL kom ik zo ook op die prijs uit voor de woonkamer
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380694
We hebben ook de offerte binnen van een lokaal bedrijf
Zo ongeveer wat ik verwachtte.
Wij hebben dus voor de woonkamer een 5kw apparaat nodig, ben je dus gelijk wat duurder uit. En dan willen we ook graag de slaapkamer erbij. Eigenlijk ook de werkkamer maar eerst eens kijken of de woonkamer niet al best veel scheelt dat de werkkamer niet perse hoeft....
Ik vind ook nog de eerstvolgende installatie datum reuze meevallen :g:
Door Lizzy
#3381694
Angelique schreef:Gut Liz, zeker vast wel veel mensen die de komende dagen bij jou willen komen logeren :biggrin2:
Ik heb het daarom ook niemand verteld :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: (dat we een airco hebben).
Gebruikersavatar
Door cath
#3381699
Ingeborg1958 schreef:Ben je gek joh!! Je moet denken in de trant van 1200/ 1500 euro incl.installatie. Misschien dat ze nu de prijzen wat opschroeven onder het mom van: je moet hooien als de zon schijnt. Beter in het najaar of winter kopen, dan ben je beslist voordeliger uit.
Per installatie dan toch. .
Als je in verschillende ruimtes airco wil is het wss véél meer :( dan kom je mss wel in de buurt van 4000à 8000 euro :-\ )
Is het dan met een buiten unit?
Door Ingeborg1958
#3381706
cath schreef:Per installatie dan toch. .
Als je in verschillende ruimtes airco wil is het wss véél meer :( dan kom je mss wel in de buurt van 4000à 8000 euro :-\ )
Is het dan met een buiten unit?
Hier hangt er één beneden (een ruimte van ongeveer 7x7m ) en één boven op een gewoon formaat slaapkamer. Beneden kostte hij iets meer omdat daar een pompje in het afvoersysteem zit die het water naar het dak toe pompt. We hebben twee buitenunits. Waren voor het hele spul (van Daikin) inclusief installatie nog geen 2500 euro kwijt
Door Ingeborg1958
#3381707
Angelique schreef:Gut Liz, zeker vast wel veel mensen die de komende dagen bij jou willen komen logeren :biggrin2:
Ik wilde ook al zoiets zeggen. Lizzy giechelt in haar vuistje bij het horen van het weerbericht!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3381732
cath schreef:Per installatie dan toch. .
Als je in verschillende ruimtes airco wil is het wss véél meer :( dan kom je mss wel in de buurt van 4000à 8000 euro :-\ )
Is het dan met een buiten unit?
Of het een buitenunit of meerdere is ligt aan de plaats van de kamers en de capaciteiten die je moet hebben.
Hier komen 2 losse units.
Door Lizzy
#3381736
We hebben 'm even op 25 graden gezet hoor, 24 vinden we te koud :biggrin2:
IMG_20190723_173208[1].jpg
IMG_20190723_173208[1].jpg (6.72 MiB) 1806 keer bekeken
(zie dat de klok van de thermostaat nog op wintertijd staat).

Serieus, voor het airco tijdperk was het dan nu 30 a 31 graden in huis.

Zo grappig, de honden willen soms naar buiten. Ze nemen een spurt de tuin in, achter in de tuin gaan ze stil staan. Zie je ze kijken "fuck, heet zeg :o " en komen weer gauw naar binnen gerend :biggrin2: . Ik begin wel het idee te krijgen dat ze het door hebben. Ze willen beduidend minder vaak naar buiten dan normaal.

Ik zeg "de beste investering sinds ik me kan heugen".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door