Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3381252
Eef+doggies schreef::-[ ;D
Ik maakte altijd veel salades.
Maar nu ga ik regelmatig bloemkool rijst gebruiken, veel meer opties :D

De bloemkool rijst kwam uit een zakje :-[
Ik wilde ook pompoen spaghetti proberen, maar die was er niet. Dus snel ter plekke zoeken wat voor pompoen ik dan moest hebben. Kijk ik thuis voor de bereidingswijze, moet je een oven en spiralizer hebben en die heb ik allebei (nog) niet ::)
Dus het werden een soort pompoen reepjes, gebakken in een koekenpan. Met boerenkool, want de spinazie was ik vergeten.... Ging lekker :cool:

Ik ga ook koolraaptagliatelle proberen. Ben benieuwd...
Bloemkool kan je dus gewoon zelf met een groot mes fijnsnijden. Dunne plakjes snijden van de bloem, dan wordt het vanzelf korrels. Als je het hart ook wil gebruiken moet je het fijnhakken.
Het lekkerst is dan bakken in olijfolie of kokosolie evt (heeft wel even nodig). Je kan hem ook eerst koken of stomen en dan fijnsnijden en dan nog even aanbakken. Zonder aanbakken smaakt het wat flauw vind ik.
Door src_esther
#3381263
Gisteren: Paddenstoelenrisotto met enkele flintertjes kipdijfilet en slaai (veldsla, tomaatjes, mix van geroosterde nootjes en zaadjes) met zelfgemaakte kant-en-klaar dressing (witte wijnazijn, balsamicoazijn, olijfolie, mayo, peper en zout).
Vandaag: Zelfgemaakte kant-en-klaar tomaten-groenten-gehaktsaus (handig zo'n vriezer), spaghetti en slaai (veldsla, Grazer Krauthäuptel (ijsbergsla ras), tomaatjes) met nieuw gemaakte dressing.
Door - pien -
#3381316
Gister witlofsla. Met een restje kip van zaterdag erdoorheen.
Vandaag aardappelbietensla met een eitje en verse kruiden en een dressing van yoghurt (met wat crème fraîche).
Gebruikersavatar
Door pike
#3381536
Een salade van de restjes groente die nog in de koelkast lagen; enkele stengels bleekselderij, enkele bospeentjes, een appel en wat gemengde slablaadjes. Nog wat zonnebloempitjes geroosterd voor erover. En een stukje roodbaars op huid uit de oven erbij. Nu is de koelkast leeg... dus morgen wordt een makkelijke dag met afhaal van een menuutje op de nabijgelegen camping :cool:
Door Eef+Stippels
#3381631
pearlsofpassion schreef:Bloemkool kan je dus gewoon zelf met een groot mes fijnsnijden. Dunne plakjes snijden van de bloem, dan wordt het vanzelf korrels. Als je het hart ook wil gebruiken moet je het fijnhakken.
Het lekkerst is dan bakken in olijfolie of kokosolie evt (heeft wel even nodig). Je kan hem ook eerst koken of stomen en dan fijnsnijden en dan nog even aanbakken. Zonder aanbakken smaakt het wat flauw vind ik.
Ga ik van de week proberen :)

Ik heb de bloemkoolrijst gaar gestoofd in bouillon, volgens het recept. Beviel goed.
Eerst knoflook en ui aanbakken, dan de bloemkoolrijst even meebakken en tot slot bouillon erbij en laten stoven tot het gaar is.

Vanavond wordt het broccoli met een vega schnitzel, lekker makkelijk want ik ben grieperig.
Door fransbulletje
#3381637
Kippendijen, courgette, spinazie, Bosui, volkoren rijst en parmezaanse kaas erdoor :D

Ontbijt staat ook al klaar
20190722_163115.jpg
20190722_163115.jpg (4.72 MiB) 1661 keer bekeken
Door Lizzy
#3381722
Zo, dat is een lekker ontbijt :dribble:

Wij gaan vanavond BBQ'en. Voor Leo zalm, voor mij een vega burgertje, ik grill er wat ciabatta brood bij en verder salade. Simpel. En doeltreffend :biggrin2:
Door Paulus5
#3381785
CindyMayella schreef:Spaghettitaart... Stond in de nieuwe Allerhande... vega.... ben benieuwd.... oh ja, zonder de zwarte olijven, want die vind ik :boxed: (kan de overgeef smily niet vinden :???: ).....
En hoe beviel het?
Is het niet gewoon lasagne dan? Of echt met spaghettislierten?
Door fransbulletje
#3381787
Noedelsalade met broccolirijst, bosuitje, atjar , ketjap gember, sesamolie, cashewnoten én rivierkreeftjes vóór manlief.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door