Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3381680
Blijft bijzonder om te zien hoe zo'n kitten van 7 weken een HEEL kuiken alleen op eet Afbeelding

Ze groeien als kool, 250 gram per week. Grootste katertje weegt nu al 1,13 kg, en zijn broertje 1,09.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Door archibald18
#3384848
Super leuk om te zien !
Ik heb gelijk je hulp nodig ;)
Ikzelf heb op dit moment moeder poes met 1 kitten.
Ik wil hem afspenen op vers vlees.
Heb je tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken?
eerst mengen met iets? het is nieuw voor mij.

Moeders eet matig een hapje CB of Darf.

Groetjes !
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3384901
Niet mengen. Gewoon zuiver rauw vlees aanbieden.
Dàt weten ze normaal meteen dat het eten is. Het is net brok en ander kunstmatig voer dat je moet 'aanleren' om te eten, en daarna vaak weer afleren als je over wil op rauw. Gewoontedieren als katten zijn. :P

Als je wil gaan barfen, moet je je wel eerst grondig inlezen en een menuutje samenstellen. In het begin wissel je gewoon wat zaken af om hem te laten wennen, zolang hij nog melk drinkt. Maar later moet het wel kloppen.
De info kan je onder 'voormalige sticky' s' vinden.

Afspenen op kvv kan natuurlijk ook. Neem dan kattenversies (kitten versie is enkel nodig indien je merkt dat het wat te grof gemalen is), en wissel merken af. Neem bij voorkeur merken die goed aangeschreven staan ( zoals Carnibest, Tinlo, Haaksbarf, Bandit, Darf,...)
Naast de kvv kan je zeker ook wat barf hapjes aanbieden. Eens een kippennekje, kuiken of wat spiervlees of orgaan om te beginnen. Klein visje (sprot, spiering) kan ook al.
Als je het maar een deel (kwart vb) naast de kvv laat uitmaken, moet het niet geheel kloppen en kan je gewoon steeds afwisselen.
Eens je meer barf gaat voeren, moet het weer kloppen en kan je best een menuutje maken. Dat willen wij dan met veel plezier bekijken en je nog tips geven.
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3384903
Ik heb het gewoon steeds op een bordje neergezet, en de meest nieuwsgierigen kwamen vanzelf kijken, ruiken en proeven. Hier vinden ze Bibi trouwens helemaal geweldig. Is niet aan te slepen. Als ik dat vergelijk met andere merken... Maar ik geef 3 a 4 merken per week, voor de afwisseling en om ze niet te kieskeurig te laten worden. Van bibi kan je trouwens een proefpakket aanvragen voor een tientje incl verzendkosten https://www.bibidiervoeding.com/proefpa ... eding.html


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door