Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3381398
Onderzoek: menstruatiecups veilig, duurzamer en goedkoper - https://nos.nl/l/2293902

Ik zie dus niet voor mij hoe je dit fatsoenlijk zou gebruiken. Aanbrengen lijkt mij nog tot daar aan toe. Maar gevuld verwijderen en schoonmaken :???: Ik zie alleen voor mij dat het dan een enorme bloederige bende wordt ::)
Laatst gewijzigd door dinky89 op vr 19 jul 2019, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#3381405
dinky89 schreef:Onderzoek: menstruatiecups veilig, duurzamer en goedkoper - https://nos.nl/l/2293902

Ik zie dus niet voor mij hoe je dit fatsoenlijk zou gebruiken. Aanbrengen lijkt mij nog tot daar aan toe. Maar gevuld verwijderen en schoonmaken :???: Ik zie alleen voor mij dat het dan een enorme bloederige bende wordt ::)
Het aanbrengen is nog best een studie, maar als je de voor jezelf juist vouw hebt gevonden en het onder de knie hebt is het een fluitje van een cent. Belangrijk is in elk geval dat de cup 'koud' is.

Dat gevuld verwijderen, tja.... da's inderdaad wel een dingetje, maar dat ligt er ook aan hoe zwaar je ongesteld bent. Ik doe nu dag 1 cup, dag 2 + de nacht Yoni tampons, rest van de dagen weer de cup. Als ik dag 2 thuis ben, dan soms wel de cup, maar dan moet ik elke 2 uur naar de wc kunnen...
Schoonmaken stelt niet veel voor. Gewoon afspoelen met (koud)water na legen en direct na en voor menstruatie 'uitkoken'. Dat laatste doe ik eerlijk gezegd niet altijd, maar ik hecht weinig waarde aan mijn vruchtbaarheid en reinig verder wel heel grondig, maar dus niet perse met water van 100 graden.
#3381406
Oh, en de juist maat vinden kan best lastig zijn. Er zijn heel veel maten en vormen en het is niet perse zo dat als je zwaar ongesteld bent ook de grootste kunt gebruiken of dat je wel toe kan met de kleinste omdat je maar een heel lichte menstruatie hebt.

Ik heb een Me~Luna Classic en zou de volgende keer een Sports kiezen want ik vind het net te flexibel, maar die was er nog niet toen ik de mijne kocht en past bepaald niet bij mijn leeftijd en mijn niet-sportieve leven. ;D Gekocht bij CuteCotton die zeer veel nuttig info hebben.
#3381411
koekje schreef:In de vaatwasser. Wel de bovenste korf, naast de wijnglazen.

:ril:



Serieus: dat soort dingen niet gebruiken als je een spiraal hebt. Kans dat je die eruit trekt.
Dat zijn dan wijnglaasjes, want ik krijg die krengen hier echt niet in de bovenste korf.
:idea: Heb wel een babyflesjes/spenen-(hygiene+-)programma... :laugh:
#3381427
Hier passen de wijnglazen zonder problemen in de vaatwasser. Dat kan twee dingen betekenen, of de bovenste korf is bij ons ruimer of de wijnglazen die jij hebt zijn groter dan normaal aangezien ik normaal formaat wijnglazen heb ;)

Goed om te lezen dat het gevuld verwijderen inderdaad wel even een dingetje is. Wanneer ik dan daarnaast lees dat ook het aanbrengen nog wel een studie is om doorlekken te voorkomen krijg ik niet het gevoel dat het iets voor mij zou zijn ;)
#3381437
ff serieus ( ;D, maar toch eigenlijk )

Hoe doe je dat op je werk, of ergens anders op een openbaar toilet? Je haalt dat ding eruit, doet de deur met bebloede handen open en loopt met je broek op de enkels naar de spoelbak, drup drup, spoelt daar waar de eventueel wachtende kunnen meegenieten dat ding uit, gaat weer in hokje en propt dat ding er weer in en trekt deze keer broek omhoog. Pakt de vieze deurklink weer vast en eh?

Verder kan het prima werken en ook duurzamer maar eh praktijk?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door