Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3380962
Teun heeft regelmatig vieze oogjes, vooral sochtends. een beetje grijzige dot zit er dan in zn ooghoekjes.
ik maak het dagelijks schoon met afgekoelde kamillethee, soms 2x per dag als het nodig is, het doet alleen behalve het vuil op dat moment weghalen, weinig.
ik denk niet dat het ontstoken is, dan zou het er anders uitzien denk ik?
ik heb colloïdaal zilverwater in huis. zou dit goed zijn om de oogjes mee schoon te maken? en dan 1 of 2x per dag?
Door Paulus5
#3380976
Had mijn hond toen ze nog klein was ook veel last van. Is er uiteindelijk uitgegroeid.
Heb er met veel opgezeten maar uiteindelijk geen donder uitgehaald. Dus ik denk dat je er niet zoveel kunt aan doen is mijn ervaring. 2 keer per dag wat rozenwater om toch nieuwe plekken eruit te houden is denk ik het enige.
Door inni
#3381026
Boy had een tijd geleden een flinke ontsteking van z'n gal en lever en moest op leverdieet. Boy eet normaal gaar vlees want rauw gaat niet goed. Nu moest hij dus een paar weken op lever sparende brokken. De weken dat hij de brokken (en dan nog gemengd met gare kalkoen) at werden z'n ogen steeds smeriger, grijze slijmlaagjes en zelfs met een groene schijn. De brokken gestopt en 2 dagen nadien geen vieze ogen meer.
Door Siberienne
#3381032
Zit 'ie niet gewokn met zijn neus in 't zand? Droog pofweer, kan zomaar wat irritatie geven zonder echt ontstoken ogen.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3381383
hmm denk niet dat dat het is. haal er zeker 2x per dag grote grijze slierten/klodders uit.
is Similasan wat om te proberen en welke is dan het beste?
kan ik dit eerst proberen, of zouden jullie hiermee eerst naar een dierenarts gaan? hij heeft dit al zo ongeveer sinds hij bij ons is, de ene keer erger als de andere keer.
soms alleen sochtends een beetje (slaap) en andere keren 2x per dag een enorme sliert/klodder.
hij zit er niet aan. oogjes zien er niet rood uit. Teun is een ruwhaar, er lijken geen haartjes in zijn ogen te zitten irriteren.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3381387
TeuntjeT schreef:hmm denk niet dat dat het is. haal er zeker 2x per dag grote grijze slierten/klodders uit.
is Similasan wat om te proberen en welke is dan het beste?
kan ik dit eerst proberen, of zouden jullie hiermee eerst naar een dierenarts gaan? hij heeft dit al zo ongeveer sinds hij bij ons is, de ene keer erger als de andere keer.
soms alleen sochtends een beetje (slaap) en andere keren 2x per dag een enorme sliert/klodder.
hij zit er niet aan. oogjes zien er niet rood uit. Teun is een ruwhaar, er lijken geen haartjes in zijn ogen te zitten irriteren.
Ik zou eerst Similasan proberen.
Van Similasan gebruik ik de druppels met de roze verpakking.
Handigst is om de ampullen te nemen als ze die hebben, deze blijven uiteindelijk langer goed dan een aangebroken flesje.
Met 1 ampul kan ik 2x beide ogen druppelen, een aangebroken ampul bewaar ik in de koelkast.

Mijn hond heeft zo nu en en ook prutoogjes, meestal met geelgroene prut in de ooghoeken. Op 1x na heb ik dit altijd met Similasan weggekregen.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3383710
Ik heb bij Teun steeds de viezigheid (grijzige klodders/slaap) uit zn oogjes gehaald als het er zat. Soms 2x per dag. Soms 1x en soms kon ik n dag overslaan. Ben eerst begonnen met afgekoelde kamillethee. Toen een tijdje colloidaal zilverwater, maar merk geen verschil daarin.
Vanochtend voor het eerst een gele klodder in het oog. Ontstoken? Hij zit er niet aan en lijkt er geen last van te hebben.
Heb het nu vanochtend en vanmiddag eerst een beetje gespoeld met afgekoelde kamillethee, en daarna schoongemaakt met keukenpapier en afgekoelde kamillethee.
Dit maar even een weekje volhouden 3x daags?
Mocht dit niet helpen, dan ga ik toch maar eens de hierboven aanbevolen oogdruppels proberen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3383732
Ik heb oculoheel en Similasan Oogdruppels Nr1 besteld.
Wordt als het goed is vandaag bezorgd.
Ocuheel is volgens mij meer voor ontstoken ogen? Gezien de gele klodders ga ik dat eerst maar proberen. Hoe vaak en hoeveel te gebruiken?
Door Lizzy
#3383733
TeuntjeT schreef: ma 12 aug 2019, 07:11 Ik heb oculoheel en Similasan Oogdruppels Nr1 besteld.
Wordt als het goed is vandaag bezorgd.
Ocuheel is volgens mij meer voor ontstoken ogen? Gezien de gele klodders ga ik dat eerst maar proberen. Hoe vaak en hoeveel te gebruiken?
Beide werkt tegen ontstekingen. Ik gebruik altijd Similasan en als dat niet helpt Oculoheel. En het is serieus vreemd, als Similasan net helpt, helpt Oculoheel wel. Nou gebeurd het mij maar zelden dat Similasan niet helpt...
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3383735
Dank je, we gaan wel zien wat aanslaat.
Hoeveel druppels en hoe vaak per dag is aan te raden?

Ik zou denk ik voor het druppelen de klodders verwijderen met afgekoeld gekookt water en daarna dan druppelen.
Is dat goed?hoe vaak per dag druppelen en hoeveel druppels?
Hij heeft 1 vies oog met gele klodders. Andere oog heeft grijze klodders. Beide maar behandelen?

Teun is nogal een gravertje. Vermoed dat de oorzaak zand in het oog en irritatie daardoor zou kunnen zijn.
Door Lizzy
#3383737
TeuntjeT schreef: ma 12 aug 2019, 09:02 Dank je, we gaan wel zien wat aanslaat.
Hoeveel druppels en hoe vaak per dag is aan te raden?

Ik zou denk ik voor het druppelen de klodders verwijderen met afgekoeld gekookt water en daarna dan druppelen.
Is dat goed?hoe vaak per dag druppelen en hoeveel druppels?
Hij heeft 1 vies oog met gele klodders. Andere oog heeft grijze klodders. Beide maar behandelen?

Teun is nogal een gravertje. Vermoed dat de oorzaak zand in het oog en irritatie daardoor zou kunnen zijn.
De eerste dagen druppel ik echt wel 6 tot 8 keer per dag. De 2de dag een keer of 3 a 4. En dat blijf ik dan doen tot het over is. Je kunt de klodder verwijderen met een vochtig watje maar ik zou geen gekookt water (en geen kamille) in het oog doen. Dit kan het oog alleen maar verder irriteren.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3383765
Ok dus gewoon voorzichtig eerst viezigheid verwijderen met een vochtig papiertje/watje.
En daarna druppelen. 6x per dag de eerste dagen is een uitdaging. Is dat echt nodig? 4x per dag moet wel haalbaar zijn denk ik.
Zou je eerst similasan proberen of eerst oculoheel?
Door Lizzy
#3383769
TeuntjeT schreef: ma 12 aug 2019, 13:15 Ok dus gewoon voorzichtig eerst viezigheid verwijderen met een vochtig papiertje/watje.
En daarna druppelen. 6x per dag de eerste dagen is een uitdaging. Is dat echt nodig? 4x per dag moet wel haalbaar zijn denk ik.
Zou je eerst similasan proberen of eerst oculoheel?
Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel last je hondje heeft. Linga had vroeger af en toe oogontsteking, dan had ze er ook ontzettende jeuk aan. De druppels brachten verlichting en dus druppelde ik de eerste dag heel vaak. Je kunt het ook met 4 keer proberen, hopen dat dit genoeg is.

Ik ging zelf eerst voor de Similasan.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3383916
Maandagmiddag begonnen met de oculoheel te druppelen. Aanbevolen hoeveelheid is 3x per dag en dat lijkt ook wel genoeg.
Zn oogjes maken we voor het druppelen schoon met nat keukenpapier. Dan komen er nog best wat slierten uit.
Het druppelen laat hij tot nu toe goed toe.
Hij heeft nog steeds viezigheid in zn ogen, vooral sochtends zit er echt een dikke klodder. Vanochtend leek het wel minder geel. Dat is goed denk ik.... ik maak eerst het doosje oculoheel op. Dat is nog voor vandaag,morgen en vrijdag.
Is het dan nog noet over om meer verbeterd, dan stap ik over op similasan. Je zou na 3 dagen denk ik toch echt wel verbetering moeten zien toch? Of kan ik beter nog langer doorgaan met de oculoheel?
Laatst gewijzigd door TeuntjeT op wo 14 aug 2019, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3383969
TeuntjeT schreef: wo 14 aug 2019, 07:21 Maandagmiddag ben ik begonnen met de oculoheel te druppelen. Aanbevolen hoeveelheid is 3x per dag en dat lijkt ook wel genoeg.
Zn oogjes maken we voor het druppelen schoon met nat keukenpapier. Dan komen er nog best wat slierten uit.
Het druppelen laat hij tot nu toe goed toe.
Hij heeft nog steeds viezigheid in zn ogen, vooral sochtends zit er echt een dikke klodder. Vanochtend leek het wel minder geel. Dat is goed denk ik.... ik maak eerst het doosje oculoheel op. Dat is nog voor vandaag,morgen en vrijdag.
Is het dan nog noet over om meer verbeterd, dan stap ik over op similasan. Je zou na 3 dagen denk ik toch echt wel verbetering moeten zien toch? Of kan ik beter nog langer doorgaan met de oculoheel?
Tja...zowel Lizzy als ik gebruiken dus als eerste remedie de Similasan. Na 3 dagen zou ik echt wel verbetering willen zien. Maar het zit er al een tijdje natuurlijk dus het kost dan ook wat tijd om er weer vanaf te komen.
Ik zou overstappen op Similasan en de oculoheel bewaren voor een later moment
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door